2016-04-27, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjerna7
Nja. Båda lagens supportrar, och tills viss del spelare, uppförde sig så illa att inget lag skulle få poäng för matchen. Av disciplinära skäl fick Serbien en 3-0 seger men även tre poängs avdrag. Summan blev alltså att båda lagen fick noll poäng. Plus ekonomisk bestraffning och spel utan publik.

Jag är inställd på att det här landar i tre poäng för MFF. Killen som kastade in knallskottet ska ha sett sin sista fotbollsmatch, även om så knappast blir fallet.

nej, du har fel. albanien fick 3p från den matchen.

https://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_Euro_2016_qualifying#Group_I
Citera
2016-04-27, 23:40
Medlem
Stjerna7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
nej, du har fel. albanien fick 3p från den matchen.

https://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_Euro_2016_qualifying#Group_I

Just det! Beslutet ändrades. Från början var beslutet som jag skrev ( http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/emkvalet/article19747286.ab ) men ändrades till Albanien seger efter överklagan. Minns att Danmark gnällde nåt så jäkligt över det eftersom det påverkade deras position i gruppen.
Citera
2016-04-27, 23:41
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Nja. Båda lagens supportrar, och tills viss del spelare, uppförde sig så illa att inget lag skulle få poäng för matchen. Av disciplinära skäl fick Serbien en 3-0 seger men även tre poängs avdrag. Summan blev alltså att båda lagen fick noll poäng. Plus ekonomisk bestraffning och spel utan publik.

Jag är inställd på att det här landar i tre poäng för MFF. Killen som kastade in knallskottet ska ha sett sin sista fotbollsmatch, även om så knappast blir fallet.

Det kastas en smällare som träffar en domare och en spelare, och därför och av ingen annan anledning bryts matchen. Den smällaren kastas från IFK-fansen. Det är rätt solklart att döma 3-0 till MFF som jag ser det.

För min del är jag lite äcklad av att reaktionen från änglarna var att sjunga för fulla muggar. Var är visselkonserten? Ger hela arenan sitt approval till att kasta bangers på motståndare och domare? Lennartsson pratar om en idiot, men jag ser inte en idiot. Jag ser flera tusen idioter.
Citera
2016-04-27, 23:45
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Smakfullt av svff-representanten, Pelle Hög(?) att jämföra ett inkastat knallskott och avbruten match med Heif-Dif och kalla den dödade djurgårdaren för "en supporter som blev illa behandlad".

Är ju samma idiot som gjorde detta:

http://www.youtube.com/watch?v=NFVf0W4ziLU&t=1m35s
Citera
2016-04-27, 23:48
Medlem
Stjerna7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det kastas en smällare som träffar en domare och en spelare, och därför och av ingen annan anledning bryts matchen. Den smällaren kastas från IFK-fansen. Det är rätt solklart att döma 3-0 till MFF som jag ser det.

För min del är jag lite äcklad av att reaktionen från änglarna var att sjunga för fulla muggar. Var är visselkonserten? Ger hela arenan sitt approval till att kasta bangers på motståndare och domare? Lennartsson pratar om en idiot, men jag ser inte en idiot. Jag ser flera tusen idioter.

Tror det var lite oklart för många på läktaren vad som hände. De flesta såg inte knallskottet utan hörde bara en smäll och sedan såg Sana kasta hörnflaggan. Jag stod i klacken och fattade inte alls vad som hänt, tog dock själv, likt många runt mig, avstånd från att i den stunden stå och håna MFF eller utsatta spelaren då den var uppenbart att det var något form av strul som en IFK "supporter" ställt till med.

Nu vet jag inte hur det såg ut på läktaren där knallskottet blev kastat men tycker det är jäkligt dåligt av kringstående supportrar att inte peka ut (med reservation för att de faktiskt gjort detta) den skyldige. En jävel förstörde för samtliga. Dötrist.
Citera
2016-04-27, 23:49
Medlem
funerals avatar
Detta helt bisarra och eviga daltande med folk(?) som inte kan bete sig!!!

Du går ut ett gäng med dina polare på typ 25 pers....en av er beter sig riktigt jävla illa och härjar och skriker....till och med slår sönder nåt.
I mitt gäng åker vederbörande på en tillsägning varpå en rejäl misshandel. Antar att detta beteende delas med väldigt många övriga grabbgäng med någorlunda syn på livet. I detta fallet så brukar det som oftast kanske skada ett fåtal personer
När man sen går på fotboll gäller detta kriterier inte alls....då är det plötsligt fritt fram för gemene man att sjunka till Samma nivå som apstadiet utan att nån ens höjer på ögonbryna!
Ni som såg vem fittan var som slängde in bengalen mot sana ikväll utan att säga nåt är lika vidriga luder som horungen själv som sutta in smällarn. Men det kanske inte är så lätt när ni inte vet vad era pappor heter
Citera
2016-04-27, 23:49
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Hela händelsen finns på YT: https://www.youtube.com/watch?v=h8WUt925nXc

Dessa jävla bangers. Hur kul kan det vara?

Det är ju en oerhörd "explosion". Klart fan Sana blir skogstokig - särskilt när det är vid hans fötter. Jag vet att jag hade blivit helt jävla vansinnig, inte tu tal om saken. Ge fan i att kasta in skiten, era jävla idioter. Jag vet inte hur dessa grejer fungerar men en idé hade ju varit att lobba den så jävla högt upp i luften som möjligt så den exploderar i 'mid-air' istället för att kasta den nedåt åt folk.
Citera
2016-04-27, 23:50
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Fast det där snacket om att alla supportrar måste ta ansvar för vad enskilda rötägg ställer till med är ganska tramsigt. IFK-supportrarna var där för att stötta sitt lag, inte ägna tid åt att fokusera på enskilda stollars korkade aktioner. Det är säkerhetspersonal och poliser som ska förhindra lagbrott och regelöverträdelser under en match, inte skötsamma fotbollssupportrar.
Citera
2016-04-27, 23:50
Medlem
KimpaKepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Är ju samma idiot som gjorde detta:

http://www.youtube.com/watch?v=NFVf0W4ziLU&t=1m35s

Herregud vilken idiot. Bra timing att sitta och skratta åt sina egna skämt just vid den presskonferensen..
Citera
2016-04-27, 23:54
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Tror det var lite oklart för många på läktaren vad som hände. De flesta såg inte knallskottet utan hörde bara en smäll och sedan såg Sana kasta hörnflaggan. Jag stod i klacken och fattade inte alls vad som hänt, tog dock själv, likt många runt mig, avstånd från att i den stunden stå och håna MFF eller utsatta spelaren då den var uppenbart att det var något form av strul som en IFK "supporter" ställt till med.

Nu vet jag inte hur det såg ut på läktaren där knallskottet blev kastat men tycker det är jäkligt dåligt av kringstående supportrar att inte peka ut (med reservation för att de faktiskt gjort detta) den skyldige. En jävel förstörde för samtliga. Dötrist.

Lätt att missa detaljerna, men om man hör en smäll och sen tar domaren spelarna av planen, då är det väl inte så svårt att lista ut att någon kastat en smällare och att det fick tråkiga konsekvenser?

Jag var inte där, har bara sett klipp, men man hör ju att det sjungs för fulla muggar. Det finner jag lite vämjeligt.

Att killen som kastade inte blir utpekad är inte så konstigt. Alla runt honom kastade också grejer. Det haglade ju grejer över Sana vad jag har förstått. Nej, det var inte "en jävel". Det var en hel drös som var medskyldiga.
Citera
2016-04-27, 23:55
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Lätt att missa detaljerna, men om man hör en smäll och sen tar domaren spelarna av planen, då är det väl inte så svårt att lista ut att någon kastat en smällare och att det fick tråkiga konsekvenser?

Jag var inte där, har bara sett klipp, men man hör ju att det sjungs för fulla muggar. Det finner jag lite vämjeligt.

Att killen som kastade inte blir utpekad är inte så konstigt. Alla runt honom kastade också grejer. Det haglade ju grejer över Sana vad jag har förstått. Nej, det var inte "en jävel". Det var en hel drös som var medskyldiga.

Det efterföljande kastandet berodde på att Sana ägnat sig åt spjutkastande.
Citera
2016-04-27, 23:57
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Fast det där snacket om att alla supportrar måste ta ansvar för vad enskilda rötägg ställer till med är ganska tramsigt. IFK-supportrarna var där för att stötta sitt lag, inte ägna tid åt att fokusera på enskilda stollars korkade aktioner. Det är säkerhetspersonal och poliser som ska förhindra lagbrott och regelöverträdelser under en match, inte skötsamma fotbollssupportrar.

För det var ju "ett enskilt rötägg"? Det haglade ju inte grejer mot Sana?

Jag talade inte om ansvar, jag talade om inställningen. Om ni rycker på axlarna åt att någon står i er klack och kastar bangers på spelare och domare, då ser jag det som en rätt vissen inställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in