2016-04-27, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Samtidigt har OI gett sig själva carte blanche genom att säga att SD är svårmätta/svårbedömda pga att SD väljare är fega och att man skäms att uppge att man röstar på SD. Agendasättande sa Wolodarski, fega och skäms sa de svenska OI.

Nåväl. Ett eventuellt extra val från det utropas lär väl ändå vara närmare 6 månader bort och då har OI tid att "justera" om man finner det påkallat. "Nazistiska SD går nu som en raket i opinionen, de rider på den högerextrema våg som sköljer över Europa. Fascistiska SD har lyckats aktivera sina väljare. Rasistiska SD presenterar enkla lösningar på komplicerade samhällsproblem".

Dessutom vete katten om 7K är särskilt intresserade av extraval. M och alliansen är det definitivt inte. MP vill under inga omständigheter ha extraval nu.

Även om jag tror S vill slippa regera just nu så kommer de tappa oerhört mycket vid ett extra val idag, kanske i värsta fall en bit ner under 20%. Om S får 18% i extravalet hösten 2016 blir det en stor uppförsbacke till 2018. Då har man löst in sitt misslyckande och fått det fastställt, vilket man ännu inte fått. Idag kan S fortfarande (nåja) slå sig för bröstet och säga att man är största parti med 31%. Det klingar bättre i en valrörelse än tredje största på 18%.

Troligen inget extra val innan ordinarie 2018. Lämnar MP regeringen så sitter Löfven ensam. Hur otroligt svag är inte den regeringen då? Sitter MP kvar i regeringen så kommer både S och MP se väljarna fly precis som en näve sand försvinner mellan fingrarna. MPs rikdagsledamöter lär oavsett få tömma sina arbetsrum 2018. Frågan är om S kommer över 20% 2018. Då har jag ändå inte spekulerat i utvecklingen om det skulle ske ett eller ett par terrordåd/upplopp innan 2018.

Det är sannerligen en omvälvande tid vi lever i.

Tycker inte alliansen får ett så mkt bättre läge att ta makten. MP i kris som riskerar åka ur. Skadeskjutet S. Väntar man så riskerar man svekdebatt under 2 års tid varför man inte tog makten. Det lär inte bli enklare att regera efter 2018 och SD kan vara STORA om 2,5 år. Dessutom är enda alliansparti som riskerar åka ur i dagsläget (kd) dom som tydligast varit för en gemensam budget redan nu.
2016-04-27, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Jag tror att Trumps segerkampanj i USA ligger bakom SDs tappade momentum och fallande opinionssiffror. Det är så deprimerande att jämföra Åkesson med Trump. Det blir så uppenbart att det helt saknas förutsättningar för en demokratisk vändning i Sverige. Det är demoraliserande att ingen här har någon form av ledarskapsförmåga eller vågar säga det uppenbara rakt ut.

Mjaaa.. hade JÅ likt Trump haft 5-10 miljarder dollar att disponera hade JÅ inte heller behövt bry sig om vad media tycker. Men nu ligger det ju inte till på det viset. JÅ måste delvis fjäska sig framåt.
2016-04-27, 16:54
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icefrontier76
Mjaaa.. hade JÅ likt Trump haft 5-10 miljarder dollar att disponera hade JÅ inte heller behövt bry sig om vad media tycker. Men nu ligger det ju inte till på det viset. JÅ måste delvis fjäska sig framåt.

Vad har fjäskandet lett till, menar du? Inget av SDs framgångar har hängt på att media visat tacksamhet för JÅs fjäskande.
2016-04-27, 17:15
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Senaste årets mönster...

50/50 onsdag/torsdag. Allt mellan 1 sek och 1 dygn kvar till eventuellt släpp alltså.

Välkommen åter i Tråden!

Som vanligtvis säker källa med encyklopediska kvaliteer...
2016-04-27, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellania
Du är uppenbart alltför begåvad för den här Tråden, sådana med din kapacitet borde platsa betydligt bättre bland verkligt behövande och jämlikar i Mp!

Under tiden väntar vi med spänning på YouGovs mätning för april...

Men tänk om tendensen för ditt favoritparti skulle vara vikande hos YouGov?
2016-04-27, 17:41
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Senaste årets mönster...

2015 maj - to
2015 jun - to
2015 jul -----
2015 aug - to
2015 sep - on
2015 okt - on
2015 nov - to
2015 dec - on
2016 jan - to
2016 feb - on
2016 mar - on

50/50 onsdag/torsdag. Allt mellan 1 sek och 1 dygn kvar till eventuellt släpp alltså.

Lustig statistik du ägnar dig åt. En förutsättning för att vi ska få se YouGov någon mer gång är att de har Sd rejält lågt. Beställaren är sur. YouGov har /har inte integritet, det är den stora frågan jag vill ha svar på.
2016-04-27, 17:43
Bannlyst
Tror givetvis att det är något skumt med pollarna....för ologiskt att SD ska leda med typ 29 poäng i en poll och helt plötsligt så har S och M gått förbi. Nej luktar saul alinsky style manipulering....

Politburo...

"Det är inte dom som röstar utan det är dom som räknar rösterna"
Senast redigerad av Deepineuphoria 2016-04-27 kl. 17:46.
2016-04-27, 18:30
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Lustig statistik du ägnar dig åt. En förutsättning för att vi ska få se YouGov någon mer gång är att de har Sd rejält lågt. Beställaren är sur. YouGov har /har inte integritet, det är den stora frågan jag vill ha svar på.

Bortsett från statistiken ger tyvärr Metro intuitivt f.n. intryck av oberäknelighet!

Säkert besked om publiceringen av YouGovs mätresultat i Metro får vi måhända senast i morgon...
Senast redigerad av Mac-Arthur 2016-04-27 kl. 18:43.
2016-04-27, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Jag brukar inte göra mig lustig över förståndshandikappade, men för dig gör jag ett undantag eftersom du förefaller ha en IQ i trakten av antalet kalorier i en burk Coke Zero.

YouGov har i 1,5 år levererat SD-siffror som fått Sentio och övriga att blekna, och Metro/TT har publicerat dem utan knussel. Man tänker att det borde ha byggt upp en viss resistens mot de mest infantila konspirationsteorierna. Men icke. Det räckte uppenbarligen att en enda mätning inte dök upp på förväntat datum för att skicka utvecklingen tillbaka till stenåldern. Snark.
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur

Välkommen åter i Tråden!

Som vanligtvis säker källa med encyklopediska kvaliteer...
Tackar, men jag tror jag förlänger semestern från tråden ett tag till. Jag trodde jag var utvilad men uppenbarligen inte tillräckligt för att stå ut.
Senast redigerad av CrispyKreem 2016-04-27 kl. 19:05.
2016-04-27, 19:05
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:

YouGov har i 1,5 år levererat SD-siffror som fått Sentio och övriga att blekna, och Metro/TT har publicerat dem utan knussel. Man tänker att det borde ha byggt upp en viss resistens mot de mest infantila konspirationsteorierna. Men icke. Det räckte uppenbarligen att en enda mätning inte dök upp på förväntat datum för att skicka utvecklingen tillbaka till stenåldern. Snark.

Vi hoppas naturligtvis att du har rätt även denna gång...
2016-04-27, 19:35
Medlem
2big4yous avatar
Jag har svarat på två undersökningar från YouGov denna månad,dels för ca:3 veckor sedan och en förra veckan.
Om-mätning pga av MP gate antar jag?
2016-04-27, 21:52
Medlem
Stakeholders avatar
Metro har surnat till. Och när SD inte håller överraskar trötta resenärer orkar man inte ens publicera den.

Sista chansen i natt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in