2016-04-27, 12:54
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Om denne Ahad har gjort något brottsligt så blir han inte utkörd av ordningsskäl i skogen och utslängd där. Den som begriper någonting om någonting begriper det. Att en del är så genomsyrat rasistiska att de alltid anar eld bakom rök säger mer om dem än om Ahad.

Så gör polisen ofta. Polisen bedömer att risken för bråk är stor om en person är befinner sig på en viss plats. Och då flyttar de på den personen.

Detta är helt i sin ordning och fullt lagligt.

Men han var tydligen inte misstänkt för något allvarligare brott vid det tillfället.
Citera
2016-04-27, 12:56
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Ja mycket märklig
Ska bli intressant att se om det kommer att grävas ordentligt i detta av gammelmedia

Hoppas nu bara att polismännen hade inspelningsutrustning själva. Många poliser är förutseende och har skaffat sådant privat och använder det i jobbet.
Citera
2016-04-27, 12:58
Medlem
De testar oss.

Asylboenden är den perfekta början för att se hur långt de kan gå för att få allt de vill innan deras asyl sen godkänns och sedan slussas ut i samhället. Detta har de visserligen gjort i decennier nu. Då det inte är en slump att 70% av alla invandrare lever på olika försörjningsbidrag och dylikt.
Citera
2016-04-27, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrubber
I lördags befann sig Nobakht Ahad även då på asylboendet. Och även då utbröt ett stort bråk. Finner det märkligt att varje gång Nobakht besöker boendet uppstår bråk och områdesansvarig benämner honom som utomstående uppviglare... Märklig historia detta...
Citat:
Nobakht Ahad tillhör inte boendet men försökte ta sig in och då utbröt tumult och ett 15-tal vakter tillkallades.

Denne man har alltså försökt tränga sig in på ett asylboende och därmed startat bråket. Och även i lördags alltså?

Citat:
– Jag var där med några journalister. Jag blev bjuden på kaffe jag förstår inte varför man inte vill ha mig där, säger han.
Vad har han där med journalister att göra? Var det journalisterna som bjöd honom på kaffe i termos? För inne på boendet verkade han inte vara välkommen. Alltså visste Nobakht att det skulle bli bråk och de var med för att dokumentera. Han kan även planerat att provocera polisen och det blev bingo när hans trollande fick en polisman att spåra ur samtidigt som Nobakht förkunnade under inspelningen att han gillar polisen. Offer!

Citat:
För en knapp vecka sedan vaknade Nobakht Ahad tidigt på morgonen. Han kände att det luktade bränt och började direkt leta efter en brand.
Nobakht Ahad, som jobbar på asylboendet i Nybro, tog två brandsläckare under armen och tog sig ner i källaren.

Sammantaget allting ovan samt att polisen kallat honom "jävla dåre" kan det vara förtjänt av att han är en jävla dåre som startar bråk och kanske t.o.m. en brand som han sedan själv släckt.
De boende och personal på boendet i Emmaboda visste att han är en "jävla dåre" och ville helt enkelt undvika att brinna inne.

Rena Jessica Fletcher fallet det här. Läste att han inte vill polisanmäla utan endast gråta ut i media. Tacka fan för det. Han tål nog inte en granskning utan allt lär falla som ett korthus.
Citera
2016-04-27, 13:07
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invicious
Nu förstår jag varför det kastas sten mot polisen i förorterna. Nu förstår jag varför man använder våld mot polisen.
Nu förstår jag varför ungdomar hatar polisen.

Det gjorde jag inte förr och jag tyckte att det var ett snorigt beteende. Men efter att ha läst detta förstår jag själv vilka jävla horungar till poliser det faktiskt finns..

Jag gillar inte våld. Men jag hoppas att någon gör mot hans barn det han gjorde mot någon annans, så får han se om det var så roligt när man är maktlös. Fyfan.

Kanske borde du fundera en stund på uttrycket "Vad kom först? Hönan eller ägget?".
Citera
2016-04-27, 13:11
Medlem
Araben ville ge igen på polisen. Så enkelt är det!
Låter på ljudupptagningen som att araben provocerade fram det här. Han kunde hållt käften istället och låta polisen göra sitt jobb. Dom skulle inte tagit han i bilen om det inte fanns någon anledning till det. Polisen får nog se mycket skit bland dom här så det är inte så konstigt att bägaren rinner över ibland. Finns inga bevis på att araben blev misshandlad av just polisen. Och hur betedde sig araben mot polisen innan inspelningen? Hur mycket problem har dom haft med honom innan? Finns många lösa trådar här...
Senast redigerad av Rebelson 2016-04-27 kl. 13:38.
Citera
2016-04-27, 13:16
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bayag
Denne man har alltså försökt tränga sig in på ett asylboende och därmed startat bråket. Och även i lördags alltså?

Vad har han där med journalister att göra? Var det journalisterna som bjöd honom på kaffe i termos? För inne på boendet verkade han inte vara välkommen. Alltså visste Nobakht att det skulle bli bråk och de var med för att dokumentera. Han kan även planerat att provocera polisen och det blev bingo när hans trollande fick en polisman att spåra ur samtidigt som Nobakht förkunnade under inspelningen att han gillar polisen. Offer!

Sammantaget allting ovan samt att polisen kallat honom "jävla dåre" kan det vara förtjänt av att han är en jävla dåre som startar bråk och kanske t.o.m. en brand som han sedan själv släckt.
De boende och personal på boendet i Emmaboda visste att han är en "jävla dåre" och ville helt enkelt undvika att brinna inne.

Rena Jessica Fletcher fallet det här. Läste att han inte vill polisanmäla utan endast gråta ut i media. Tacka fan för det. Han tål nog inte en granskning utan allt lär falla som ett korthus.

Närmare sanningen än såhär kommer vi nog inte.

Bör dock tilläggas att poliser ska akta sig för sådana yttranden, vad än man tycker och tänker.
Citera
2016-04-27, 13:20
Avslutad
Är emot den högra invandringen vi har och många beter sig förjävligt fast de har fått komma hit - Men -
angående herr Nobakht Ahad:

Hur kan ni tycka att detta är OK uppförande av polisen? Ni måste ju ha nån hjärnskada.
Polisen ska inte hålla på såhär vem det än är. Dessutom blir det bara mer spänning mellan polis och invandrare och mellan invandrare och Svenskar.
Citera
2016-04-27, 13:25
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrubber
I lördags befann sig Nobakht Ahad även då på asylboendet. Och även då utbröt ett stort bråk. Finner det märkligt att varje gång Nobakht besöker boendet uppstår bråk och områdesansvarig benämner honom som utomstående uppviglare... Märklig historia detta...
Var han verkligen där under själva bråket i lördags? Enligt denna artikel kom han först efteråt.

Citat:
Ahad Nobakt känner några på asylboendet och var på plats efter händelsen i matsalen.

http://www.barometern.se/emmaboda/brak-pa-asylboende-matsal-sonderslagen/
Citera
2016-04-27, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 141010
Är emot den högra invandringen vi har och många beter sig förjävligt fast de har fått komma hit - Men -
angående herr Nobakht Ahad:

Hur kan ni tycka att detta är OK uppförande av polisen? Ni måste ju ha nån hjärnskada.
Polisen ska inte hålla på såhär vem det än är. Dessutom blir det bara mer spänning mellan polis och invandrare och mellan invandrare och Svenskar.

Säger inte att polisen har rätt i sitt agerande, men har araben det då?
Jag skulle nog själv tappa huvet i den här situationen. Kanske inte sagt sånna ord men jag skulle blivit jävligt irriterad. Måste försvara polisen i det här fallet tills mer bevis kommer
Citera
2016-04-27, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Criminal
Varför känns det som att hela inspelningen blivit klippt? Det är som vanligt. Hoppas hela historian och ljudupptagningen kommer fram.
Folk har tröttnat, poliser inget undantag. Har kontakter inom polisen och det tycks finnas ett samtycke mellan dom att de tröttnat rejält på att åka på larm på asylboende hela dagarna. Dom hinner helt enkelt inte med annat längre.
Den är uppenbart klippt. Sen kan man inte få hela sammanhanget bara genom en ljudupptagning heller. Har han varit med och kastat tallrikar? Han har uppviglat om jag förstår det rätt. Att polisen sen tappar fattningen är beklagligt, och det får gå som det går med det. Men att detta har blivit en större nyhet än bråket som föranledde det som mörkas i vanlig ordning.
Citera
2016-04-27, 13:41
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakao73
Den är uppenbart klippt. Sen kan man inte få hela sammanhanget bara genom en ljudupptagning heller. Har han varit med och kastat tallrikar? Han har uppviglat om jag förstår det rätt. Att polisen sen tappar fattningen är beklagligt, och det får gå som det går med det. Men att detta har blivit en större nyhet än bråket som föranledde det som mörkas i vanlig ordning.

Hur vet du att det är en polis som uttalar kommentarerna på ljudupptagningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in