Citat:
Ursprungligen postat av
Scrubber
I lördags befann sig Nobakht Ahad även då på asylboendet. Och även då utbröt ett stort bråk. Finner det märkligt att varje gång Nobakht besöker boendet uppstår bråk och områdesansvarig benämner honom som utomstående uppviglare... Märklig historia detta...
Citat:
Nobakht Ahad tillhör inte boendet men försökte ta sig in och då utbröt tumult och ett 15-tal vakter tillkallades.
Denne man har alltså försökt tränga sig in på ett asylboende och därmed startat bråket. Och även i lördags alltså?
Citat:
– Jag var där med några journalister. Jag blev bjuden på kaffe jag förstår inte varför man inte vill ha mig där, säger han.
Vad har han där med journalister att göra? Var det journalisterna som bjöd honom på kaffe i termos? För inne på boendet verkade han inte vara välkommen. Alltså visste Nobakht att det skulle bli bråk och de var med för att dokumentera. Han kan även planerat att provocera polisen och det blev bingo när hans trollande fick en polisman att spåra ur samtidigt som Nobakht förkunnade under inspelningen att han gillar polisen. Offer!
Citat:
För en knapp vecka sedan vaknade Nobakht Ahad tidigt på morgonen. Han kände att det luktade bränt och började direkt leta efter en brand.
Nobakht Ahad, som jobbar på asylboendet i Nybro, tog två brandsläckare under armen och tog sig ner i källaren.
Sammantaget allting ovan samt att polisen kallat honom "jävla dåre" kan det vara förtjänt av att han är en jävla dåre som startar bråk och kanske t.o.m. en brand som han sedan själv släckt.
De boende och personal på boendet i Emmaboda visste att han är en "jävla dåre" och ville helt enkelt undvika att brinna inne.
Rena Jessica Fletcher fallet det här. Läste att han inte vill polisanmäla utan endast gråta ut i media. Tacka fan för det. Han tål nog inte en granskning utan allt lär falla som ett korthus.