2016-04-27, 13:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelson
Säger inte att polisen har rätt i sitt agerande, men har araben det då?
Jag skulle nog själv tappa huvet i den här situationen. Kanske inte sagt sånna ord men jag skulle blivit jävligt irriterad. Måste försvara polisen i det här fallet tills mer bevis kommer

Så du säger inte att polisen har rätt i sitt agerande men försvarar polisen trots att vad vi vet pekar på att han inte gjort mycket fel? Och även om tidningarna ljuger eller förskönar sanningen är det fortfarande fel av polisen. Jag är Svensk och har haft problem med polisen och här i Malmö iaf är de oftast jävligt otrevliga. Detta är fan inte OK även om han nu har gjort nått fel...

Du hade aldrig haft denna åsikten om det hände med en "riktigt Svensk". (Mannen var dessutom medborgare...)
Citera
2016-04-27, 13:48
Medlem
Utvecklingsstörd blatte skapar kaos, och sen när polisen tar honom blir han som ett litet barn som inte fått godis..
Citera
2016-04-27, 13:53
Medlem
Börjar bli så jävla trött på dessa bråk på flyktingboenden, ska de vara så jävla svårt o visa lite tacksamhet o betee sej när man kommer till ett nytt land.

Borde skickas hem direkt vid första lilla bråk, borde inte ha släppts in i landet för de första, förstår inte varför vi ska lösa problem i mellanöstern, de får väl deras muslimska brödrar göra.
Citera
2016-04-27, 13:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Hur vet du att det är en polis som uttalar kommentarerna på ljudupptagningen?

Ja det är sant, för han har ju trots allt ett utländskt namn så det är antagligen bara lögner?...

Polis eller ej, vad de gjort är fel.

Är som sagt själv kritisk till den stora invandringen vi haft de senaste åren men kom ingen Flashback... Alla invandrare är inte onda, kriminella lögnare. Kan vi inte bara ha en normal diskussion utan att direkt anta det värsta om invandrare även när det mesta pekar på att de inte gjort fel. Får både er och oss andra på flashback att framstå som idioter.
Citera
2016-04-27, 14:01
Medlem
Fotbajar-Bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudelo
Tyvärr -kan inte känna sympati längre för sådana här saker.
De kostar miljarder dessa människor och ägnar sig åt att elda, slåss,hota och förstöra .
Att polisen (om det nu ens är en polis som säger det ) säger arabjävel kan jag i viss mån förstå -även om det inte är rätt att göra det.
Hoppas anmälan läggs ner utan utredning om inte annat så för att ge de sparade pengarna till vården för alla dem som arabjävlarna skadat...

Ett litet arabjävel åk hem får man faktiskt ta om man beter sig som ett svin...

Jag kan inte heller längre känna någon sympati för sådana här saker och tycker mig inte heller ha någon skyldighet att göra detta.
Här tar Sverige emot ett stort antal utomeuropéer, utan att låta den inhemska befolkningen säga sitt i frågan, och som dessutom inte kommer att tillföra landet någonting gott. Man behöver inte vara någon Einstein för att kunna förstå att denna okontrollerade massinvasion snarare skadar vårt land, vilket vi nu också börjar se effekterna utav. Tyvärr är det vi vanliga dödliga, som inte ens bett om denna folkinvasion, som tvingas betala spektaklet. Detta bl.a. i form av förhöjda skatter samt att våra samhällsresurser dräneras.
Vidare för vansinnet med sig att lönerna sjunker, bostadspriserna stiger och att den allmänna otryggheten ökar. Dessutom vet vi ju alla om att invandrare bereds företräde till arbeten och utbildningar, går före i bostadsköer samt får förtur till sjukvårds- och tandläkarmottagningar runt om i landet (utan att ens själva behöva stå för kostnaderna).

Vad är då tacken vi svenskar får för denna vår dumsnällhet? Jo rasismen mot svenskar ökar, vi hånas och förlöjligas av dessa otacksamma s.k. nyanlända, vi utsätts för våldsbrott, unga tjejer gruppvåldtas och förnedras, våra gamla rånas och blir bestulna, bidragsfusken i samhället ökar markant etc. etc. Listan kan göras lång.

Vi svenskar har inte lov till att kritisera denna vansinniga utveckling för då riskerar vi att förlora våra arbeten, hängas ut i media till slakt och anklagas för att vara rasister.

Att poliser till slut reagerar och får nog, ser inte jag som någonting konstigt. De möter samhällets baksida varje dag i sitt arbete och deras arbetssituation har dessutom blivit betydligt tuffare och hårdare under de senaste åren. Detta till stor del p.g.a. massinvasionen. Att polisorganisationen därtill tvingas omprioritera sina resurser för att stävja den invandringsrelaterade brottsligheten, som kostar oss skattebetalare ofantliga summor varje år, är ingenting nytt. Detta är pengar som annars skulle kunna användas till betydligt vettigare och bättre saker. Jag kan därför inte se vad det finns för anledning att dalta med en massa otacksamma individer som bara kan komma hit till vårt land och utan vidare snylta på våra samhällsresurser.
Citera
2016-04-27, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 141010
Så du säger inte att polisen har rätt i sitt agerande men försvarar polisen trots att vad vi vet pekar på att han inte gjort mycket fel? Och även om tidningarna ljuger eller förskönar sanningen är det fortfarande fel av polisen. Jag är Svensk och har haft problem med polisen och här i Malmö iaf är de oftast jävligt otrevliga. Detta är fan inte OK även om han nu har gjort nått fel...

Du hade aldrig haft denna åsikten om det hände med en "riktigt Svensk". (Mannen var dessutom medborgare...)

Jag försvara polisen just nu jag för det finns inga konkreta bevis på vad som har hänt. Polisen skulle inte ha tappat humöret, det är o professionellt. Men vem fan vet egentligen hur kvällen varit. Det är allt jag säger!
Citera
2016-04-27, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 141010

Du säger att poliserna är otrevliga emot dig. Men förenklar du deras vardag på något vis då?
Var glad att du har med svenska polisen att göra du. Du kunde lika gärna bott i Ryssland. Där är dom inte lika trevliga
Senast redigerad av Rebelson 2016-04-27 kl. 14:13.
Citera
2016-04-27, 14:10
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Det snackas hos Bromée nu på P4 om vad som hänt. Inget verkar klarare. Undrar om det är en polis som pratar på inspelningen.
Citera
2016-04-27, 14:16
Medlem
Varför var han där med journalister? Är det samma journalister som tagit bilderna, eftersom såret ser väldigt färskt ut? Följde de efter polisbilen när han kördes iväg och jan vittna om vad som hänt?
Citera
2016-04-27, 14:21
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Det snackas hos Bromée nu på P4 om vad som hänt. Inget verkar klarare. Undrar om det är en polis som pratar på inspelningen.

När en historia om påstådda händelser är så förvirrad som den här så finns all anledning att dra öronen åt sig. Tyvärr finns det gott om polishatare i tråden som låter irrationellt hat gå före förnuftet.
Citera
2016-04-27, 14:27
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Det låter så sjukt konstigt hela historien. Varför i hela världen ringer man journalister när man blivit drabbad på det här sättet och går runt blödandes ute i skogen? Hur många asylsökande har numret till journalister som kan komma ut och möta upp i skogen på stående fot?

Skumt.
Citera
2016-04-27, 14:28
Medlem
Han säger att han var där med journalister. Varför har inte dessa journalister trätt fram och skrivit om det? Borde väl vara deras skyldighet att rapportera om en helt oskyldig släpas iväg av polisen.

OM han ljuger om journalisterna vad mer ljuger han om? Det känns som inte hela sanningen kommit fram.

Var jag förstår var det den fjärde gången på korttid som polisen kallats till platsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in