2016-04-27, 00:47
Medlem
Heauxms avatar
Jag minns en sorts chips som jag älskade som barn. Ca år 2000-2005.
Jag minns inte namnet men chipsen var formade som kyckling klubbor, dem var lätt ljusbruna. Antingen Estrella eller OLW. Skulle fan betala mycket pengar för att få tag på en chipspåse.

Annars har det kommit ett nytt chips på markanden som har en sjuhelvettes bra jävla kvalitet och god smak. Bjäre chips heter märket. Cheddar smaken ska ni köpa om ni inte har något emot ost smak. Jag vet att den säljs i Bålsta ICA, och på några få utvalda ICA butiker i Stockholm.
Citera
2016-04-27, 02:03
Bannlyst
dom flesta sour cream n' onion är goda.. annars doritos cheese smaken. Har slutat med chips nu. Är för snygg för det.
Citera
2016-04-27, 06:18
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Jag minns en sorts chips som jag älskade som barn. Ca år 2000-2005.
Jag minns inte namnet men chipsen var formade som kyckling klubbor, dem var lätt ljusbruna. Antingen Estrella eller OLW. Skulle fan betala mycket pengar för att få tag på en chipspåse.
Jag tror att du skall nöja dig med minnet.
Eftersom smaklökarna kalibreras om under uppväxten, så kommer du att bli besviken på de där "kycklingklubborna" du upplevde som så goda som barn.
Citat:
Annars har det kommit ett nytt chips på markanden som har en sjuhelvettes bra jävla kvalitet och god smak. Bjäre chips heter märket. Cheddar smaken ska ni köpa om ni inte har något emot ost smak. Jag vet att den säljs i Bålsta ICA, och på några få utvalda ICA butiker i Stockholm.

Cheddar är faktiskt toppen. När även en person som undertecknad som normalt är livrädd för starka ostmsaker gillar sorten, då måste den vara toppen
Citera
2016-04-27, 08:39
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Bjäre Chipsen är ju av den klassen att de får plats på diverse matmässor jag varit på.
Sedan har jag iofs sett dessa även på netto men det var en kort tid och med ett extremt begränsat utbud.
Citera
2016-04-27, 12:22
Medlem
Strumpebandssnokens avatar
Gamla hederliga Pringles Original är inte fel en lördagskväll. Något Chemical, visst, men gott ändå.

Vill man vara finsmakare är det väl någon form av lantchips som gäller eller något lite lyxigare märke.

Pratar vi enbart potatischips här? Annars har jag en fäbless för rödbetschips också!
Citera
2016-04-27, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strumpebandssnoken
Gamla hederliga Pringles Original är inte fel en lördagskväll. Något Chemical, visst, men gott ändå.

Vill man vara finsmakare är det väl någon form av lantchips som gäller eller något lite lyxigare märke.

Pratar vi enbart potatischips här? Annars har jag en fäbless för rödbetschips också!

Tycker Pringles paprika är stråt vassare, men annars så anser jag att pringles har den ultimata formen på sina chips. Tunna och bred yta så man får mycket smak på tungan. Gjorde det stora misstaget nu att köpa en påse OLW Waffle Cut chipotle & cheddar, den mesta av kryddningen verkar ligga i skarvarna så man inte får det på tungan utan mest känner en viss chilikaraktär i eftersmaken. Chipsen i sig smakar nästan ingenting
Citera
2016-04-27, 18:33
Medlem
IndiaPaleAles avatar
En favorit är Gårdschips Parmesan!

http://cdn.mat.se/product-images/70073-560.jpg
Citera
2016-04-27, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndiaPaleAle
En favorit är Gårdschips Parmesan!

http://cdn.mat.se/product-images/70073-560.jpg

Verkar intressant, hur markant är ostsmaken? Jag älskar ost så gillar när det är bra drag i det.
Citera
2016-04-27, 18:39
Medlem
Gengarzs avatar
Bästa chipsen var Estrellas Västkust chips med lök. Sorgligt att de blev borttagna ur sortimentet.

http://resources.mynewsdesk.com/image/upload/t_next_gen_article_large_480/uu2nxqptoyasq0qmgxjy.jpg

Några andra bra lökchips att rekommendera? Helst några som faktiskt (!) smakar lök (i.e. inte OLW's x3 Lök)
Citera
2016-04-27, 18:42
Medlem
HasseBanans avatar
Har hittat en ny all-time fauvorite. Änglamarks ekologiska vanliga saltade chips. Mer naturellt än så kan det knappast bli. Slår tillochmed lantchipsen. Synd bara att påsarna är så små.
Citera
2016-04-27, 18:47
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gengarz
Bästa chipsen var Estrellas Västkust chips med lök. Sorgligt att de blev borttagna ur sortimentet.

http://resources.mynewsdesk.com/image/upload/t_next_gen_article_large_480/uu2nxqptoyasq0qmgxjy.jpg

Några andra bra lökchips att rekommendera? Helst några som faktiskt (!) smakar lök (i.e. inte OLW's x3 Lök)
Fortfarande irriterad över att OLW tog bort sin ugnsbakade sourcream and onion. Kommer aldrig förlåta dom för det.
Citera
2016-04-27, 19:54
Medlem
IndiaPaleAles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Verkar intressant, hur markant är ostsmaken? Jag älskar ost så gillar när det är bra drag i det.
Det är ganska rejäl ostsmak.
Dessutom lagom mängd i påsen då man lätt svullar i sig hela
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in