2012-09-11, 13:55
Medlem
MadDog76s avatar
Lantchipsen är dem absolut bästa !
Citera
2012-09-11, 16:37
Medlem
Freddex4s avatar
Själv tycker jag att chips med lite annorlunda/kryddig smak är de bästa, som exempelvis vinägerchips, BBQ, peppar, sweet chili, etc.
Citera
2012-09-11, 16:59
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadDog76
Lantchipsen är dem absolut bästa !

Dom var bra när dom fortfarande friterades i jordnötsolja, du när Estrellas Västkust chips dom bästa såna knapigra chips.
Citera
2012-09-12, 09:36
Medlem
Alplandskaps avatar
Barbequechipsen. Barbequechipsen, alla gånger. Skönt att läsa i tråden att vi är flera, de flesta vet inte ens att de finns, känns det som. Finns på väldigt få butiker, dessutom. Länge fick jag åka iväg till en obskyr och avlägsen mack för att få tag i dem.

Edit: kommer från Estrella. Rökiga och med riktigt konstgjord barbequesmak. Smakrika!
Senast redigerad av Alplandskap 2012-09-12 kl. 09:41.
Citera
2012-09-12, 15:50
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Barbequechipsen. Barbequechipsen, alla gånger. Skönt att läsa i tråden att vi är flera, de flesta vet inte ens att de finns, känns det som. Finns på väldigt få butiker, dessutom. Länge fick jag åka iväg till en obskyr och avlägsen mack för att få tag i dem.

Edit: kommer från Estrella. Rökiga och med riktigt konstgjord barbequesmak. Smakrika!

Pröva barbeque chipsen från Lay's, fullständigt överlägsna dom från Estrella.
Citera
2012-09-12, 16:00
Moderator
Arne.Ankas avatar
Var får man tag på lay's då?
Citera
2012-09-12, 17:53
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Var får man tag på lay's då?

Välsorterade ICA-butiker, t.ex.
Citera
2012-09-12, 19:59
Medlem
Bongmons avatar
Alltid ätit sourcream o onion, enda sorten ja riktigt gillar.. Men häromdagen hittade jag lite på botten av en påse min far lämnat.. Red onions and sourcream... Det var de bästa chipsen ja ätit.
Citera
2012-09-12, 21:07
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Alltid ätit sourcream o onion, enda sorten ja riktigt gillar.. Men häromdagen hittade jag lite på botten av en påse min far lämnat.. Red onions and sourcream... Det var de bästa chipsen ja ätit.

Mäh, det är ju samma sak. Sourcream and onion - Red onions and sourcream. Hur stor skillnad kan det vara på onions och red onions? Du är fortfarande kvar i sourcream and onion-träsket. Förklara gärna skillnaden! Skulle inte förvåna mig om de nya bara har fått mera kryddblandning och därför är smakrikare.
Citera
2012-09-12, 21:14
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Mäh, det är ju samma sak. Sourcream and onion - Red onions and sourcream. Hur stor skillnad kan det vara på onions och red onions? Du är fortfarande kvar i sourcream and onion-träsket. Förklara gärna skillnaden! Skulle inte förvåna mig om de nya bara har fått mera kryddblandning och därför är smakrikare.

Kan va som du säger att det är mer kryddblandning. Eller så enkelt att den lilla skillnaden gör mycket efter många års ätande.

Men sen är ja en lök älskare. Tex på hamburgare så gillar ja att ha både gul lök och rödlök, o känner skillnaden i smaken på dessa. (gillar även att steka/grilla hälften av den gula löken, och även använda rostad lök. lökälskare o bott)

Edit: Hittade svaret. Mer löksmak i red onioin-chipsen.

Sourcream & Onion-chips: Innehåll: Potatis, solrosolja, kryddblandning (vasslepulver, salt, lökpulver, socker, kärnmjölkspulver, naturlig mjölksyra, naturliga aromer, jästextrakt jästpulver, persilja, vitlökspulver) vegetabilisk olja. Salthalt: 1.7%

Double Red Onion & Sourcream-chips: Innehåll: Potatis, solrosolja, kryddblandning: (lök (röd-, gul-, purjolök), salt, socker, druvsocker. Gräddpulver, skummjölkspulver, jästextrakt, naturlig arom, kryddor (chili och paprika), citronsyra), vegetabilisk olja. Salthalt 1,9%

Källa: http://estrella.se/produkter/double-red-onion-sourcream/
Senast redigerad av Bongmon 2012-09-12 kl. 21:27.
Citera
2012-09-12, 23:17
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Kan va som du säger att det är mer kryddblandning. Eller så enkelt att den lilla skillnaden gör mycket efter många års ätande.

Men sen är ja en lök älskare. Tex på hamburgare så gillar ja att ha både gul lök och rödlök, o känner skillnaden i smaken på dessa. (gillar även att steka/grilla hälften av den gula löken, och även använda rostad lök. lökälskare o bott)

Edit: Hittade svaret. Mer löksmak i red onioin-chipsen.

Sourcream & Onion-chips: Innehåll: Potatis, solrosolja, kryddblandning (vasslepulver, salt, lökpulver, socker, kärnmjölkspulver, naturlig mjölksyra, naturliga aromer, jästextrakt jästpulver, persilja, vitlökspulver) vegetabilisk olja. Salthalt: 1.7%

Double Red Onion & Sourcream-chips: Innehåll: Potatis, solrosolja, kryddblandning: (lök (röd-, gul-, purjolök), salt, socker, druvsocker. Gräddpulver, skummjölkspulver, jästextrakt, naturlig arom, kryddor (chili och paprika), citronsyra), vegetabilisk olja. Salthalt 1,9%

Källa: http://estrella.se/produkter/double-red-onion-sourcream/

Cred för research. Om du är lökälskare verkar du ha funnit ditt chips.
Citera
2012-09-12, 23:22
Medlem
wonderlands avatar
Det är en rätt stor skillnad, har bjudit sourcream&union-älskare på rödlökschipsen och de har blivit dissade. De smakar mycket mera lök än vanliga union. Typ mer åt rostat lök-hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in