Citat:
Ursprungligen postat av
hasselmuz
Har dessa vittnen framträtt med namn? Varför ligger en avliden person i en kista i kyrkan, borde väl vara omhändertagen i ett kylrum av den begravningsbyrå som lagt henne i kistan, och vad heter hon?
Jag tror, och har trott hela tiden att McCann har något med Madeleines död att göra, men svåra frågor måste ställas även angående Amarals historia likväl som till McCanns. Så det vore ju bra om han har vittnen och källor till sina påståenden, annars leder det ju ingenvart.
Amaral kan nog inte säga mer än så och han fastslår inte att det är så utan att det är ett spår som borde utredas säger han.
Det är mycket material med vittnesuppgifter,namn,förhör och händelser etc som inte släpptes offentliga när Polisutredning blev publik.
Han berättade även att det fanns en tredje "timeline" skriven av Kate för kvällen den 3 Maj som skilde sig från de andra två,denna finns inte heller med i den offentliga utredningen och även berättade han att Mrs Fenn såg David Payne från sin balkong på väg in till McCann´s på kvällen den 3 Maj även detta finns inte med.
Han satt i studion med Carlos Anjos,fd högsta chefen för Polis federationen i Portugal samt dåvarande inrikesministern,så att han skulle sitta och hitta på saker ställer jag mig väldigt tveksam till,bägge dom hade insyn i utredningen.
---------------------------------------------------------
Tung dag för den brittiska polisen,först rullas polisens mörkläggningen av Hillsborough katastrofen upp och så här sa MET polisen´s chef Sir Bernard Hogan-Howe i morse i LBC radio.
‘The UK-based investigation into her disappearance could finish in the next few months, he told LBC radio.
The remaining line of inquiry is centred around a letter asking for assistance sent from UK investigators to the Portuguese Public Prosecution Service in July 2015.’
£ 12miljoner i skattepengar och en ledtråd kvar sen är det ridå ner.
Edit: Ska tilläggas att Hogan-Howe sa detta om den sista ledtråden:
"There is a line of inquiry that everybody agrees is worthwhile pursuing."