Citat:
Ursprungligen postat av
A1HORNYLAD
Men snälla rara, att NB skulle vara en sexualsadist är blott en trådsanning. Ingen av ovan nämnda domstolar knystar heller något om det.
Jag har då aldrig trott på något sådant. Det förefaller helt orimligt, på alla plan, om man tänker efter.
"Snälla rara?"
Använd inte förminskande termer bara för att du förmodar att jag är kvinna. Hur är det med genustänket egentligen, behov av att hävda din förträfflighet som man?

Du förminskar även den genomvidriga gärningen och offrets lidande när du nonchalant hävdar att "sexualsadisten NB" skulle vara en trådsanning.
Att NB är en sexualsadist är inte "blott en trådsanning".
Om du har tänkt efter och konstaterar att "det förefaller helt orimligt,
på alla plan, om man tänker efter" så undrar jag vilken planet du bor på? Motivet var sexuellt och då kan du ställa dig frågan, varför anser man att motivet var sexuellt? Låg det sexuella enbart i att han ville titta på en naken tjej eller föregicks det av något annat som i kombination med blottandet av kroppen kunde indikera på sexuell sadism? Tejpning, strypning, hängning, ultimat kontroll - mycket "besvär" för att få se nakna bröst och underliv då.
Sexuell sadism får inte skrivas i en dom för det är en diagnos och diagnoser ska domstolen självklart inte ställa, man använder sig därför av begreppet "sexuellt motiv" precis som man gör i de flesta fall där motivet är just sexuellt.
Professor Långström var med vid TR som sakkunnig för att förklara varför det anses vara ett sexuellt motiv baserat på den forskning som finns i ämnet. Så sexualsadismen är förankrat via Långström i TR vilket HR sen tog del av.
Långström/Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21691870.ab
Citat:
Det finns inget som tyder på att Lisa Holm utsattes för ett sexuellt övergrepp.
Men sexualbrottsexperten Niklas Långström är övertygad om att dådet kan vara sexuellt motiverat.
– Det finns förövare som går i gång starkt sexuellt på att betvinga ett offer under de omständigheter som finns beskriva i det här fallet, säger han.
Åklagaren/Aftonbladet, artikeln som
Grandioso nyss länkade till
ttp://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22074710.ab
Citat:
I hovrätten ska tre juristdomare avgöra om åklagaren har rätt i att Bilevicius hängde flickan i en lada. Motivet var, enligt åklagaren, sexualsadistiskt.
"Trådsanning?" - NOT