2016-04-23, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
OM de nu har det saa i USA, vilket jag inte känner till, bevisar det inte att det är ett rättssamhälle. USA är i stora stycken ett land, därden obildade pöbeln tillaatits ta över. Sexförbrytare tvingas aaka med skyltar paa bilarna, som anger att de är dömda sexbrottslingar, t. ex.

Det är inget värt att ta efter. Förövrigt behäver inte Sverige haardare straff - Sverige behöver göra sig av med alla skräpmänniskor till obildad pöbel, och stoppa invandringen, saa blir det bättre.

Men du kan tycka vad du vill, troligen är du just som ditt användarnamn - en nigger....

USA är ett föredöme hur man skall behandla brottslingar. Sverige klara inte ens av att 24h isolerad grovt förhärdade ungdomsbrottslingar, vilket vi har fått kritisk för.

Livstid skall vara livstid, med 24h isolering under hela straffet. Vill man ha mat, så skall anhöriga stå för den.
Citera
2016-04-24, 18:53
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Är det väl inte! Så har man i USA. Jag tycker det är rimligt att anhöriga skall få vara med och bestämma straffens längd, det är dom som har förlorat systrar, bröder, mammor och fäder skall självklart får vara med och påverka.

Hur många mödrar blev inte mördade av Flink i Falun när han dräpte halva lottakåren? Sverige behöver hårdare straff, det enda sätter vi kan bygga ett bättre samhälle på.
Så dessa lottor hade levt idag om Sverige hade strängare straff? Hur tänkte du nu?
Citera
2016-04-24, 23:49
Medlem
Strängare straff ger ju inte färre bbrottslingar, det har ju varit känt länge.
Som om brottsligheten gått ner i USA.
Citera
2016-04-25, 05:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Så dessa lottor hade levt idag om Sverige hade strängare straff? Hur tänkte du nu?

Nej! Men dom hade fått mer upprättelse. Nu fick Fänkriken Flink bara 2 år per mördad människa, det är lite billig pris för ett massmord.
Citera
2016-04-25, 06:10
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Nej! Men dom hade fått mer upprättelse. Nu fick Fänkriken Flink bara 2 år per mördad människa, det är lite billig pris för ett massmord.

För om gör rätt

Han fick 30 år för 7 mord , således drygt 4 år per mord
Citera
2016-04-25, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Strängare straff ger ju inte färre bbrottslingar, det har ju varit känt länge.
Som om brottsligheten gått ner i USA.

Allt kanske inte handlar om att vi ska få färre brottslingar, även fast det givetvis är ett mål?

Samhället har ju också en skyldighet att skydda sina medborgare från lättkränkta och våldsamma människor som T.Z. T.Z är ett extremfall och bör behandlas som ett sådant.
Citera
2016-04-25, 20:21
Medlem
Visst, men jag bara la till det faktumet till debatten.
Citera
2016-04-25, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Visst, men jag bara la till det faktumet till debatten.

Men Absolut, jag håller med dig. Straffet ska ju också vägas mot den vetskapen. Det kan bli svårt att motivera ett extremt hårt straff om det visar sig att det inte är till någon nytta alls.

Jag har faktiskt en fråga till dig. Är det okej om jag skickar ett PM till dig?
Citera
2016-04-25, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
För om gör rätt

Snacka om straffrabatt...
Citera
2016-04-26, 03:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
För om gör rätt

Med straffrabatt, så han är ute efter 2/3 delar av tiden därav fick 20 år av straffet bakom galler. Dvs 2,8 år per mord och räkna man med skadade så är det ner 2, 0 år per mördad och skada människa.

Jävla fin straffrabatt.
Citera
2016-04-26, 07:22
Medlem
Citat:
Med straffrabatt, så han är ute efter 2/3 delar av tiden därav fick 20 år av straffet bakom galler. Dvs 2,8 år per mord och räkna man med skadade så är det ner 2, 0 år per mördad och skada människa.

Jävla fin straffrabatt.

Jo, man kan ju bli lite provocerad av ett så lågt straff.
Citera
2016-04-26, 07:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av radiomyran
Jo, man kan ju bli lite provocerad av ett så lågt straff.

Livstid skall vara livstid , möjligen sista veckan på dödsbädden kan man få lite straffrabatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in