2015-12-29, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viskorven
När exakt bytte han till efternamnet Eriksson?

https://minfil.org/w3Takfb5b3/belmonte.jpg

Från 2007 var det Eriksson.
Citera
2015-12-29, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
om han påbörjar forskarutbildningen så bör han snart dyka upp på den här listan:

http://www.psyk.uu.se/kontakt/

det kan ju vara som du säger - att han har velat få prövat rent permissionsmässigt hurvida han överhuvudtaget har möjlighet att kunna påbörja forskarutbildining och att han först vid det beviljande som han nu har fått kommer att författa en ansökan till urbildningen.
eller inte, kanske ville han bara testa.

Jag menar framförallt att det inte bara är att anmäla sig till en forskarutbildning. Det är extremt hård konkurrens - i synnerhet på svenska prestigeuniversitet som uppsala, stockholm, kth och liknande: kräver toppbetyg i tidigare kurser inklusive på uppsatserna samt att man skrivit en utmärkt avhandlingsplan och därtill gjort topp ifrån sig på intervju. Har han uppfyllt allt detta och därtill bättre än andra sökande kan han komma in på utbildningen. Jag sätter därmed en hel del på att han inte har kommit in, men möjligen sökt.
Citera
2015-12-29, 15:53
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snortar-hundvalpar
Jag menar framförallt att det inte bara är att anmäla sig till en forskarutbildning. Det är extremt hård konkurrens - i synnerhet på svenska prestigeuniversitet som uppsala, stockholm, kth och liknande: kräver toppbetyg i tidigare kurser inklusive på uppsatserna samt att man skrivit en utmärkt avhandlingsplan och därtill gjort topp ifrån sig på intervju. Har han uppfyllt allt detta och därtill bättre än andra sökande kan han komma in på utbildningen. Jag sätter därmed en hel del på att han inte har kommit in, men möjligen sökt.

På de stora lärosätena och inom prestigeämnen är detta sant, men det finns institutioner som letar med ljus och lykta efter doktorander.
Nu har jag ingen koll på hur söktrycket ser ut inom psykologi.
Citera
2016-01-04, 23:38
Medlem
F.Costellos avatar
Har sökt efter antingen FUP eller dom i fallet utan framgång (om någon har dela gärna med er) men under mitt sökande stötte jag ofta på den här bilden:

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/11826400/250/normal/04dc5008a885f/zethraeus

Enligt en engelskspråkig sida kommer den från en 45 minuters intervju han gjorde för svensk TV. Vilken kanal var det för? Finns den att få tag på idag, ?
Citera
2016-04-21, 11:25
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22674640.ab

"Örebro tingsrätt har beslutat att Stureplansmördaren Tommy Zethraeus, numera Tommy Erikssons, livstidsstraff ska omvandlas till ett tidbegränsat straff om 36 år, skriver tingsrätten i ett pressmeddelande.

Därmed släpps han villkorligt i slutet av 2018."
Citera
2016-04-21, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22674640.ab

"Örebro tingsrätt har beslutat att Stureplansmördaren Tommy Zethraeus, numera Tommy Erikssons, livstidsstraff ska omvandlas till ett tidbegränsat straff om 36 år, skriver tingsrätten i ett pressmeddelande.

Därmed släpps han villkorligt i slutet av 2018."

24 år i finkan för ett kvadruppelmord, fortfarande inte riktigt vad jag skulle vilja se, men man får väl försöka se det positivt. Hade motsvarande brott - allt annat lika - förövats 1974 istället för 1994 så hade han sannolikt varit ute efter runt tio år, så det har gått med små, små steg i positiv riktning i all fall.
Citera
2016-04-21, 16:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jatroddejavaprometeus
24 år i finkan för ett kvadruppelmord, fortfarande inte riktigt vad jag skulle vilja se, men man får väl försöka se det positivt. Hade motsvarande brott - allt annat lika - förövats 1974 istället för 1994 så hade han sannolikt varit ute efter runt tio år, så det har gått med små, små steg i positiv riktning i all fall.

Min tanke också. Kommer han fänriken ut så ska ju denna man också få samma chans. Egentligen borde man vilja ha att livstid är just livstid men det börjar ju gå åt det hållet så sakteliga åtminstone.
Citera
2016-04-23, 11:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jatroddejavaprometeus

Han har fortfarande fått en alldeles för bra straffrabatt. 2/3 regeln måste bort, sedan skall infröra en regeln där anhöriga till BO få rösta om han skall släppas fri eller inte.

Det vara många anhöriga som blev upprörda när Mattias Flink släpptes fri. Flink har varit en mönsterfånge, medan Tommy Zethraeus har varit problem med hela tiden med.
Citera
2016-04-23, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Han har fortfarande fått en alldeles för bra straffrabatt. 2/3 regeln måste bort, sedan skall infröra en regeln där anhöriga till BO få rösta om han skall släppas fri eller inte.

Det vara många anhöriga som blev upprörda när Mattias Flink släpptes fri. Flink har varit en mönsterfånge, medan Tommy Zethraeus har varit problem med hela tiden med.

LOL paa dig! Skulle anhöriga faa "rösta" om frigivning? Det vore ju en parodi paa ett rättssamhälle!
Citera
2016-04-23, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
LOL paa dig! Skulle anhöriga faa "rösta" om frigivning? Det vore ju en parodi paa ett rättssamhälle!

Är det väl inte! Så har man i USA. Jag tycker det är rimligt att anhöriga skall få vara med och bestämma straffens längd, det är dom som har förlorat systrar, bröder, mammor och fäder skall självklart får vara med och påverka.

Hur många mödrar blev inte mördade av Flink i Falun när han dräpte halva lottakåren? Sverige behöver hårdare straff, det enda sätter vi kan bygga ett bättre samhälle på.
Citera
2016-04-23, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Är det väl inte! Så har man i USA. Jag tycker det är rimligt att anhöriga skall få vara med och bestämma straffens längd, det är dom som har förlorat systrar, bröder, mammor och fäder skall självklart får vara med och påverka.

Hur många mödrar blev inte mördade av Flink i Falun när han dräpte halva lottakåren? Sverige behöver hårdare straff, det enda sätter vi kan bygga ett bättre samhälle på.

OM de nu har det saa i USA, vilket jag inte känner till, bevisar det inte att det är ett rättssamhälle. USA är i stora stycken ett land, därden obildade pöbeln tillaatits ta över. Sexförbrytare tvingas aaka med skyltar paa bilarna, som anger att de är dömda sexbrottslingar, t. ex.

Det är inget värt att ta efter. Förövrigt behäver inte Sverige haardare straff - Sverige behöver göra sig av med alla skräpmänniskor till obildad pöbel, och stoppa invandringen, saa blir det bättre.

Men du kan tycka vad du vill, troligen är du just som ditt användarnamn - en nigger....
Citera
2016-04-23, 13:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Jo straffrabatten med 2/3 borde tas bort men det förs det ju redan diskussioner om och det blir nog en verklighet inom några år. Får man nu 36 år ska det vara 36 år. Möjligt att man vid långa tidsbestämda straff bör ha kvar en liten morot på säg 2 års tidigare villkorlig frigivning om man sköter sig bra i finkan. Detta med att anhöriga ska sitta och säga till om saken är ju inget att föredra om man nu kollar på USA. Ett riktigt hemskt brott kan innebära kortare tid i finkan just beroende på att BO inte har några anhöriga som bryr sig medan då brottslingar som nu gett sig på BO med anhöriga som gör det blockar frigivning år efter år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in