2016-04-25, 19:44
Medlem
Drapåtrissors avatar
Polisen känner sig maktlös då dom släpps direkt pg av sin påstådda låga ålder. Så vad kan polisen göra mer än att rycka på axlarna åt det växande problemet? Och att få Marocko att ta tillbaka sitt slödder är väl inte att tänka på tyvärr.
http://aftenposten.no/nyheter/uriks/--Sommeren-i-Gteborg-blir-het-og-kaotisk-8440374.html
Citera
2016-04-25, 19:48
Medlem
Jag tycker polisen ska strejka när det blir för mycket och gå till våra kära politiker för att be om hjälp eller råd.
Citera
2016-04-25, 19:57
Medlem
NickSonnys avatar
Snuten bör banka på slöddret med batongerna tills de lämnar landet.
Det var väl för flera år sen några snutar som efter arbetstid åkte runt och plockade upp lösdrivande as i sin piketbuss för en redig omgång? Borde återinföras tycker jag.
Citera
2016-04-25, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Det var väl för flera år sen några snutar som efter arbetstid åkte runt och plockade upp lösdrivande as i sin piketbuss för en redig omgång? Borde återinföras tycker jag.
Du tänker på basebolligan möjligen.

Svårt för snuten att ta tag i ett problem som i praktiken är omöjligt att ta tag i eftersom att dessa lösdrivare är "minderåriga".
Citera
2016-04-25, 20:10
Medlem
JefCostellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny

Håller faktiskt med, trots att jag egentligen hatar onödigt våld. Det här lösket är så jävla väck så de bara förstår ett språk och det är våld. Man borde snegla på Norrmalms gamla basebolliga i det här fallet, in med dem i piketen och spöa upp dem så hårt att de blir livrädda så fort de ser en polis.
Citera
2016-04-25, 20:20
Medlem
ByeByeBostons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Du tänker på basebolligan möjligen.

Svårt för snuten att ta tag i ett problem som i praktiken är omöjligt att ta tag i eftersom att dessa lösdrivare är "minderåriga".

Det där är ju lite konstigt, det borde vara upp till den "anklagade" att bevisa sin ålder, inte tvärtom.
Om så var fallet kunde polisen behandla personen som myndig till motsatsen bevisats.
Citera
2016-04-25, 20:27
Medlem
Allt är ju omöjligt i Sverige men i ett vettigt land inlåsning-->avvisning-->Marocko
Citera
2016-04-25, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Polisen känner sig maktlös då dom släpps direkt pg av sin påstådda låga ålder. Så vad kan polisen göra mer än att rycka på axlarna åt det växande problemet? Och att få Marocko att ta tillbaka sitt slödder är väl inte att tänka på tyvärr.
http://aftenposten.no/nyheter/uriks/--Sommeren-i-Gteborg-blir-het-og-kaotisk-8440374.html

Hur hade polisen i Marocko agerat om det sprang svenska unga män på deras gator och begick diverse brott?
Vad hade de gjort om Sverige inte ville ta emot dessa svenska unga män?
Citera
2016-04-25, 20:49
Medlem
Drapåtrissors avatar
Tydligen kommer dom innan från Spanien så det borde väl vara deras problem? Men gissar att spansk polis inte är lika mesiga och ofarliga att göra med som våra egna värdegrundshyllande dialogpoliser.
Citera
2016-04-25, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Tydligen kommer dom innan från Spanien så det borde väl vara deras problem? Men gissar att spansk polis inte är lika mesiga och ofarliga att göra med som våra egna värdegrundshyllande dialogpoliser.

Just därför jag tycker polisen borde be politikerna om råd spanien har inte på PK på samma sätt som vi.
Här vågar väl polisen inte ens peta på någon som inte är en kritvit man utan att det ska bli rubriker.
Citera
2016-04-25, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteW
Hur hade polisen i Marocko agerat om det sprang svenska unga män på deras gator och begick diverse brott?
Vad hade de gjort om Sverige inte ville ta emot dessa svenska unga män?
De hade blivit inkvarterade på ett sånt här ställe:

https://dejusticiablog.files.wordpress.com/2015/02/carcel-maruecos.jpg

Inga empatiska batikhäxor och asylmadrasser där inte...
Citera
2016-04-25, 21:38
Medlem
Fy fan vad trött jag blir på alla dessa jävla MENA skräp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in