2016-04-25, 16:24
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Vad menar du? Vad ska jag förklara?

Förklara vad i teorin du inte anser vara giltig. Om du förstår den och kan teorin så kan du även förklara ingående vad du inte finner korrekt. Eller hur?
Citera
2016-04-25, 16:27
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Varför är det ointressant? Faktum är att du inte vet, du är utlärd i dagens skola och ännu en hjärntvättad människa som tror vetenskapen. Du sticker inte ut på nått sätt.

Naturvetenskap? Tillåt mig skratta, haha. Finns inget som heter sånt, gravitationen funkar inte på samma sätt på flath earth tror jag. Jag vill återigen påpeka att jag inte sagt att jorden är platt, har bara sagt den KAN vara det, men varken du eller jag kan bevisa det, vi kan inte bevisa att jorden är rund heller för den delen.

Mmm.. Jag undrar hur du kan skriva detta på ett forum, på Internet, när all denna kunskap med konstiga flum-variabler och ekvivalenser bara är ett påhitt... Åhhhh....
Citera
2016-04-25, 17:02
Medlem
madtops avatar
Citat:
Vi har ingen användning av gravitation på jorden den finns bara där gör ingen nytta för oss

Det är nog inte riktigt sant. Jag är ganska säker på att till och med du skulle sakna gravitationen om den försvann.
Citera
2016-04-25, 17:10
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Det är nog inte riktigt sant. Jag är ganska säker på att till och med du skulle sakna gravitationen om den försvann.
Snälla lägg ner dina srytmåttliga beteende, gravitationen klarar man sig utan, såg du inte på månen där astrounatuerna gick omkring o hoppade dom försvann ju inte.
Citera
2016-04-25, 18:26
Medlem
madtops avatar
Citat:
Snälla lägg ner dina srytmåttliga beteende, gravitationen klarar man sig utan, såg du inte på månen där astrounatuerna gick omkring o hoppade dom försvann ju inte.

Det finns gravitation på månen.

Och nej - vi klarar oss verkligen inte utan gravitation. Faktum är att jorden inte ens hade existerat utan gravitation.
Citera
2016-04-25, 18:27
Medlem
Citat:

Exakt. Jag har också tänkt på det. Om jorden hade haft en dragningskraft så skulle ju astronauterna ha ramlat ner på jorden. Men de var ju kvar på månen hela tiden. Fast de var ju egentligen inte på månen utan i en studio i Hollywood, men i alla fall.

Dessutom så är jorden platt som en pannkaka. Det kan ju var och en förstå att det inte kan finnas berg och sånt. Alltihop är bara en enda stor optisk synvilla som är skapad av Joe Labero.
Citera
2016-04-25, 19:01
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Jag kan inte svara på alla dina frågor då jag inte vet om jorden är platt eller inte.
Ändå opponerar du dig mot en sfärisk jord i tråden "Jorden är platt".

Citat:
Molnen täcker solen då är det inte sol hela tiden.
Jo, då det är sol ovanför molnen, vilket även syns om man under molnen.
Vad är din poäng?

Citat:
Varför är det så många som tror på att jorden är platt för idag?
Den sista lättlurade personen är inte född än.

Citat:
Gravitation och matematiska räkningar ingår inte i vetenskapen för en platt jord.
Det är därför en platt jord inte ingår i vetenskapen.
Citera
2016-04-25, 21:19
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Ändå opponerar du dig mot en sfärisk jord i tråden "Jorden är platt".

Jo, då det är sol ovanför molnen, vilket även syns om man under molnen.
Vad är din poäng?

Den sista lättlurade personen är inte född än.

Det är därför en platt jord inte ingår i vetenskapen.
Jag opponerar ingenting, det är du som anklagar mig för fusk, i själva verket är det du som fuskar.

Hur vet du att det är sol ovanför molnen, hade solen varit ovanför molnen hela tiden så hade det aldrig kunnat bli mörkt. Har du åkt flygplan nångång på kvällen ovanför molnen, då är det ingen sol där'!! Annars hade inte kunnat vara kväll för helvete!!

Undra vem som är lättlurad. Det är ju du som är hjärntvättad.
Citera
2016-04-25, 21:29
Bannlyst
Om jorden nu inte är rund skulle inte allt vatten försvinna på grund av att det åker ut från kanterna på den platta jorden?
Eller finns det en spärr som håller vattnet kvar på jorden?
Citera
2016-04-25, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yogurtman
Om jorden nu inte är rund skulle inte allt vatten försvinna på grund av att det åker ut från kanterna på den platta jorden?

Den berömda ismuren som ingen någonsin sett.

Andra argumenterar för att Jorden är oändligt platt.
(Dubbeltydlighet borttaget)
Senast redigerad av lorddesh 2016-04-25 kl. 21:36.
Citera
2016-04-25, 21:35
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yogurtman
Har du aldrig badat i en bassäng förut? Samma sak där.
Citera
2016-04-25, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Den berömda ismuren som ingen någonsin sett.

Andra argumenterar för att Jorden är oändligt platt och någon magi hindrar oss från att möta kanten.

Men om det nu skulle vara någon sorts magi som hindrar oss från att möta kanten då skulle väl man kunna säga att trolleitricks är på riktigt eftersom det är magi som hindrar oss från att komma till kanten?

Vad finns under den platta jorden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in