2016-04-25, 03:28
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
NEJ. Eftersom han försöker skaffa alibi och inte vill väcka misstanke hos sina anhöriga. Han kör i mycket hög hastighet enligt vittnen - han har bråttom hem vilket är en indikation på det jag skriver.

Martorp var en med flit utvald plats som var en tillfällig dumpningsplats. Får du in det i skallen är det inte minsta märkligt.

Ja, han agerar på sin arbetsplats och det är en del som jag är övertygad ingår i just hans sexuella fantasier. Han är inte den förste heller med udda, äckliga idéer.
Rader upplevde att detta var så spännande så hade han inte jobbat dagtid på kontor hade han säkert släpat dit ett offer. Han valde att binda rep runt sig själv och linda in sig i plast så absurd som han var och fick utlösning vid blotta tanken att de gick förbi hans dörr.
Jag skulle kunna ge dig otaliga exempel på korkade saker som har med sexuella fantasier hos mördare att göra.
Lik i garderoben hemma hos mamma att ha sex med är rätt udda också - men spännande tydligen.

Du "analyserar" som du har förmåga till och det är ju här näst intill löjligt, det är ju bara dina sjuka fantasier att det skulle ha indgått i hans fantasier att mörda på sin egen arbetsplats, hör du inte själv hur osannolikt och löjligt det är? och det finns ju som sagt ingenting överhuvudtaget som stödjer dina fantasier.

Vad angår Dennis Rader, aka BTK, i Wichita, USA, så vet du tydligen näst intill ingenting om honom.
Jag researchade BTK fallet, i detalj, och på daglig basis, i åren upp till han greps och följde rättegången så honom kan du inte lura mig med!
Det du påstår är ju helt enkelt inte sant; att han tillex. praktiserade self-bondage iklädd bla sina offers underkläder och hängde upp sig själv i bla. träd och lindade in sig i plast, grävde ner sig i en grav etc det är sant, men han gjorde det ALDRIG varken i eller vid sitt eget hem eller arbetsplats. Det ända han gjorde i sitt hem, och sin arbetsplats, var att gömma bla mementos etc från sina offer i vad han kallade sitt "Mother Load".
Så ta och sluta upp med dom där manipulationerna.

Ang BTK:
"After his arrest, Rader also directed police to what he called his “mother lode,” a drawer in a locked file cabinet at his City Hall office where he kept newspaper clippings about the case; copies of all of his communications; photographs and other mementos of his victims; and several chapters of the book he was writing, which he called “The BTK Story.”
(finns ytterligare rapporter som anger att det också hittades momentos från hans offer i ett skjul vid hans hem)
2016-04-25, 03:42
Medlem
Theforeigners avatar
[quote=magiciadehex|57070999]

Citat:
1. Han hade bråttom hem för att fixa alibi, ringa mamman, låtsas att allt var som vanligt så AB och IB inte skulle undra något.

Theforeigner:
Han kunde lika gärna ha kört åt andra hållet, västerut till Vänern, och slängt altihopa i vattnet, det var tillockmed kortare distans till Vänern än till Martorp. Titta på kartan.

Citat:
2. Ja, att mörda i en omgivning där man känner sig hemma, känner sig trygg, vet om vilka platser man kan gömma ett lik på - det är vanligt hos den typen av mördare som NB är. De håller sig inom det område de känner till.

Theforeigner:
Jo visst MEN det gäller absolut INTE ens egen arbetsplats eller hem !

Citat:
3. Självklart skulle han göra sig av med kroppen, jacka, hjälm m.m sen, kanske redan senare samma kväll eller nästa dag. Men det gick åt helvete då de började leta efter Lisa redan samma kväll hon försvann
.

Theforeigner:
Så du tror inte att han räknat med att polis och familj etc skulle leta efter Lisa i området nästa dag? och du tror inte att han visste att det inte skulle funka att börja flytta på ett lik nästa dag som ju var hans arbetsdag?

Citat:
4. Hur många gånger har du frågat om det här och fått dessa svar?

Theforeigner:
???

Och ni som påstår att NB planerat mordet, kan ni själva se hur knäpp den teorien är ?

Ta och tänk er om...
Senast redigerad av Theforeigner 2016-04-25 kl. 03:55.
2016-04-25, 03:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Du "analyserar" som du har förmåga till och det är ju här näst intill löjligt, det är ju bara dina sjuka fantasier att det skulle ha indgått i hans fantasier att mörda på sin egen arbetsplats, hör du inte själv hur osannolikt och löjligt det är? och det finns ju som sagt ingenting överhuvudtaget som stödjer dina fantasier.
Nej, det är inte osannolikt och en sjuk fantasi jag har. Jag råkar vara väl insatt i seriemördares beteende och eftersom dessa oftast är sexualsadister har jag rätt bra koll på läget. Själv då?
Citat:
Vad angår Dennis Rader, aka BTK, i Wichita, USA, så vet du tydligen näst intill ingenting om honom.
Jag researchade BTK fallet, i detalj, och på daglig basis, i åren upp till han greps och följde rättegången så honom kan du inte lura mig med!
Pröva mig.. du vet inte riktigt vilka domäner du ger dig in på nu.
Citat:
Det du påstår är ju helt enkelt inte sant; att han tillex. praktiserade self-bondage iklädd bla sina offers underkläder och hängde upp sig själv i bla. träd och lindade in sig i plast, grävde ner sig i en grav etc det är sant, men han gjorde det ALDRIG varken i eller vid sitt eget hem eller arbetsplats. Det ända han gjorde i sitt hem, och sin arbetsplats, var att gömma bla mementos etc från sina offer i vad han kallade sitt "Mother Load".
Så ta och sluta upp med dom där manipulationerna.
Passa dig nu danskan med dina personangrepp - häromdagen var jag en lögnare. Nu är jag manipulativ.
Faktan finns i en bok av FBI-agenten Douglas. Jag ska med glädje gräva fram det vill tillfälle..
Utöver detta var en av hans stora fantasier att hänga en flicka i en lada. Han höll även på med Barbie dockor och fantiserade att de var hans offer. Lite stardoll varning va?

Nämen titta va ja' hitta:
Citat:
Rader first mentioned the thrill he experienced from self-imposed suffocation a couple of months earlier, in September. He still had his job with the Census Bureau at the time, and one afternoon he hung a sign on the door of his office, informing his coworkers that he’d stepped out to lunch. Then he locked the door, spread a plastic tarp over the floor, and rigged up a camera on a tripod with a long cord, allowing him to trigger the shutter from a distance.

Over the course of the next sixty minutes, he stripped himself, then pulled on a pair of panty hose, pink panties, and a bra, complete with padding. He bound himself in nylon straps and began snapping pictures of himself. Thirty minutes later, he’d finished wrapping his entire body in plastic. He eventually reached orgasm after being forced to “fight for air.”

Afterwards, he remarked that the plastic was only part of the reason he experienced a “most satisfying climax.” What really excited him was the notion of pulling off this stunt at the office, surrounded by his coworkers, and managing to knock out this entire fantasy (complete with the snapping of a handful of Polaroids) during his sixtyminute lunch break.
Citat:
men han gjorde det ALDRIG varken i eller vid sitt eget hem eller arbetsplats.
Jasså? Gjorde han det inte i sitt hem? Den gången då Paula (hans fru) hittade honom hängande i badrumsdörren då.
Citat:
According to my letter, the first time Rader had to go underground was in the autumn of 1978, when Paula walked into the tiny bedroom she shared with her husband and found herself staring at something that just about killed her.
Her husband.
Dennis had tied a rope around his neck and was hanging himself from a door in front of the bathroom mirror. He wore a dress, probably stolen during one of the countless home burglaries he had committed.

Nothing in Paula’s sheltered, cloistered life spent in sleepy Park City could have prepared her for that strange sight. Rader told my source that this happened a few months after Kerri’s birth in June 1978
Det var allt en förbannat dålig research du gjort må jag säga. Präcis det sämsta jag sett.
Senast redigerad av develi 2016-04-25 kl. 04:44.
2016-04-25, 03:57
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Du kan ju försöka att sätta in dig i en mördares situation:

Tycker du att detta är troligt ?
Det är inte bara troligt. Det är SANT dessutom och det har vi två domslut som konstaterar
också.
Att du sedan i din stora iver att finna en annan GM nu har hamnat i själva kungahuset
tyder väl på att det gått överstyr med fantasierna alldeles.

Alltså, bästa du, det är ingen rafflande konspirationsthriller vi befinner oss i där allt kan
hända utan det är ett stycke grådaskig verklighet med utövad ondska av en enda person
som bestämde sig för att ge sig hän åt sin lust att få döda i ett sexuellt sammanhang.

Man behöver förresten inte läsa in så mycket psykologi i det här mordet, att det måste
ha en bakgrundshistoria med det ena och det andra. (förlorad kontroll som ska återtas,
"underlag" som ska återställas, en kompensatoriskt betingad gärning etc)
Man kan låta lustmordet stå frikopplat kan jag tycka.
Han ville hänga en flicka till döds och det hade han nog velat hur det än kunnat sett ut i hans liv.
Flera tidigare lustmördare som haft idealiska hemförhållanden och en harmonisk uppväxt,
fru och barn, men med samma djupt hemliga fantasier om sex och död i förening som
Nero boy, och man kunde bara inte hejda sig från att till slut förverkliga dessa och i
somliga fall göra det åtskilliga gånger.

Den lever där mitt inne i allt det yttre präktiga och invändningsfria - viljan att göra dödligt ont
och få sadistisk njutning av det.
Senast redigerad av Grandioso 2016-04-25 kl. 04:14.
2016-04-25, 04:11
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Theforeigner:
Han kunde lika gärna ha kört åt andra hållet, västerut till Vänern, och slängt altihopa i vattnet, det var tillockmed kortare distans till Vänern än till Martorp. Titta på kartan.

Theforeigner:
Jo visst MEN det gäller absolut INTE ens egen arbetsplats eller hem !

.

Theforeigner:
Så du tror inte att han räknat med att polis och familj etc skulle leta efter Lisa i området nästa dag? och du tror inte att han visste att det inte skulle funka att börja flytta på ett lik nästa dag som ju var hans arbetsdag?

Theforeigner:
???

Och ni som påstår att NB planerat morder, kan ni själva se hur knäpp den teorien är ?

Ta och tänk dig om...

Ni fantiserar ju så ni tror knappt er själva till slut .
Nere vid Vänern kan han ju blivit sedd fattar du väl .
Har du varit nere vid Vänerkanten på sommaren så du vet hur mycket folk det är där ?
Han har nog aldrig varit där nere förut heller med tanke på att han aldrig badar .
Inte så värst smart att bege sig till en okänd plats för att dumpa offret .
Vad visste mördaräcklet Nerijus om polisens arbete i Sverige tror du .
Inte hade han räknat med den jättelika aktiviteten som det blev på direkten .
Inte nog med polis och militär , på onsdagen kom MP också .
Då insåg nog mördare-Nerijus att det var kört mer eller mindre .
Så till slut kom tabben alla väntade på .
Det urdåliga dramat med maskarna på Martorp .
Då slog han själv i spiken i kistan .
Senast redigerad av boidis12 2016-04-25 kl. 04:13.
2016-04-25, 04:17
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Nej, det är inte osannolikt och en sjuk fantasi jag har. Jag råkar vara väl insatt i seriemördares beteende och eftersom dessa oftast är sexualsadister har jag rätt bra koll på läget. Själv då?

Passa dig nu danskan med dina personangrepp - häromdagen var jag en lögnare. Nu är jag manipulativ.
Faktan finns i en bok av Douglas. Jag ska med glädje gräva fram det vill tillfälle..
Utöver detta var en av hans stora fantasier att hänga en flicka i en lada. Han höll även på med Barbie dockor och fantiserade att de var hans offer. Lite stardoll varning va?

Mitt fetande.

Fel igen !

BTK hade inte någon stor fantasi om att hänga en flicka i en lada!

Utan så här var det;

Den 15 januari, 1974 i Witchita:
Ett av offren vid BTKs första mord, då han mördade det mesta av Otero familjen, mamma, pappa, lillebror och storasyster i deras eget hem, nämligen lilla 11-åriga Josephine Otero, henne ströp han, och efter att hon kom till liv igen tog han ner henne i källaren och från ett rör hängde han henne i en snara till hon dog och därefter onanerade han.

Och ja, visst det påminner en del om Lisa's mördares MO.
Men hittade dom något i NBs dator som visade att NB hade googlat/researchat BTK ? eller någon annan seriemördare NOPE!
Hittade polisen några böcker, eller liknande, hos NB om seriemördare ? NOPE.
2016-04-25, 04:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Mitt fetande.
Fel igen !
BTK hade inte någon stor fantasi om att hänga en flicka i en lada!
Utan så här var det;
BACKA till förra inlägget och inse dina fel. Se citeringar som är källan till det jag skrev. Ta sen ett djupt andetag och inse att familjen Otero (och Josie som han hängde i källaren) INTE är vad jag pratar om när jag säger fantasier om att hänga en flicka i en lada.
Senast redigerad av develi 2016-04-25 kl. 04:38.
2016-04-25, 04:24
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:

)
Icke desto mindre mördade han ju bevisligen på sin arbetsplats och då finns det all
anledning att misstänka att det just ingått i hans fantasier att få göra det där och
ingen annanstans. (Det var inte någon slump att att där fanns ett rör kvar i
mjölkrummet. Samtliga skulle ha monterats ned, enligt arbetsgivaren, men där blev
alltså ett kvar...och just där slutade en 17-årig flicka sitt liv hängandes i detta.)

Det var fanken vad du har blivit aggressiv förresten i din framtoning. Tar du så illa vid dig av att
en mördare får sitt rättmätiga straff och inte undkommer sin gärning?

Develi, som stått för så oerhört många förtjänstfulla inlägg, kan nog sin Rader
minsann så ta det lilla lugna med snacket där.
Senast redigerad av Grandioso 2016-04-25 kl. 05:16.
2016-04-25, 04:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Icke desto mindre mördade han ju bevisligen på sin arbetsplats och då finns det all
anledning att misstänka att det just ingått i hans fantasier att få göra det där och
ingen annanstans.
Det var fanken vad du har blivit aggressiv förresten i din framtoning. Tar du så illa vid dig av att
en mördare får sitt rättmätiga straff och inte undkommer sin gärning?

Develi, som stått för så oerhört många förtjänstfulla inlägg, kan nog sin Rader
minsann så ta det lugnt med snacket där.
Tack.. men nu har Foreigner pissat i det blå skåpet iaf för att kalla mig manipulativ när jag skriver att Rader ägnade sig åt detta på sitt jobb (samt hemma) - DET är att gå för långt.

Se tillägg i inlägg då jag återfann uppgifterna snabbare än jag trodde.

Att NB sen haft arbetsplatsen som del i en fantasi är inte svårt att räkna ut som mordet såg ut..
2016-04-25, 04:35
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:

Faktan finns i en bok av Douglas. Jag ska med glädje gräva fram det vill tillfälle..

Nämen titta va ja' hitta:

Jasså? Gjorde han det inte i sitt hem? Den gången då Paula (hans fru) hittade honom hängande i badrumsdörren då.

Det var allt en förbannat dålig research du gjort må jag säga. Präcis det sämsta jag sett:

Citat:
Rader first mentioned the thrill he experienced from self-imposed suffocation a couple of months earlier, in September. He still had his job with the Census Bureau at the time, and one afternoon he hung a sign on the door of his office, informing his coworkers that he’d stepped out to lunch. Then he locked the door, spread a plastic tarp over the floor, and rigged up a camera on a tripod with a long cord, allowing him to trigger the shutter from a distance.

Over the course of the next sixty minutes, he stripped himself, then pulled on a pair of panty hose, pink panties, and a bra, complete with padding. He bound himself in nylon straps and began snapping pictures of himself. Thirty minutes later, he’d finished wrapping his entire body in plastic. He eventually reached orgasm after being forced to “fight for air.”

Afterwards, he remarked that the plastic was only part of the reason he experienced a “most satisfying climax.” What really excited him was the notion of pulling off this stunt at the office, surrounded by his coworkers, and managing to knock out this entire fantasy (complete with the snapping of a handful of Polaroids) during his sixtyminute lunch break.

Mitt fetande.

Kan du ange en länk till detta för det finns inte att hitta på internätet inte heller när jag söker i
John Douglas book ; "Inside the Mind of BTK: The True Story Behind the Thirty-Year Hunt for the Notorious Wichita Serial Killer"

https://books.google.dk/books/about/Inside_the_Mind_of_BTK.html?id=2TKyxh-VUqwC&redir_esc=y
2016-04-25, 04:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Mitt fetande.
Kan du ange en länk till detta för det finns inte att hitta på internätet inte heller när jag söker i
John Douglas book ; "Inside the Mind of BTK: The True Story Behind the Thirty-Year Hunt for the Notorious Wichita Serial Killer"
https://books.google.dk/books/about/Inside_the_Mind_of_BTK.html?id=2TKyxh-VUqwC&redir_esc=y
Boken är inside the mind of BTK av FBI agent Douglas. Jag tänker inte ge dig ett skit mer än källa - speciellt pga dina personangrepp att det är mina sexuella fantasier, att jag är manipulativ och att du påstår att jag återigen ljuger.

Jag hade RÄTT när jag sa att han var på sin arbetsplats och tände på detta (s.213) - och likaså korrigerade jag ditt påstående om att han aldrig gjorde det hemma. Finns på s.320.
Senast redigerad av develi 2016-04-25 kl. 04:47.
2016-04-25, 04:47
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Boken är inside the mind of BTK av FBI agent Douglas. Jag tänker inte ge dig ett skit mer än källa - speciellt pga dina personangrepp att det är mina sexuella fantasier, att jag är manipulativ och att du påstår att jag återigen ljuger.

Jag hade RÄTT när jag sa att han var på sin arbetsplats och tände på detta - och likaså korrigerade jag ditt påstående om att han aldrig gjorde det hemma.

Jag har ju postat en länk till boken "Inside the mind of BTK " av John Douglas där man kan söka på innehåll, så då kan du väl hitta det du påstått.
Jag har sökt på det du angett men det kommer inte fram.

Om du kan hitta det, och ange vilken sida det står på, så ska jag förstås medge att jag hade fel

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in