Citat:
Jag antar utmaningen.
Citat:
Ja - men till skillnad från din analys har han högst troligt tänkt ut det här för länge sen.
Nu ska du göra dig av med liket!
Tänker du då;
- ok jag gömmer liket i den lilla boden som står vid den andra byggnad som jag jobbar i, den ligger ju bara någon kilometer härifrån!
Tänker du då;
- ok jag gömmer liket i den lilla boden som står vid den andra byggnad som jag jobbar i, den ligger ju bara någon kilometer härifrån!
Det kallas att p-l-a-n-e-r-a.
Citat:
Ja - om han försöker förstöra mobilen för att den inte ska spåras till Martorp.
På vägen dit tänker du:
-ok jag slänger ut mit MOs nycklar, mobilfodral, körkort etc etc etc längs väggen till mitt gömställe på min andra arbetsplats!
-ok jag slänger ut mit MOs nycklar, mobilfodral, körkort etc etc etc längs väggen till mitt gömställe på min andra arbetsplats!
Utöver detta verkar han aggressiv då mobilfodralet är sönderslitet i två delar. Rätt typiskt NB som han beskrivs i förhör.
Oerhört irriterad då nåt går emot honom. Som med fönsterblecket vilket han beskriver själv.
Impulsiv med kort stubin. Som när han slår med en kofot då jobbet skiter sig.
Dessa delar är i sig inget problem där de ligger - ingenting pekar mot NB och hade han handskar kände han sig säkert trygg med att kasta ut delarna.
... Det han däremot inte är trygg med syns via hans oroliga frågor om hur DNA avsätts på kläder när man tar i en annan person.
Citat:
Inte ett dugg märkligt mer än för dig och ett fåtal som fullständigt hakat upp sig på detta moment.
Och sedan när du kommit dit och gömt liket i den lilla boden, och du står med MOs pink jacka och hjälm och tänker; -vad ska jag göra av dom här??? jo då kommer du på; - ah javisst vad bekvämt, rishögen ligger ju här aldeles bredvid jag slänger bara jackan och hjälmen här på baksidan av rishögen.
1. Han bär givetvis in Lisa först och nåt mer lär han inte få med sig.
2. Han har stor möda att få in henne i skåpet med våld.
3. Han är sen helt fokuserad på att gömma henne. Ingenting annat finns i hans skalle just då.
4. .. När han kommer ut så ser han resten kvar i bilen.
Hur troligt är det att han går in igen och gör om hela skiten? Not. Han har för övrigt bråttom hem.
Han ser sig omkring och trycker in dem bakom rishögen - för att han ska ändå dit tillbaka inom en snar framtid, troligen dagen efter.
Citat:
Han beskrivs av sin fru och bror att ha totalt personlighetsförändrats under veckan. Han sover inte, han äter inte, han kedjeröker och dricker öl. Han suckar och ter sig mycket orolig.
Och sedan 5 dagar senare när du ser att en hel hög Missing People etc är på väg till det stället där du gömt liket, då tänker du; - Ah, Äh jag drar dit och ser om jag kan locka bort dom därifrån så att dom inte letar och hitta jacka och hjälm som jag slängt på rishögen bredvid boden och förstås att dom inte hitta liket i den lilla boden.
Gissa varför? Hans planer sket sig. Han kommer inte åt henne som han tänkt - dvs flytta kroppen, hjälm och jacka.
N-e-r-v-ö-s kallas det pga att hans planer går i stöpet.
Ja - han är högst troligt rent desperat vid detta lag och försöker fösa bort dem.
Citat:
Inte ett ord av dina versioner men däremot det jag m.fl. skriver - för det är en skitenkel tolkning som är betydligt närmre verkligheten än dina komplicerade påfund.
Tycker du att detta är troligt ?
Senast redigerad av develi 2016-04-25 kl. 02:19.
Senast redigerad av develi 2016-04-25 kl. 02:19.