Citat:
Tycker du greppar riktigt bra.Har lite svårt att få grepp om det du skriver, det är så hmm djupt/flummigt/poetiskt och jag är väl inte tillräckligt djupsinnig
men vissa saker du skriver tror jag du har helt rätt i, det handlar på något vis om ett tvångsberoende mellan son och mor men där jag tror att det är modern som har kontrollen och alltid har haft och Nerijus söker ständigt hennes bekräftelse som han sällan får eller har fått. Han har lärt sig av henne att ljuga och maipulera för att framhäva sig själv i en bättre dager. Vara inställsam till de som "står över" honom och sparka på de som är under. Avvisad är han nog sen mycket unga år, har inte fått kärlek och trygghet, bara bestraffningar och hån. Då lär man sig att lögn är bästa försvar, bara mamma blir nöjd. Avvisad som 14-åring då han fick lämna hemmet och flytta medan mamman hade fosterbarn. Fina fasaden utåt viktigt för mamman, samt de pengar det gav.
Undrar hur det kändes att behöva flytta som 14-åring, då är man ju fortfarande ett barn?
Dysfunktionell familj, en riktigt mörk bakgrund där vi inte vet vilka hemligheter som finns. I sönernas uppfostran ingick att det viktiga är hur det ser ut utåt, inte vad som händer därhemma. Mamman har fått priser som typ "bästa fostermamman" eller liknande. Pappan, vem är hand då? Nu gammal och sjuk, men innan dess? Alkoholmissbruk, misshandel, kan tänka mig det mesta. Nerijus har lärt sig att vända ilska, rädsla och frustration inåt, att inte låtsas om, att inte känna efter sen barnsben, för att klara sig. Det har legat och pyrt och påverkat honom till den han nu blev. Modern skulle ju komma på besök, var nog det som allra mest triggade igång hans sexualsadistiska mördareskapader. Han visste att när modern skulle vara där så blev han återigen den lille maktlösa, rädda killen. Han behövde rensa hjärnan, få total kontroll. Det sägs att en sexualsadistisk mördare väljer ett offer som egentligen är en symbol för någon annan, någon som kränkt eller skadat honom på något vis, psykiskt eller fysiskt.
Modern?
men vissa saker du skriver tror jag du har helt rätt i, det handlar på något vis om ett tvångsberoende mellan son och mor men där jag tror att det är modern som har kontrollen och alltid har haft och Nerijus söker ständigt hennes bekräftelse som han sällan får eller har fått. Han har lärt sig av henne att ljuga och maipulera för att framhäva sig själv i en bättre dager. Vara inställsam till de som "står över" honom och sparka på de som är under. Avvisad är han nog sen mycket unga år, har inte fått kärlek och trygghet, bara bestraffningar och hån. Då lär man sig att lögn är bästa försvar, bara mamma blir nöjd. Avvisad som 14-åring då han fick lämna hemmet och flytta medan mamman hade fosterbarn. Fina fasaden utåt viktigt för mamman, samt de pengar det gav.Undrar hur det kändes att behöva flytta som 14-åring, då är man ju fortfarande ett barn?
Dysfunktionell familj, en riktigt mörk bakgrund där vi inte vet vilka hemligheter som finns. I sönernas uppfostran ingick att det viktiga är hur det ser ut utåt, inte vad som händer därhemma. Mamman har fått priser som typ "bästa fostermamman" eller liknande. Pappan, vem är hand då? Nu gammal och sjuk, men innan dess? Alkoholmissbruk, misshandel, kan tänka mig det mesta. Nerijus har lärt sig att vända ilska, rädsla och frustration inåt, att inte låtsas om, att inte känna efter sen barnsben, för att klara sig. Det har legat och pyrt och påverkat honom till den han nu blev. Modern skulle ju komma på besök, var nog det som allra mest triggade igång hans sexualsadistiska mördareskapader. Han visste att när modern skulle vara där så blev han återigen den lille maktlösa, rädda killen. Han behövde rensa hjärnan, få total kontroll. Det sägs att en sexualsadistisk mördare väljer ett offer som egentligen är en symbol för någon annan, någon som kränkt eller skadat honom på något vis, psykiskt eller fysiskt.
Modern?
Tidsmässigt ska brodern åka hem för gott strax innan men först nu har det sjunkit in i psyket på den som stått på andra sedan den dagen han som Stor Man blev krossad som den lilla pojke han var, obegripligt beroende av mamman han inte gillade av att vara beroende till, straffad och inte nog med detta nu fick han arbeta mer för att kunna nå hennes ynnest. Och spegelbilden trogen står Nero där och fattar absolut ingenting utåt sett. Men flickan skrattade och modern var glad.
Rollfigur
Talar vi rollfigurer kan vi enkel sätta in en flicka där i hans ställe, som var glad och skrattade i det fina hemmet under hans egna känsla att vara krossad men inget kunna säga. Frånvarande pappa som dock då och då gjorde stora intryck på familjen genom att på mammans order prygla upp ungarna rejält. Pappan en svag skithög med starka nävar, mestadels frånvarande i arbete och annat, relativt ansvarslös som nero.
FL till IB
Citat:
Mammans lilla klinch igen. Tradolan har föreslagits i tråden men jag har inte hittat något stöd för det i fup.
"Nerijus problem med magen, hur är det med det
Han har haft men hans mor har skickat tabletter för det. Han pratar inte om det."
Han har haft men hans mor har skickat tabletter för det. Han pratar inte om det."
Tidsfönster
Mordet inträffar när Nerijus underlag håller på att försvinna, likt det gör för en person vilken står på andra och tar äran av dem. Vilket han visats göra när han tar åt sig äran av broderns ABs insatser. Detta kan förklara varför mordet skedde just då. För vår lille man var på väg att bli lika liten igen när underlaget som han stod på höll på att försvinna. Genom att någon annan får hänga höjer han sig själv och känner en nästan oändlig glädje i att sparka in henne i skåpet och återfå kontrollen. för nu är det inte han som farit mest illa. Crack pot med ett öga totalt oförstående av det helt svikande underlaget.
Pudelkärnans Enögda Lockelse
Varför? -För att Nero hade fått lust att extrahera det oförstående rena lidandet i pudelögat! För att med handskar och annat förpacka den förutsägbara skiten så att bilen kunde hållas ren från detta jordiska & smutsiga. Ingen smuts inga spår åt det hållet - nej inga känslor heller. Det förblir vår hemlighet. Utan den vidriga underlagsbilden har jag omöjligt att få ihop handlingen, med visst förstärker en lång kran sprattel som en omvänd pisksnärt där vid brunnen där handsken hittades. Han sveper hennes högra ben som han själv kände sig förlora underlaget. En studie i maximerad vidrighet, han är bara där för att dissa livet fullt ut. Vem som helst får gärna komma med en bättre bild av underlaget till handlingen. Men fönstret det kan vara rimligt ur är nog jävligt smal. Men han nog aldrig acceptera att någon himlade med ögonen eller blundade, ty därom har han försäkrat sig.
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad