2016-04-24, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Otroligt svag inledning av nästan samtliga lag. de ända som visat en tillymmelse av bra spel har varit IFK Norrköping i min mening, men i och med att de tappat så många spelare nu blir det svårt att hålla sig i toppen tror jag.

Förvisso har vi bara spelat ett par omgångar, men jag tycker inte att något lag har visat tillräckligt med pondus för att kunna kännas som ett tydligt topplag.

Peking kommer nog ligga top 3 när Janne drar.

Sedan kommer Rikard Norling in och styr skutan i hamn till första plats. Ja, Norling ta över. Kom ihåg vem som sa det först

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2016-04-24, 22:06
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medelhavet
Peking kommer nog ligga top 3 när Janne drar.
Du har inte sett många matcher med Vaikla va?
Citera
2016-04-24, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Du har inte sett många matcher med Vaikla va?

Kalmar vann guld med Petter Wastå.
Citera
2016-04-24, 22:13
Medlem
ArneIIIs avatar
Blåvitt gör kanske sin offensivt bästa match för säsongen idag men ändå slutat det så här.

Nåväl, ÖSK var också grymma, och i det stora hela en riktigt underhållande match även om den slutar i förlust. Finns mycket ljusglimtar, men för första gången på länge börjar man på allvar oroa sig för Blåvitts defensiv. Men det kanske har sina förklaringar och är tillfälligt.

Malmö imponerade, trots vinst, inte mot Dif idag och för första gången på länge ser jag fram emot MFF hemma. Var väl inte sedan rosa tjockis-tiden man slog dem hemma?

Vi har lätt seriens bästa vänsterback!

...och bingolottoigaste bortaställ.
Citera
2016-04-24, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Absolut men jag tycker MFF har varit väldigt dåliga under Kuhn. Dessutom har man haft tur i en del matcher. Återstår att se om turen fortsätter.

Vad skulle du tycka om Axen till Malmö? Kan inte fatta att han inte varit en kandidat åtminstone för MFF:s ledning.
Vi har vunnit 8 av 10 tävlingsmatcher och gått til final i cupen trots att vi varit "väldigt dåliga", rätt starkt måste jag säga och jag undrar hur det ser ut när vi är godkända. Vi har "haft turi en del matcher" men förlusten mot Sundsvall var såklart fullt logisk och rättvis. Nej spelet ser inte särskilt bra ut men det gör det inte hos konkurrenterna heller om man bortser från Norrköping, brunkfotboll med individuell kvalitet räcker långt i Allsvenskan. Att bygga om efter förra årets dikeskörning kommer att kräva tid och tålamod. Kanske blir Allan Kuhn en ny Åkeby men att dra fram stora sågen efter såhär kort tid är bara korkat.

Är du Axens agent? Jag ser absolut ingenting i honom eller Örebro som tyder på att han är bättre lämpad som huvudtränare i MFF.
Citera
2016-04-24, 22:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Vi har vunnit 8 av 10 tävlingsmatcher och gått til final i cupen trots att vi varit "väldigt dåliga", rätt starkt måste jag säga och jag undrar hur det ser ut när vi är godkända. Vi har "haft turi en del matcher" men förlusten mot Sundsvall var såklart fullt logisk och rättvis. Nej spelet ser inte särskilt bra ut men det gör det inte hos konkurrenterna heller om man bortser från Norrköping, brunkfotboll med individuell kvalitet räcker långt i Allsvenskan. Att bygga om efter förra årets dikeskörning kommer att kräva tid och tålamod. Kanske blir Allan Kuhn en ny Åkeby men att dra fram stora sågen efter såhär kort tid är bara korkat.

Är du Axens agent? Jag ser absolut ingenting i honom eller Örebro som tyder på att han är bättre lämpad som huvudtränare i MFF.
Visst det är imponerande att vinna när man ej är imponerande bra på plan. Men Malmö skulle vinna mycket på om de vågade peta Rosenberg ist för Molins . Men MFF måste bli bättre om de ska slå Göteborg t.ex. Luktar oavgjort den matchen. Och Göteborg saknar agustav Svensson på mitten.
Citera
2016-04-24, 22:43
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Rejält med ångest för bägge lagen, blir nog inget skönspel, i värsta fall rinner resultatet iväg. Sedan Heif på torsdag och Jönköping hemma på måndag. Tätt matchande i alla fall.
Uppskattar att det är tätt matchande, dels för att det i sig är väldigt roligt och dels för att man inte har mycket tid å deppa om det nu skiter sig totalt imorgon (ja jag är medveten om att det kan bli sämre och sämre också..) och Elfsborg hemma är väldigt oförutsägbar, samma är det väl egentligen med HeIF borta även om det fan börjar bli på tiden med en vinst där.. J-Södra hemma ska vi bara vinna. Punkt.

Hooivelds katastrofala insats mot Norrköping förtjänar han en plats på bänken för, skulle sagt samma sak om Nisse om det nu inte vore för bristen på vänsterbackar i truppen, sedan är Ofori borta och mellanmjölken Salétros lär ersätta. Dickson & Avdic är naturligtvis inte med i truppen..
Citera
2016-04-24, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Visst det är imponerande att vinna när man ej är imponerande bra på plan. Men Malmö skulle vinna mycket på om de vågade peta Rosenberg ist för Molins . Men MFF måste bli bättre om de ska slå Göteborg t.ex. Luktar oavgjort den matchen. Och Göteborg saknar agustav Svensson på mitten.
Jag menar inte att vi imponerar på något sätt men det viktiga är att vinna matcher vilket vi trots allt gör. Det tog flera jobbiga år för Roland Nilsson att bygga något vettigt av Åkebys ruiner så att såga Allan efter fyra månader där resultaten varit godkända är korkat. Varför Rosenberg skulle petas när islänningen bredvid är totalt menlös förstår jag inte men nu skadade Markus sig idag så han missar matchen mot Göteborg.
Citera
2016-04-25, 00:24
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Rosenberg: "– Nej, men det var en tråkig match, fast med 80-20 i bollinnehav till oss."

mff hade 56% Det är ändå inte så mycket mer än vad vi hade.

3 raka vinst och sen 2 raka torsk i matcher där vi inte varit bra men inte heller superdåliga. Ska bli spännande mot elfsborg på torsdag. Vet ännu inte var man har allsvenskan i år.
Citera
2016-04-25, 00:36
Medlem
Gallachers avatar
Gillar att Pelle Olsson skyller på mattan. Plastlags-deltagare-tränare..
Citera
2016-04-25, 00:38
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Otroligt svag inledning av nästan samtliga lag. de ända som visat en tillymmelse av bra spel har varit IFK Norrköping i min mening, men i och med att de tappat så många spelare nu blir det svårt att hålla sig i toppen tror jag.
Njaa, både Sundsvall, Östersund och J-Södra har väl spelat hyfsat underhållande fotboll. Om man menar vårdat kortpassningsspel.
Mitt lag (Bajen) kör på brunkarstilen, att kämpa ned motståndarna med en överlägsen fysik och överlasta mittfältet med bollvinnare. En aning tråkigt. Men vi lirar ju framtidens fotboll... Blir spännande hur det kommer se ut mot Snoka, antingen blir vi utspelade efter noter eller också lyckas vi dra ned dem med vårt destruktiva spel.
Citera
2016-04-25, 05:22
Avslutad
Helvete så frustrerande det är att se IFK just nu. Ser vi till individuella spelarnas kvalitéer så har vi ju en riktigt kompatibel trupp. Tycker dock att de underpresterar alldeles för mycket.

PaKa måste får mer speltid, det han åstadkom på GU de få minuter han fick är mer än vad Ankersen har gjort under denna säsong. Det var samma tongångar för ett par år sedan när Engvall inte fick chansen istället för Söder(?), och när han väl fick chansen så tog han den. Jag är säker på att PaKa kan göra detsamma, den speed samt kreativitet han kan bidraga med tror jag kan vara nyttig injektion för laget. Samt att de andra spelarna känner mer konkurrens än vad de gör just nu, Jörgen är i mitt tycke tyvärr alldeles för rigid när det kommer till att ändra om i truppen. Förvisso fick Boman spela istället för Engvall igår, men hade gärna sett ännu mer variation. Victor Sköld är också en härlig krigare som bidrog med mycket de gånger han byttes in förra året, hade gärna sett att han fick mer speltid.

Skönt att Hermansson är påväg tillbaka och jag hoppas att han kan lira mot MFF, det behövs i vilket fall. Rogne däremot, ska vi vara jävligt försiktiga med att kasta in. Den guldklimpen som man handskas varsamt med, vi får verkligen inte stressa när det kommer till "Sagan om konungens återkomst". Hellre vila någon match för mycket än att riskera ett bakslag.

Kommer vara nervös som ett vrak mot MFF, en vinst där tror jag kan vara mycket psykologiskt viktig för truppen. Ska dock inte förneka att mina förhoppningar är föga med tanke på hur de har gått mot MFF de senaste åren...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in