2016-04-24, 21:35
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iseld
Måste göra ont när du tänker.

Jag vill inte betala för den massiva invandringen.

Jag vill inte betala för poliskostnaden vid fotbollsderbyn.

Jag vill inte betala för en massa saker.

Du har även svårt att se skillnad på bruk och missbruk.

.
Nejdå gör inte ont och när jag tänker, och skillnad på bruk och missbruk har jag inte heller bekymmer med. Det brukar vara de som brukar droger som inte klarar av att hålla sig till bruk utan det slutar med ett missbruk istället!

Som jag skrev så är det inte bara för pundare som man inte kommer vara beredd betala för i framtiden, det kommer även vara annat, som poliskostnader vid derbyn, invandring, sjukvård, vägar, socialbidrag, barnbidrag, etc. Vi går mot ett mer egoistiskt samhälle där fler och fler inte är villiga bidra till andra, du är ju själv ett bra exempel på det!
Citera
2016-04-24, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
De knarkar inte så länge de är inlåsta. Inte om institutionen verkligen vill se till det.

Sant, men de börjar direkt när de kommer ut igen.
Denna inlåsning skulle alltså ske för deras eget bästa, och eventuellt till och med fortgå livet ut hos de som aldrig erkänner att "staten hade rätt"?

Gissningsvis kommer denna institution även att se till att fångarna håller sig lugna. Med hjälp av tunga droger om så behövs, som idag.
Du åker in på kliniken som cannabisrökare men kommer ut igen som tung benzomissbrukare om det vill sig riktigt illa.
På vilket sätt skyddar detta folkhälsan?
Citera
2016-04-24, 21:37
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Missade du "skyhög dödlighet", bland de högsta i EU?
Att några färre provar en rusprodukt som är mindre farlig än exempelvis tobak och alkohol väger inte tyngre än döda människor.
Värderar du människoliv är din position ohållbar.

Det är just det som jag månar om. Det är anledningen till att jag öht bemödar mig om att skriva i den här tråden. Vi måste se till att det svenska folket och även andra folk i världen får en drogfri värld, våra barn ska få överta en sådan.
Sedan så kommer väl nu någon dragande med kaffe, te, lättöl el.likn. struntprat för att försöka vilseleda. Håll er till fakta tack.

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av FlamsTrams
Sant, men de börjar direkt när de kommer ut igen.
Denna inlåsning skulle alltså ske för deras eget bästa, och eventuellt till och med fortgå livet ut hos de som aldrig erkänner att "staten hade rätt"?

Gissningsvis kommer denna institution även att se till att fångarna håller sig lugna. Med hjälp av tunga droger om så behövs, som idag.
Du åker in på kliniken som cannabisrökare men kommer ut igen som tung benzomissbrukare om det vill sig riktigt illa.
På vilket sätt skyddar detta folkhälsan?

Allt inom vården är inte perfekt. Det har jag inte påstått. Fast vi är på rätt väg. Det är jag glad för.
Citera
2016-04-24, 21:41
Medlem
Citat:
Det är just det som jag månar om. Det är anledningen till att jag öht bemödar mig om att skriva i den här tråden. Vi måste se till att det svenska folket och även andra folk i världen får en drogfri värld, våra barn ska få överta en sådan.
Sedan så kommer väl nu någon dragande med kaffe, te, lättöl el.likn. struntprat för att försöka vilseleda. Håll er till fakta tack.

Och om du läser resten av inlägget, eller bara söker fakta istället för slogans, ser du att din position inte erbjuder det du påstår dig vilja ha.
"Värderar du människoliv är din position ohållbar." är inte en så komplicerad mening.
Citera
2016-04-24, 21:42
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
Ge upp?
Nej, vi ska inte ge upp kriget mot knarket. Vi ska istället intensifiera det. Det är vi skyldiga knarkets stackars offer.
Nixon förklarade år 1971 krig mot drogerna, det var 45 år sedan. Hur gick det? Har marknaden för narkotikahandel blivit mindre? Är knarkarna färre?
Citat:
Nej, många runt om i världen håller med mig. Se på t.ex. Thailand, Ryssland, Iran, Kina, Mexiko m.fl.
Vad roligt att du nämner Mexiko, som är ett väldigt bra exempel på hur illa det kan gå när man låter kriminella sköta narkotikahandeln.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mexican_Drug_War
Citera
2016-04-24, 21:44
Medlem
han solos avatar
Citat:
.

Fan vad du gafflar skit. Det är enkelt.
Om man som person nu har respekt för individers strävan efter att leva fullt ut, så bör all narkotika avkriminaliseras.

Du har ingen rätt att bestämma vad en människa väljer att göra med sin egen kropp och det egna sinnet.

En drogfri värld GÅR INTE att skapa. Många organismer på jorden, i synnerhet människor, har alltid brukat rusmedel.
Citera
2016-04-24, 21:45
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamstruts
På vilket sätt påverkar det dig om jag väljer att röka lite gräs när jag spelar spel eller ser på film hemma?

Ett ex. är ju sjukvårdskostnaderna.

Citat:
Varför kan inte jag få gå till ett apotek med licensierad utbildad personal som hjälper mig välja rätt strain av Cannabis precis som du går till systembolaget och får hjälp att välja vin?

Därför att det är olagligt och ska så förbli. Vi behöver verkligen inte fler droger i vårt samhälle.

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av han solo
Fan vad du gafflar skit. Det är enkelt.
Om man som person nu har respekt för individers strävan efter att leva fullt ut, så bör all narkotika avkriminaliseras.

Du har ingen rätt att bestämma vad en människa väljer att göra med sin egen kropp och det egna sinnet.

En drogfri värld GÅR INTE att skapa. Många organismer på jorden, i synnerhet människor, har alltid brukat rusmedel.

Jodå. Samhället har tagit sig den rätten. Anledningen är att skydda både samhället och de människor som lever i det. Andra ska inte behöva betala för knarkarnas kostnader.
Senast redigerad av ganglere2 2016-04-24 kl. 21:47.
Citera
2016-04-24, 21:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
De knarkar inte så länge de är inlåsta. Inte om institutionen verkligen vill se till det.
Jaså, det var en nyhet för mig.
Då fängelser har droger dom med.
Bara mer lögner av dig.
Citera
2016-04-24, 21:51
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooben12
Men ändå har Sverige ett av de högsta dödligheterna av droger.
Sveriges drogpolitik motverkar ju det som det ska göra, dvs du kan lika gärna skriva att du vill att folk ska vara missbrukare och kriminella och dö.

Fler skulle dö p.g.a. knark utan den drogpolitik som vi har. Vi ska istället tacka vår lyckliga stjärna för att vi har dagens svenska restriktiva drogpolitik.
Citera
2016-04-24, 21:53
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Mexiko är ett perfekt exempel på att det är 100% fallerat.
Då knarkkriget skördar 30-50000 döda per år.
Venezuela snittar 25-35000 döda per år.
Hur man ser det som nått bra, är bortom min förmåga att förstå.
Och sen ser vi de som legaliserat cannabis, får en minskning av brott.

Sen länderna du tar upp, kanske på politisk nivå håller med dig.
Men samtliga har stora problem med konsumtion, då man inte har vård i åtanken ens.
Thailand har metaamfetamin.
Ryssland stora problem med opiater/opioider och RC av dessa.
Iran extrema problem med opiater/opioider.
Kina har omfattande droghandel, och RC och tillverkning av dessa är som ett moderland för resten av världen.
Mexiko har våld i drogernas spår, där det är ofantliga summor det handlar om.
Samtliga kan strypas genom en legalisering.
Men du är mer intresserad av förbud än om folks hälsa.
Så ditt hycklande är sorgligt att skåda.

Om det vore så lätt, varför gör de inte det då?
Citera
2016-04-24, 21:54
Medlem
klybans avatar
Citat:

Edit:

Allt inom vården är inte perfekt. Det har jag inte påstått. Fast vi är på rätt väg. Det är jag glad för.
Nä, det är precis tvärtom.
En drogfrivärld en en Utopisk idé, som kommer ALDRIG ske.
Och ditt sätt, gör drogerna mycket lättillgängliga för barn.
Och fakta är du helt ointressaerad av, så sluta med ditt hyckleri.
Och varför du skriver i tråden, det undrar vi alla.

Vården den är på sin höjd sekundär, den som kör de "vårdande" insatserna är polisen.
Och de är helt ointresserade av vårdande insatsser.
Då deras instrument är pistol, batong, pepparspray och frihetsberövande, inte mycket till vårdande insatser där
Citera
2016-04-24, 21:54
Medlem
klybans avatar
Citat:
Om det vore så lätt, varför gör de inte det då?
För det finns personer som dig.

Edit:
Och där det finns för få av såna som dig.
Där ser man fördelarna.
Mindre antal brott av flertal typer.
Mindre tillgänglighet av cannabis för unga.
Mindre trafikolyckor.
Ökade skatteintäkter.
Ökad fokusering på andra brott.
osv...osv...osv..., listan är väldigt lång med fördelar.
Som tex Portugal visat, och de delstater i USa som legaliserat fått ta del av också.
Senast redigerad av klyban 2016-04-24 kl. 21:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in