2016-04-24, 20:24
Medlem
bagarn29s avatar
Varför klagar man på MFF? Det är ju serieettan och serietvåan de förlorat mot.
Citera
2016-04-24, 20:26
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Så sas det väl om Leicester också i inledningen av den pågående PL-säsongen. Inga övriga jämförelser men nog är det alldeles för tidigt att dra några slutsatser om utvecklingen av årets säsong grundat på 5 omgångar där alla lag blandat och gett rejält...
Visst var det så. Får ta mitt tidigare inlägg med en nypa salt. Får vänta några omgångar till innan man slår till med vilka som vinner i år dock så "vet" man vilka som kommer slåss om det som vanligt :P
Citera
2016-04-24, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Varför klagar man på MFF? Det är ju serieettan och serietvåan de förlorat mot.

För att spelet ser ut som skit? Man har ju endast mött lag som läcker som fan. Fortsätter man spela såhär kommer man inte att plocka poäng i längden. MFF har inte spelarna som krävs för att spela brunkarfotboll. Eikrem, Molins, Rosenberg, AC och Rakip är inga brunkare.

Tror inte Kuhn blir långvarig. MFF gjorde fel när man inte värvade Axen istället.
Citera
2016-04-24, 20:40
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Ja inte är det väl några som tror att Giffarna eller för den delen J-Södra ska blanda sig i någon toppstrid däremot så är jag väldigt nöjd att Gif tagit så många poäng redan så vi kanske slipper slåss i bottenstriden, plats <13 och jag är nöjd.
Citera
2016-04-24, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Självfallet är det så. Har för mig att Peking hakade på i toppen rätt tidigt?
Peking låg
12:a omgång 4
8:a omgång 5
8:a omgång 6
6:a omgång 7
6:a omgång 8
5:a omgång 9
...serien är lång, eller i alla fall 25 omgångar till.
X-tra
ifjol låg Göteborg top-3 samtliga omgångar utom i omgång 1 och 3. Efter dessa omgångar låg de 6:a
Gnaget klättrade upp på medaljplats först efter omgång 20 (bortsett omgång 3).
Malmö låg 1:a eller 2:a fram till omgång 8:a (bortsett från omgång 2, 4:a.
Elfsborg låg kontinuerligt på medaljplats från omgång 3 till omgång 21.
Citera
2016-04-24, 20:50
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
För att spelet ser ut som skit? Man har ju endast mött lag som läcker som fan. Fortsätter man spela såhär kommer man inte att plocka poäng i längden. MFF har inte spelarna som krävs för att spela brunkarfotboll. Eikrem, Molins, Rosenberg, AC och Rakip är inga brunkare.

Tror inte Kuhn blir långvarig. MFF gjorde fel när man inte värvade Axen istället.

Å andra har man inte ett helt lag för ett motsatt spel. Det gäller att en perfekt kombination.

Angående de du räknar upp kan alla utom Eikrem spela brunkarspel. Såg du till exempel inte Rosenberg i MFF:s CL-kvalmatcher?
Citera
2016-04-24, 20:56
Medlem
nomadics avatar
Fint med vänt underläge till seger idag såklart men det finns fortfarande så otroligt mycket brister i vårt spel, främst försvarsspelet, för att man ska vara riktigt nöjd med den här säsongsinledningen. Det gäller att offensiven fortsätter leverera då det känns föga troligt att vi kommer hålla speciellt många nollor i år.

Kul att Sema fick presentera sig på allvar för hemmapubliken idag!
Citera
2016-04-24, 21:13
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Så sas det väl om Leicester också i inledningen av den pågående PL-säsongen. Inga övriga jämförelser men nog är det alldeles för tidigt att dra några slutsatser om utvecklingen av årets säsong grundat på 5 omgångar där alla lag blandat och gett rejält...
Jätteskrällar sker med jämna mellanrum, vore bara naivt å dra stora växlar av det man sett hittills.

EDIT: Ser nu att det är precis vad du själv har skrivit
Citera
2016-04-24, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
....

Så.. Finns verkligen ingenting glädjande gällande matchen imorgon mot Elfsborg, tre poäng skulle snarare va lättnad än glädje, förlust skulle va katastrofalt och ett kryss skulle innebära två förlorare..
Rejält med ångest för bägge lagen, blir nog inget skönspel, i värsta fall rinner resultatet iväg. Sedan Heif på torsdag och Jönköping hemma på måndag. Tätt matchande i alla fall.

Någon Boråsare här ute? Hur kommer ni nationalarenan? Revanschlystna eller stukade av er inledning?
Citera
2016-04-24, 21:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Så.. Finns verkligen ingenting glädjande gällande matchen imorgon mot Elfsborg, tre poäng skulle snarare va lättnad än glädje, förlust skulle va katastrofalt och ett kryss skulle innebära två förlorare..
Det var länge sedan Elfsborg var så dåliga som nu. Således en vattendelare för aik. Är man det topplag man skall vara, så skall Elfsborg avfärdas tämligen bekvämt. Poängtapp skulle tala för sig själv.

Förstår ångesten.
Citera
2016-04-24, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Å andra har man inte ett helt lag för ett motsatt spel. Det gäller att en perfekt kombination.

Angående de du räknar upp kan alla utom Eikrem spela brunkarspel. Såg du till exempel inte Rosenberg i MFF:s CL-kvalmatcher?

Absolut men jag tycker MFF har varit väldigt dåliga under Kuhn. Dessutom har man haft tur i en del matcher. Återstår att se om turen fortsätter.

Vad skulle du tycka om Axen till Malmö? Kan inte fatta att han inte varit en kandidat åtminstone för MFF:s ledning.
Citera
2016-04-24, 21:57
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Otroligt svag inledning av nästan samtliga lag. de ända som visat en tillymmelse av bra spel har varit IFK Norrköping i min mening, men i och med att de tappat så många spelare nu blir det svårt att hålla sig i toppen tror jag.

Förvisso har vi bara spelat ett par omgångar, men jag tycker inte att något lag har visat tillräckligt med pondus för att kunna kännas som ett tydligt topplag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in