Citat:
Så länge det finns människor som tror på att jorden är platt ska vi respektera dom,,, och återigen börjar bli jobbigt o repetera men jag har INTE sagt att jorden är platt, är det svårt att fatta eller? Jag har inte sagt den är rund heller. Jag ställer mig neutral till denna fråga, för jag vet inte helt enkelt, det är inte så enkelt för mig att veta, jag har liksom aldrig sett jorden rund eller varit i rymden, och jag har inte sett jorden platt heller för jag har inte ramlat ner från kanten.Du är helt förlorad. Att vara neutral i en sådan här fråga är att tycka någonting i stil med "Det är antagligen 99% chans att jorden har den form som vetenskapen lär ut, men eftersom jag aldrig har sett jorden från rymden så kan jag inte veta det med säkerhet, så jag reserverar 1% för det oerhört osannolika alternativet."
Där har du en person som är "neutral" i frågan. För i stort sett ALL forskning sedan före kristus ger stöd åt att jorden har den form vi tror. För all teknik samspelar och fallerar den sfäriska jorden så är i princip all kunskap vi har i i stort sätt alla ämnen HELT FELAKTIGA.
Under ett par tusen år har hundratusentals intelligenta människor förstått, utan den minsta tvekan, att jorden är "rund". Att sedan en bonde utan utbildning eller en bokstavstroende muslim i en bergsby i Irak tror att jorden är platt, för att allt abstrakt tänkande är utanför deras förmåga .. Ja, det är inget bevis för en platt jord.
Där har du en person som är "neutral" i frågan. För i stort sett ALL forskning sedan före kristus ger stöd åt att jorden har den form vi tror. För all teknik samspelar och fallerar den sfäriska jorden så är i princip all kunskap vi har i i stort sätt alla ämnen HELT FELAKTIGA.
Under ett par tusen år har hundratusentals intelligenta människor förstått, utan den minsta tvekan, att jorden är "rund". Att sedan en bonde utan utbildning eller en bokstavstroende muslim i en bergsby i Irak tror att jorden är platt, för att allt abstrakt tänkande är utanför deras förmåga .. Ja, det är inget bevis för en platt jord.
Vetenskapen man lär sig i skolan tror jag inte på, det är ett sätt att hålla människorna i schack för att vi inte ska tänka utanför den vetenskapen, för då anses vi vara störda i huvet eller dumma, eller sjuka och borde låsas in. Men ni på flashback är så fucking hjärntvättade så det inte är sant, ni sitter här bakom skärmen och leker värsta bessewiesser maffian och angriper oss andra så fort vi inte är på er sida. Och det är ganska jobbigt att bevittna.