2016-04-24, 01:35
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frazkakan
Du är helt förlorad. Att vara neutral i en sådan här fråga är att tycka någonting i stil med "Det är antagligen 99% chans att jorden har den form som vetenskapen lär ut, men eftersom jag aldrig har sett jorden från rymden så kan jag inte veta det med säkerhet, så jag reserverar 1% för det oerhört osannolika alternativet."

Där har du en person som är "neutral" i frågan. För i stort sett ALL forskning sedan före kristus ger stöd åt att jorden har den form vi tror. För all teknik samspelar och fallerar den sfäriska jorden så är i princip all kunskap vi har i i stort sätt alla ämnen HELT FELAKTIGA.

Under ett par tusen år har hundratusentals intelligenta människor förstått, utan den minsta tvekan, att jorden är "rund". Att sedan en bonde utan utbildning eller en bokstavstroende muslim i en bergsby i Irak tror att jorden är platt, för att allt abstrakt tänkande är utanför deras förmåga .. Ja, det är inget bevis för en platt jord.
Så länge det finns människor som tror på att jorden är platt ska vi respektera dom,,, och återigen börjar bli jobbigt o repetera men jag har INTE sagt att jorden är platt, är det svårt att fatta eller? Jag har inte sagt den är rund heller. Jag ställer mig neutral till denna fråga, för jag vet inte helt enkelt, det är inte så enkelt för mig att veta, jag har liksom aldrig sett jorden rund eller varit i rymden, och jag har inte sett jorden platt heller för jag har inte ramlat ner från kanten.

Vetenskapen man lär sig i skolan tror jag inte på, det är ett sätt att hålla människorna i schack för att vi inte ska tänka utanför den vetenskapen, för då anses vi vara störda i huvet eller dumma, eller sjuka och borde låsas in. Men ni på flashback är så fucking hjärntvättade så det inte är sant, ni sitter här bakom skärmen och leker värsta bessewiesser maffian och angriper oss andra så fort vi inte är på er sida. Och det är ganska jobbigt att bevittna.
Citera
2016-04-24, 02:06
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Med den inställningen så "kan" ju jorden ha vilken form som helst. Varför kan den inte vara fyrkantig eller trekantig? ingen vet nått tydligen.
Nej, platt o rund är motsatsen till varandra, planeter kan enbart antingen platta eller runda.
Citera
2016-04-24, 02:43
Medlem
miness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Nej, platt o rund är motsatsen till varandra, planeter kan enbart antingen platta eller runda.
vilt påstående. kan du bevisa det?
Citera
2016-04-24, 03:00
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Nej det är ingen myt, du levde inte då så du kan inte veta. Kände du dom gamla grekerna eller? Var du kompis med dom??? Nej precis det var du inte så knip igen bara, vart fan fick du luft ifrån?
Nej, jag tänker inte "knipa igen", jag skriver vad jag vill här.
Man behöver inte personligen vara med om något för att vara säker på att det har hänt.
Citera
2016-04-24, 03:08
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Nej, jag tänker inte "knipa igen", jag skriver vad jag vill här.
Man behöver inte personligen vara med om något för att vara säker på att det har hänt.
Jo du ska knipa igen för du vilseleder sanningen, man måste uppleva saker för att gå i god om sanningen
Citera
2016-04-24, 03:30
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Men du levde ju inte då du kan ju inte veta vad dom trodde eller inte, om hälften av människorna på jorden trodde jorden var rund och hälften trodde den var platt, vem har då rätt? Ingen skulle jag säga för man vet inte sanningen helt enkelt.
De som följer bevisen har rätt. Tror du inte folk undrade varför de bara såg horisont åt alla håll när de åkte båt en bit ut på havet?

Citat:
Det är någon som har hittat på ordet gravitation, precis som alla andra ord är det påhittat, men jag har inget emot gravitationen, den finns ju inte i rymden tex där kan man ju flyga för det finns ingen gravitation där, men på jorden kan vi inte flyga för gravitationen finns här, men den har inget med en rund planet att göra, så vi skippar den biten är du snäll, förvräng inte sanningen och lek någon allan ballan som sitter på kunskap, och diskuterar här på flashback som att inte ha någon fritid.
Gravitationen finns i rymden, den avtar med avståndet, men upphör aldrig helt.
Det går utmärkt att flyga väldigt nära jorden, annars skulle ju inte flygplan kunna lyfta.

Förklara hur gravitationen fungerar på en platt jord.
Hur kommer det sig att gravitationen är lite lägre vid ekvatorn jämfört med polerna?
Citera
2016-04-24, 03:33
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Jo du ska knipa igen för du vilseleder sanningen
Sluta lek moderator, tack.

Citat:
man måste uppleva saker för att gå i god om sanningen

Nej. Jag vet till exempel att din mamma fanns då du föddes, utan att uppleva det.
Har du upplevt att jag skrivit det här inlägget, innan jag klickade på "skicka"?
Citera
2016-04-24, 03:56
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Jo du ska knipa igen för du vilseleder sanningen, man måste uppleva saker för att gå i god om sanningen

Ska du inte förklara hur gravitationen fungerar med din bildade kunskap?

Om du vet att den inte finns, och vetenskapen är ett verktyg för att vilseleda. Så vet du ju också vad den säger och varför. Annars är du ju bara rädd för den.

Så säg mig nu. Vad är gravitationen enligt fysiken
Citera
2016-04-24, 08:56
Medlem
Citat:

Men det går inte att leva så det måste du förstå. Har du varit i Kina, - om nej, då vet du inte om Kina finns, - om ja så finns det.

Det skulle betyda att du tror på Sverige, - men bara på de platser i Sverige du faktiskt besökt.

Hela argumentet du praktiserar att vi inte vet vad grekerna visste/kunde för att vi personligen inte träffat dem gör ju att vi backar några 1000 år i utveckling om det du säger matematik och vetenskap tror du inte på (där är det inte 50/50 du är 100% säker att matte &vetenskap är humbug).

Nej jag får stoppa där, kom på att jag aldrig varit i Laxå så jag får ta en långtur för att kolla att det faktiskt finns.
Citera
2016-04-24, 13:37
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Men det går inte att leva så det måste du förstå. Har du varit i Kina, - om nej, då vet du inte om Kina finns, - om ja så finns det.

Det skulle betyda att du tror på Sverige, - men bara på de platser i Sverige du faktiskt besökt.

Hela argumentet du praktiserar att vi inte vet vad grekerna visste/kunde för att vi personligen inte träffat dem gör ju att vi backar några 1000 år i utveckling om det du säger matematik och vetenskap tror du inte på (där är det inte 50/50 du är 100% säker att matte &vetenskap är humbug).

Nej jag får stoppa där, kom på att jag aldrig varit i Laxå så jag får ta en långtur för att kolla att det faktiskt finns.
Jo asså jag förstår vad du menar, och givetvis menar jag inte mitt påstående gäller när det är om uppenbara saker.
Men när det handlar om saker som är flera tusen år gamla så tvekar jag och då vet vi ju inte riktigt hur det egentligen stod till eller hur?
Citera
2016-04-24, 13:39
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
De som följer bevisen har rätt. Tror du inte folk undrade varför de bara såg horisont åt alla håll när de åkte båt en bit ut på havet?

Gravitationen finns i rymden, den avtar med avståndet, men upphör aldrig helt.
Det går utmärkt att flyga väldigt nära jorden, annars skulle ju inte flygplan kunna lyfta.

Förklara hur gravitationen fungerar på en platt jord.
Hur kommer det sig att gravitationen är lite lägre vid ekvatorn jämfört med polerna?
Jag vet inte hur den fungerar på platt jord, hur fan ska jag vet det liksom? Jag har inte självutmålat mig som experten, jag försöker bara vara konstruktiv med kritiken ni kommer med, och allt jävla skräp som skrivs i tråden.

Hur vet du gravitationen inte upphör i rymden? Har du varit på rymden?
Citera
2016-04-24, 13:42
Medlem
Citat:
Hur vet du gravitationen inte upphör i rymden? Har du varit på rymden?

Vad får månen att snurra runt Jorden, Jorden att snurra runt Solen och så vidare om inte gravitation?

Eller lite mer allmänt: Vad tror du att gravitation är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in