Citat:
Ursprungligen postat av
poppilo
Vadå nyligen, menar du att du inte visste att man lärde sig i skolan att folk förr trodde att jorden var platt? Du levde ju inte för flera tusen år sedan så hur kan du veta att dom inte trodde så, finns liksom inga bevis.
Som jag sa tidigare men du verkar lite trög kom INTE med matematiska räkningar eller gravitations bevis för dom köper jag inte, det är saken som är tagen i luften utan någon som helst förstånd eller grundläggande ideer på sakfrågan som kan komma efteråt när vi väl lärt oss om astronomin kan gravitationen inte uteslutas på ett konkret sätt som vi människor förstår.
För hundratusende gången sluta sig att jag tror jorden är platt!! Jag säger jag VET INTE om den är platt för jag kan inte bevisa det, och jag kan inte bevisa att den är rund heller, så ja står o väger åt båda hållen utan att veta sanningen, och ge fan i säg att jag inte är kunnig eller välutbildad, det är jag visst. Ni ska alltid komma med personangrepp o påhopp mot andra som är emot er, ni accepterar ju inte att man får vara annorlunda, ni försöker hjärntvätta oss andra som inte är som er, ni vill liksom eliminera alla som inte är som er.
Kunskap kan naturligtvis uppstå, och inte uppstå, på olika platser oberoende av varandra.
Vad jag menade är att man för tusentals år sedan visste att Jorden är rund.
Kunskap spred sig dock långsamt, så en stam vars position på klotet eller kultur gjorde det svårt att snubbla över det riktiga svaret, och vars mytologi gjorde gällande att Jorden var platt, fortsatte förstås tro det även om man på Medelhavets kust insåg att Jorden är rund.
Gravitation är 'taget ur luften'? Varifrån får du detta mycket starka ovetenskapliga ställningstagande?
Det ser ut som en position från någon som vill förneka kunskap för att hans världsbild skulle förgöras av den.
Släpp en penna mot golvet. Faller pennan mot golvet är det tack vare gravitationen.
Har du en bättre förklaring, förenlig med övrig vetenskap, får du gärna presentera den.
Absurda anklagelser om planerade massmord på plattjordare kan du behålla för dig själv.
Jag skulle kunna förneka den konspirationen också, men inte heller det skulle du väl tro på.