Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Du som säger att boende är en mänsklig rättighet. Om det är så, varför ska man då behöva köa för att få en bostad? Då är det ju precis tvärtom. Ingen mänsklig rättighet och bara några få förunnat. Rättvist? Knappast... Kommunistiskt!? Japp...
Så mycket sämre boendestandard behöver det inte vara med marknadshyror. Däremot kommer läget att spela en betydligt större roll för hyressättningen. Men det finns inget som säger att sthlms innerstad är det bästa stället att bo på rent kvalitetsmässigt trots att priserna är högst där.
Vill man bo där får man gott betala för sig.
Du medger själv att du är en sann egoist. Du ska ha och det ska vara en rättighet. Men alla som är utan kontrakt bryr du dig föga om. Det är precis som alla andra andra vänstertomtar en riktig "brat" som bara ska ha och ha medan fattiga får lida.
Inte alls, Köerna har du och dina gelikar skapat medvetet.
jag vill ha förenklade planregler, prefabhus sabo hus med god kvalite, riktig konkurrens i byggsektorn och industriellt effektivt byggande, räntebidrag och investeringsbidrag subventioner som du, jag och alla andra ska betala istället för ROT och ränteavdrag och massinvandring. Sen ska migrationsverket göras om till utvisningsverket och det kommer vimla av bostäder så alla svenskar kan få en till hyresreglerad kostnad något dyrare än bostadsrätt som förut.
Jag har inget klasshat och förräderi mot andra svenskar som du har. Jag bryr mig inte ett dugg om din definition på "fattiga" som betyder att alla utomeuropeers ska ha rätt till bostad. Folk som inte har något i landet att göra. Vi svenskar kommer väldigt bra överens över klassgränserna vanligtvis och kan bo tillsammans oh gjorde det förut, har sett flera medelklassare och överklassare som skojar och pratar även med den mest nergångna alkisen och pundargubben(tänk kenta gustafsson från dom kallar oss mods typen) i området och ha en gemenskap. Du är en liten hatande minoritet som inte vill ha detta Sverige som var förut, folkhemmet och splittra folket, en sabotör och sniken råttjävel som ska rökas ut.
Och som vanligt, alltid kommer nyliberalerna in på Stockholm innerstad och köerna där och att det inte är en mänsklig rättighet att bo där!! Det är bara just innerstaden ni är inriktade på pga av avundsjukan att vanliga människor kan bo där nu genom att köa. Likadan är resten av nyliberalerna i diskussionen. Era äckliga statusliberaler, ni är besatta av det.
Sen vet du inte vad kommunism är överhuvudtaget. Kommunism är att alla ska tjäna samma pengar för olika jobb, ha samma åsikter, 5-års planer inom industriell och jordbruksproduktion, ingen konkurrens eller fri marknad på något i samhället och privata ägandet inskränks kombinerat med massöverakning, icke demokrati och diktatur.
Att vilja ha reglerad bostadsmarknad när det är ett så viktig fråga för människors hälsa, liv och frihet att kunna bo var man vill nångång i livet och att ha ett mellanting och reglerad marknadsekonomi aka blandekonomi är inte kommunism. Det finns ett mellanting mellan helt fri lönespridning där en arbetare tjänar 7000 kr och en läkare 300 000 vs att alla tjänar lika mycket som i kommuniststaterna. Men det fattar inte du.
Du vet inte vad den gyllene medelvägen är och att det är det bästa för ett samhälle.
Flytta till Brasilien och Amerika nu för i helvete där du kan skinna arbetarklassen genom ägande och ocker och bo i din segregerade rikemans isolat och slipper skattetrycket i Sverige. Varför flyttar du inte din snikna jävel? Gillar du Sveriges granskogar och dåliga väder eller vad är det frågan om? Du vill ju inte ha något av vad det moderna Sverige står för och som är uppbyggt av socialdemokratin mestadels.