2015-12-19, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viskorven
Förutom en psykologexamen krävs också ett års praktisk tjänstgöring och en arbetsgivare är inte skyldig att ge en sådan.

Den stora frågan är om han någonsin kommer att kunna bli legitimerad psykolog.

Han är med största sannolikhet inte intresserad av att bli psykolog. Antagligen har han inte ens gått en psykologutbildningen utan läst ämnet psykologi.

Inte så sällan har ju journalister fel. Men om de har rätt så ska det bli mycket spännande att få läsa om hur Uppsala universitet och ansvarig institution tänkte när de antog denne man, om de vet vem de antog, vem som har anmält intresse för att vara handledare och vad andra på arbetsplatsen tycker om att en livstidsdömd person doktorerar på deras arbetsplats.

Det kommer inte förvåna mig om det tar hus i helvete om några timmar.
Citera
2015-12-19, 09:50
Medlem
För att kunna bibehålla en god relation med sin familj måste han såklart få dessa permissioner.

När exakt bytte han till efternamnet Eriksson?
Citera
2015-12-19, 11:53
Medlem
lukashs avatar
Detta borde vara Tommys kandidatuppsats:

http://lnu.diva-portal.org/smash/get/diva2:354369/FULLTEXT01.pdf

Och detta hans magister:

http://hkr.diva-portal.org/smash/get/diva2:609311/FULLTEXT01.pdf

Farshad är ju jurist idag, Tommy skall påbörja forskarutbildning. Vad gör Fariborz idag då?
Senast redigerad av lukash 2015-12-19 kl. 12:09.
Citera
2015-12-19, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Antagligen har han inte ens gått en psykologutbildningen utan läst ämnet psykologi.
Vadå psykologutbildning? Det finns inget som heter så utan det är ett program på 5 år man läser-det är enda möjligheten. Sedan finns det kurser på universitetet också som man kan ha som del i en annan utbildning.
Citera
2015-12-19, 13:34
Medlem
Forever Winters avatar
En magisteruppsats på 39 sidor (minus referenser och tabeller)???

Dessutom har Tommy en magister i psykologi från våren 2012 och enligt Aftonbladet en master i psykologi från våren 2013. Jag får inte ihop det. Eller får man tillgodoräkna sig poängen för magisteruppsatsen som en del i masterprogrammet?

Oavsett vilket så är det naturligtvis en bedrift av Tommy att nå så långt.
Dock kan man ju ifrågasätta hans "karriärval" då han knappast kommer få jobba inom det fältet. Det måste även han förstå.
Citera
2015-12-19, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Vadå psykologutbildning? Det finns inget som heter så utan det är ett program på 5 år man läser-det är enda möjligheten. Sedan finns det kurser på universitetet också som man kan ha som del i en annan utbildning.

vart vill du komma?

att utbilda sig till psykologi innebär att gå ett psykologprogram.
inte för att jag alltid är ett fan av wikipedia men ändå:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Psykologutbildningen_i_Sverige
Citera
2015-12-19, 14:39
Medlem
med tanke på att han inte har skrivit några av sina arbeten vid uppsala universitet och har bytt etfternamn så kan man undra om de faktiskt vet vem de har antagit.
till skillnad från mer intellektuella akademiska ämnen så skriver en psykologdoktorand sällan/om någonsin sin avhandlling som ett självständigt arbete utan det absolut vanligaste är en sk sammanläggningsavhandling bestående av en kappa och ett antal arbeten. dessa arbeten är vanligtvis artiklar alt. konferenspapper och de har mycket sällan doktoranden som ensamförfattare. det är inte ovanligt att de är så många som fyra personer som författar ett sådant papper.
ska bli kul att se vilka det är som ska samförfatta sin texter med tommy.
Citera
2015-12-19, 18:13
Medlem
lukashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
En magisteruppsats på 39 sidor (minus referenser och tabeller)???

Dessutom har Tommy en magister i psykologi från våren 2012 och enligt Aftonbladet en master i psykologi från våren 2013. Jag får inte ihop det. Eller får man tillgodoräkna sig poängen för magisteruppsatsen som en del i masterprogrammet?

Oavsett vilket så är det naturligtvis en bedrift av Tommy att nå så långt.
Dock kan man ju ifrågasätta hans "karriärval" då han knappast kommer få jobba inom det fältet. Det måste även han förstå.
Det är möjligt att skriva en magister på endast 15p.

Sen trot jag det är Aftonbladet som har geggat ihop år med olika titlar.
Citera
2015-12-20, 13:07
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lukash
Det är möjligt att skriva en magister på endast 15p.

Sen trot jag det är Aftonbladet som har geggat ihop år med olika titlar.

Ok. Jag ser nu på deras hemsida att du kan komplettera din 15p magisteruppsats med ytterligare en uppsats om 15p på masternivå.
http://www.uu.se/student/examen/utbildningsnivaer_examina/

Citat:
Masterexamen:
I huvudområdet ska ingå ett självständigt examensarbete om minst 30 högskolepoäng. (Fakultetsnämnd kan för respektive huvudområde besluta om att vid tidigare fullgjort examensarbete om 15 högskolepoäng på avancerad nivå, gäller två examensarbeten om vardera minst 15 högskolepoäng för masterexamen.)
Citera
2015-12-20, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
vart vill du komma?

att utbilda sig till psykologi innebär att gå ett psykologprogram.
inte för att jag alltid är ett fan av wikipedia men ändå:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Psykologutbildningen_i_Sverige
Du uttrycker dig märkligt, han har inte gått en utbildning men läst ämnet skriver du
Citera
2015-12-20, 14:57
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Du uttrycker dig märkligt, han har inte gått en utbildning men läst ämnet skriver du
Du kan naturligtvis läsa psykologi som ämne utan att gå psykologprogrammet. Sluta märk ord.
Citera
2015-12-20, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Du kan naturligtvis läsa psykologi som ämne utan att gå psykologprogrammet. Sluta märk ord.
Men då kan man inte doktorera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in