2016-04-15, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Jag ställer frågorna ännu en gång. Om evolution är fakta och det finns bevis för den borde svar på dessa frågor finnas. Ge mi svar tack.
Nix. Frågorna saknar relevans för trådens ämne.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Vad har det för relevans?
Citat:
Det har det visst.
Vadå "det har det visst"? Lär dig läsa. Jag frågade VAD det har för relevans. "Det bara är så" är svaret i vanlig ordning?
Citat:
Du deltar här av en anledning. Vad är anledningen? Hitta sanningen? utrota religion? bevisa evolution? motbevisa Gud? Vad är din agenda?
Frågan kvarstår: Vad har min motivation till att delta i diskussionen med saken att göra?

Citat:
När du har svarat på mina ovanstående frågor.
Du måste alltså få mig till din personliga evolutions-pedagog för att du ska kunna presentera bevis för guds existens. Varför det?
Senast redigerad av Sir. 2016-04-15 kl. 15:15.
Citera
2016-04-15, 15:21
Medlem
Citat:

Jag anser att för att en mobil ska fungera måste olika komponenter samverka med varandra och finnas där redan från början. Komponenter såsom minne, knappar, display, ljud, ljus, batteri, sladd osv. Jag anser på samma sätt eftersom människokroppen består av olika komponenter där inget kan fungera funktionellt utan det andra, måste dessa varit där redan från sekund 1. Således måste det finnas nån som satt ditt dom som vi kallar för Gud. Du får kalla honom för skaparen också.

Fortfarande en falsk analogi. Varför har du redan fått svar på flertalet gånger, men tydligen valt att ignorera svaren, i vanlig ordning.
Senast redigerad av Sir. 2016-04-15 kl. 15:56.
Citera
2016-04-15, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benon
Sanningen visas snart när den globala uppvärmningen gjort sitt.
Ja, detta "snart" och "nära", som är så populärt bland troende.
Citera
2016-04-15, 15:38
Medlem
Citat:
Jag anser att för att en mobil ska fungera måste olika komponenter samverka med varandra och finnas där redan från början. Komponenter såsom minne, knappar, display, ljud, ljus, batteri, sladd osv. Jag anser på samma sätt eftersom människokroppen består av olika komponenter där inget kan fungera funktionellt utan det andra, måste dessa varit där redan från sekund 1. Således måste det finnas nån som satt ditt dom som vi kallar för Gud. Du får kalla honom för skaparen också.
Du har säkerligen redan fått svar på detta, men vi tar det igen.

Väldigt många saker i kroppen har utvecklats gradvis, eller till och med bytt funktion på vägen. Vi jämför med en råttfälla. Har du bara bottenplattan kan du använda den som pappersvikt. Sätter du på klämman kan du använda den för att tillsluta en påse. Och när du slutligen sätter på sprinten och säkringen går den att använda som råttfälla. Ögat är ett exempel på hur något kan ha utvecklats gradvis. Utan lins skulle vi visserligen inte se så bra, men vi skulle kunna se att det är något framför oss. Tar du bort hela ögat förutom stavarna skulle du enbart kunna se om det är ljust eller mörkt, men även detta kan ha ett värde.
Senast redigerad av RulleRivare 2016-04-15 kl. 15:44.
Citera
2016-04-17, 08:27
Medlem
Yppsilons avatar
[quote=demotrams|56971435]
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74

Det är ju knappast så att din mobil idag bara kom till från ingenstans. Kunskapen att bygga mobilen började ju någonstans.

Lika väl att din kropp har uppkommit av en långsam förfinining från en basform t.ex. organisk material.

Har din mobila utveckling börjat från en annan basform, t.ex. elektricitet och material kunskap.

Senare fallet är vi människor som förfinar produkten med utökad kunskap

Tidigare fallet är en biologisk förfining av selektivt urval, alltså evolutionen.

Principen kvarstår. Det som saknar relevans brukar försvinna. Om situationen har en benägenhet att kräva det.

T.ex. din lång hals gjorde att du fastna i trädgrenen när vargen jagade dig. Eller att du hellre stirra på stjärnorna när din granne som hatar dig valde att försöka döda dig.

Det är liksom essensen av evolutionen. Att det är inte den "starke" som överlever utan, rätt egenskaper vid rätt tidpunkt.

Och då rätt egenskaper är relativa. Samt rätt tidpunkt är relativ. Gör det att evolutionen alltid är en process.
Senast redigerad av Yppsilon 2016-04-17 kl. 08:30.
Citera
2016-04-19, 13:34
Medlem
Pfft...!

Citat:
Ursprungligen postat av dasr
mot http://www.godlessgeeks.com/WhyAtheism.htm

för http://www.godlessgeeks.com/LINKS/GodProof.htm

ok det där "If the universe is willed to exist by God and the universe does not exist" är motsägande och fel jag håller med om ingen har någon förklaring

"Hundreds of Proofs of God’s Existence"

"Hundreds of Proofs", som inte fungerar?! Förspilld möda.

Det skulle räcka med ett enda som funkar!

*fnyser*
Citera
2016-04-19, 14:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaussBonnet
"Hundreds of Proofs of God’s Existence"

"Hundreds of Proofs", som inte fungerar?! Förspilld möda.

Det skulle räcka med ett enda som funkar!

*fnyser*

Japp. Ofalsifierbarhet i sista hand.
Citera
2016-04-22, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon

Det är ju knappast så att din mobil idag bara kom till från ingenstans. Kunskapen att bygga mobilen började ju någonstans.

Lika väl att din kropp har uppkommit av en långsam förfinining från en basform t.ex. organisk material.

Har din mobila utveckling börjat från en annan basform, t.ex. elektricitet och material kunskap.

Senare fallet är vi människor som förfinar produkten med utökad kunskap

Tidigare fallet är en biologisk förfining av selektivt urval, alltså evolutionen.

Principen kvarstår. Det som saknar relevans brukar försvinna. Om situationen har en benägenhet att kräva det.

T.ex. din lång hals gjorde att du fastna i trädgrenen när vargen jagade dig. Eller att du hellre stirra på stjärnorna när din granne som hatar dig valde att försöka döda dig.

Det är liksom essensen av evolutionen. Att det är inte den "starke" som överlever utan, rätt egenskaper vid rätt tidpunkt.

Och då rätt egenskaper är relativa. Samt rätt tidpunkt är relativ. Gör det att evolutionen alltid är en process.

Återstår frågan om processen som hänt, den s k evolutionen, skett genom "slump" eller genom nåt slags syfte.

Huruvida det finns ett syfte att du sitter och skriver just här eller om det bara är ren tillfällighet.
Om det är rent tillfälligt behöver du ju inte göra det.

Gud kan ha andats sin ande i en förfader för 10 000 år sedan, eller 100 000 kanske.
Vet du att alla människor på jorden är släkt med en och samma kvinna som levde för kanske 100 000 år sedan? (Åldersgissningen ändras hela tiden) https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mitochondrial_Eve
Citera
2016-04-22, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Men det spelar ingen roll för resonemanget. De två systemen producerar maskiner. Att de har olika produktionsmetoder är givet. Det beror på omständigheter.
Dessutom kan man säga att människan också ändrar sina maskiner med små variationer.

Jo naturen har skapat allt, över vårat medvetande, vi är skapade i ett syfte, för att nå
naturens mål, den har skapat oss så att vi ska klara nästa delmål.

Det vill säga att ta oss till nästa planet(Mars) när våran är färdig. därför skapade
naturen människor som kunde
bygga datorer. Vi tycker det är komplicerat så därför tror vi inte naturen gjorde det.

Våran intelligens är baserad på oss själva. Jag tycker en fågel är dum . Men igentligen är
den här för att lära oss flyga. Blixtrar från himmelen också ett tecken för att vi ska
förstå ev elektrisitet eld från början. Allt vi gör är observera naturen och lära oss av den.

hur svår är en dator att bygga jämfört med ett träd , en myra bygger
stackar mot söder, men vi tror dom är tröga å bara går och går och går.

MEn igentligen är en Ko lika smart som en männinska men den har inga händer den har klövar.

Lycka till och prata med en "mu" tunga och skriva lite böcker med en klöve.

Funkar ju inte , så den delen i hjärnan är förminskad eftersom den gett upp
den funktionen.

Jag håller med iaf om att naturen lätt kan ha skapat en dator i funktions syfte.

Med människan då som hjälpmedel.
Senast redigerad av troligengud 2016-04-22 kl. 01:45.
Citera
2016-04-22, 08:54
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Återstår frågan om processen som hänt, den s k evolutionen, skett genom "slump" eller genom nåt slags syfte.

Huruvida det finns ett syfte att du sitter och skriver just här eller om det bara är ren tillfällighet.
Om det är rent tillfälligt behöver du ju inte göra det.

Gud kan ha andats sin ande i en förfader för 10 000 år sedan, eller 100 000 kanske.
Vet du att alla människor på jorden är släkt med en och samma kvinna som levde för kanske 100 000 år sedan? (Åldersgissningen ändras hela tiden) https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mitochondrial_Eve

Vilket bara är att flytta trådfrågan till "Intelligent Design"-postulatet. Om nu nån skulle känna för att älta detta igen.
Citera
2016-04-22, 08:56
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Jo naturen har skapat allt, över vårat medvetande, vi är skapade i ett syfte, för att nå
naturens mål, den har skapat oss så att vi ska klara nästa delmål.

Det vill säga att ta oss till nästa planet(Mars) när våran är färdig. därför skapade
naturen människor som kunde
bygga datorer. Vi tycker det är komplicerat så därför tror vi inte naturen gjorde det.

Våran intelligens är baserad på oss själva. Jag tycker en fågel är dum . Men igentligen är
den här för att lära oss flyga. Blixtrar från himmelen också ett tecken för att vi ska
förstå ev elektrisitet eld från början. Allt vi gör är observera naturen och lära oss av den.

hur svår är en dator att bygga jämfört med ett träd , en myra bygger
stackar mot söder, men vi tror dom är tröga å bara går och går och går.

MEn igentligen är en Ko lika smart som en männinska men den har inga händer den har klövar.

Lycka till och prata med en "mu" tunga och skriva lite böcker med en klöve.

Funkar ju inte , så den delen i hjärnan är förminskad eftersom den gett upp
den funktionen.

Jag håller med iaf om att naturen lätt kan ha skapat en dator i funktions syfte.

Med människan då som hjälpmedel.

Och beläggen för dessa spekulativa ad hoc-premisser är?
Citera
2016-04-26, 02:29
Medlem
Rick.Jamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bevisareligon
Jag har länge varit en stark ateist och har alltid försökt att göra mitt yttersta för att verkligen förstå mig på folket som tror på en Gud. Det här är er chans att bevisa att en Gud faktiskt existerar.

Jag kommer inte acceptera:

Jag vill inte ha några inlägg om Hinduism eller någon annan religion utan bara kristendomen.

Något stycke eller citat från Bibeln.

Jag vill inte ha några spam inlägg som "Gud skapade allt det finns ingen annan förklaring" eller "Evolutionen är en bluff"

Varför bara kristendom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in