Citat:
Ursprungligen postat av
arbogaerik
Jo, men för 6 år sedan var inte alla dessa migranter och så högaktuella som nu, de fanns
inte ens i Sverige. De kom in 2010 lagom innan invandringen började skena, så tror
fortfarande de är kontrollerad opposition.
MP-affären tror jag är iscensatt av andra krafter, det MSM grävt fram är nåt
de inte normalt skulle gräva fram, och varför är helt plötsligt MSM trovärdiga just NU av
många här på forumet, annars bespottas och anklagas de (med rätta) som de sanna
landsförrädarna.
Ja, vad jag tror iaf.

Nej, dessa skäggbarn fanns inte men som Malmöit så finner jag inte särskilt stor skillnad i då som nu faktiskt gällande den biten. SD har länge sett Malmö som kanariefågeln medan sju (åtta med Fi inkl) andra partier inte har gjort det, så att se SD som kontrollerade i denna fråga är bortom mitt förnuft.
Hur skulle rådande situation sett ut om debattklimatet inte öppnats upp igenom SDs intåg? Om det fortfarande var dödsknarkarnazism att diskutera kostnad, kontroller, massofredanden,
att anklaga en minister för islamism osv osv? Vojne vojne...
Självfallet finns där alltid intressen som lurkar i skuggorna och tror ju knappast SD är skonade från detta men att de skulle skapats för att undertrycka Malmöiten så att vi kunde öppna bron? Nej.
Gällande MP så kan jag åtminstone möta dig halvvägs. Har överlag sett en förändring gällande MSM sedan DNgate tycker jag. Tror makten bakom dessa helt enkelt insett att pengarna inte ligger i svarta sidor om SD längre, ingen bryr sig liksom. Gud vet hur många klick MSM har fått de senaste dagarna. Kapitalism, trots allt.
En teori där (som dock motsäger tråden då) skulle vara om makten helt enkelt insett att vi har tröttnat för mycket på först och främst MP så att de försöker sopa bort dem så att SDs inflytande minskar igen. Men då handlar det som sagt inte om att kontrollera oss igenom SD utan kontrollera SD igenom oss, väsentlig skillnad.