Nu är jag trött på att leva som fattig vilket jag troligtvis kommer göra resten av livet. Jag har därför tänkt på hur man lättast kan få en biljet till det goda livet.
Skulle det vara möjligt att ta en jävla massa lån, typ sms-lån blanco-lån etc. Sen plocka ut alla pengar i kontanter och gömma undan de någonstans. Sedan vänta till skulderna hamnar hos KFM och då ansöka om skuldsanering. Visst får man leva på existensminimum under skuldsaneringen men man kan ju använda sina kontanter för att sätta guldkant på tillvaron.
Nu är jag trött på att leva som fattig vilket jag troligtvis kommer göra resten av livet. Jag har därför tänkt på hur man lättast kan få en biljet till det goda livet.
Skulle det vara möjligt att ta en jävla massa lån, typ sms-lån blanco-lån etc. Sen plocka ut alla pengar i kontanter och gömma undan de någonstans. Sedan vänta till skulderna hamnar hos KFM och då ansöka om skuldsanering. Visst får man leva på existensminimum under skuldsaneringen men man kan ju använda sina kontanter för att sätta guldkant på tillvaron.
Skulle detta vara möjligt?
Tack på förhand!
De lär ju se att du har plockat ut allting, man går väl igenom allting när det handlar om personlig konkurs?
Då är det inte säkert att du får skuldsanering. Man ska ha goda skäl för att det ska gå igenom. Om du har blåst pengarna på ett år kanske du inte kvalar in.
Då är det inte säkert att du får skuldsanering. Man ska ha goda skäl för att det ska gå igenom. Om du har blåst pengarna på ett år kanske du inte kvalar in.
Oj, detta lät inte lika kul.
Tror ni man kan muta någon fogde och bli beviljad skuldsanering?
Hur mycket tror ni en fogde kräver i muta?
Kontanter är ju inte direkt något problem i det läget
Förutsatt att inte reglerna för skuldsanering har ändrats så beviljas inte skuldsanering för "nya" skulder, d.v.s. de måste vara ett antal år gamla innan de kan komma att ingå i en sådan. Så du kan nog glömma den tanken, du får för övrigt ha i åtanke att om du hamnar hos kronofogden så kommer du inte ens beviljas ett telefonabonnemang p.g.a. att du har anmärkningar än mindre hyra någon bostad eller få nya lån osv.
Framförallt finns det spärrar i systemen, ansöker en person om väldigt många krediter på väldigt kort tid så lär varningssignalerna blinka vilt.
Dvs just det som TS försöker göra har kreditgivare och UC med fler garanterat stenkoll på, mängden pengar som går att låna upp den vägen lär alltså vara begränsad.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!