• 1
  • 2
2016-04-20, 16:17
Medlem
xxxLarssnohlyxxxs avatar
Nu är jag trött på att leva som fattig vilket jag troligtvis kommer göra resten av livet. Jag har därför tänkt på hur man lättast kan få en biljet till det goda livet.

Skulle det vara möjligt att ta en jävla massa lån, typ sms-lån blanco-lån etc. Sen plocka ut alla pengar i kontanter och gömma undan de någonstans. Sedan vänta till skulderna hamnar hos KFM och då ansöka om skuldsanering. Visst får man leva på existensminimum under skuldsaneringen men man kan ju använda sina kontanter för att sätta guldkant på tillvaron.

Skulle detta vara möjligt?

Tack på förhand!
Citera
2016-04-20, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxxLarssnohlyxxx
Nu är jag trött på att leva som fattig vilket jag troligtvis kommer göra resten av livet. Jag har därför tänkt på hur man lättast kan få en biljet till det goda livet.

Skulle det vara möjligt att ta en jävla massa lån, typ sms-lån blanco-lån etc. Sen plocka ut alla pengar i kontanter och gömma undan de någonstans. Sedan vänta till skulderna hamnar hos KFM och då ansöka om skuldsanering. Visst får man leva på existensminimum under skuldsaneringen men man kan ju använda sina kontanter för att sätta guldkant på tillvaron.

Skulle detta vara möjligt?

Tack på förhand!
De lär ju se att du har plockat ut allting, man går väl igenom allting när det handlar om personlig konkurs?
Citera
2016-04-20, 16:20
Medlem
xxxLarssnohlyxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntzPantz
De lär ju se att du har plockat ut allting, man går väl igenom allting när det handlar om personlig konkurs?

Kan man inte hävda att man konsumerat upp allt?
Citera
2016-04-20, 16:23
Medlem
PolitisktKlarsynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxLarssnohlyxxx
Kan man inte hävda att man konsumerat upp allt?

Jorå, säg att du satte allt på rött och förlorade. Så får du skuldsanering. Sen kan du göra om det igen.
Citera
2016-04-20, 16:27
Medlem
xxxLarssnohlyxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolitisktKlarsynt
Jorå, säg att du satte allt på rött och förlorade. Så får du skuldsanering. Sen kan du göra om det igen.

Tack för hjälpen!
Detta är första dagen i mitt nya lyxliv!
Citera
2016-04-20, 16:27
Medlem
PiusXIIIs avatar
Då är det inte säkert att du får skuldsanering. Man ska ha goda skäl för att det ska gå igenom. Om du har blåst pengarna på ett år kanske du inte kvalar in.

Du kan läsa om detta här. https://www.kronofogden.se/Skuldsanering4.html
Citera
2016-04-20, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolitisktKlarsynt
Det där låter alldeles för dumt för att kunna stämma.
Citera
2016-04-20, 16:30
Medlem
xxxLarssnohlyxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Då är det inte säkert att du får skuldsanering. Man ska ha goda skäl för att det ska gå igenom. Om du har blåst pengarna på ett år kanske du inte kvalar in.

Du kan läsa om detta här. https://www.kronofogden.se/Skuldsanering4.html

Oj, detta lät inte lika kul.
Tror ni man kan muta någon fogde och bli beviljad skuldsanering?
Hur mycket tror ni en fogde kräver i muta?
Kontanter är ju inte direkt något problem i det läget
Citera
2016-04-20, 16:33
Medlem
The-Korvens avatar
Ta alla sms-lån du kan, och köp in dig i Lifeassay! Det har jag gjort.

detta ger mer rus än spel på slots
Citera
2016-04-20, 16:38
Medlem
note-its avatar
Lite smartare då att gifta sig rikt .
Citera
2016-04-20, 16:47
Moderator
v50s avatar
Förutsatt att inte reglerna för skuldsanering har ändrats så beviljas inte skuldsanering för "nya" skulder, d.v.s. de måste vara ett antal år gamla innan de kan komma att ingå i en sådan. Så du kan nog glömma den tanken, du får för övrigt ha i åtanke att om du hamnar hos kronofogden så kommer du inte ens beviljas ett telefonabonnemang p.g.a. att du har anmärkningar än mindre hyra någon bostad eller få nya lån osv.
Citera
2016-04-20, 17:06
Medlem
sucuks avatar
Framförallt finns det spärrar i systemen, ansöker en person om väldigt många krediter på väldigt kort tid så lär varningssignalerna blinka vilt.

Dvs just det som TS försöker göra har kreditgivare och UC med fler garanterat stenkoll på, mängden pengar som går att låna upp den vägen lär alltså vara begränsad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in