2016-04-18, 21:45
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Ett är väl att han varit en PR-produkt större delen av sitt liv, brukar oftast visa en bra sida av och på-planen.

Kanske bara jag har så väldigt låga krav på spelare nuförtiden.

Om man bara ser till hur han är på planen så verkar han inte alls väluppfostrad. Är ofta ganska ful i mun mot spelare och håller med slängkyssar och annat. Allmän låg nivå på hans beteende.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Har inte Neymar gått ner sig rejält sedan typ nyår?

Det + allt jävla fiffel med hans agenter, pappa + varumärkesskit samt Brasilien gör att jag får en fadd smak i munnen och är fan skeptisk till om Barcelona borde behålla honom på sikt. Kanske är mer värt att casha in på honom då han kan inbringa helt enorma pengar.

Stör mig på hans uppsyn dessutom.

Jo, hans nivå nu är förkrossande uselt. Såg matchen på plats igår och det var irriterande hur uselt han spelade. Försökte sig på att dribbla förbi tre spelare när han kan lägga en pass på tre meter och öppna upp spelet. Dålig touch och grinig. Något är det som inte stämmer.
Senast redigerad av Zog Rules 2016-04-18 kl. 21:47.
Citera
2016-04-18, 21:51
Medlem
Prio4s avatar
Neymar är en riktig tjurig gnällspik när det inte blåser medvind, hur man kan följa spansk fotboll aktivt och missa det är för mig ett frågetecken.

"Slaget" emot Barragán är självklart jävligt onödigt men inte direkt någon Ramos i Supercupen, där snackar vi vidrigt beteende. På ett sätt kan jag nästan tycka det är skönt att det visas lite missnöje över hur det ser ut just nu, självklart ska det inte visas på motståndarnas bekostnad dock.
Senast redigerad av Prio4 2016-04-18 kl. 21:54.
Citera
2016-04-18, 21:53
Medlem
foool13s avatar
Jag får en Justin Bieber-känsla över Neymar...

Och det är ju aldrig bra
Citera
2016-04-18, 21:59
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Det som är lite skrämmande med Barcelona är att de må ha världens bästa startelva, men bland topplagen har de absolut sämst bänk.

Får de inte spelet att funka har Luis Enrique absolut inga kvalitetsspelare/impact players att byta in.

Att man har en sån tunn trupp framförallt vad gäller det kreativa på mittfältet/anfallet är en gåta.
Citera
2016-04-18, 22:07
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Om man bara ser till hur han är på planen så verkar han inte alls väluppfostrad. Är ofta ganska ful i mun mot spelare och håller med slängkyssar och annat.

Förvisso, kan vara att jag har en förfinad bild av Neymar från tiden i Santos och i Brasilien, där jag personligen såg en mer Ronaldinho av honom än.. Romario.

Har dock i ärlighetens namn inte haft tid att följa Barcelona så noga denna säsong, mestadels blivit Real Madrid och Betis. Och sedan Spurs.
Citera
2016-04-18, 22:32
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Jag får en Justin Bieber-känsla över Neymar...

Och det är ju aldrig bra
Hans favoritartist är ju just Bieber också
Citera
2016-04-19, 13:32
Medlem
Citat:
Det som är lite skrämmande med Barcelona är att de må ha världens bästa startelva, men bland topplagen har de absolut sämst bänk.

Får de inte spelet att funka har Luis Enrique absolut inga kvalitetsspelare/impact players att byta in.

Att man har en sån tunn trupp framförallt vad gäller det kreativa på mittfältet/anfallet är en gåta.

Det känns ju som att det är så de fostrar sina spelare, lägger nästan hela budgeten på startelvan så att man leder sina matcher med 3-0 eller mer och då kan byta in sina unga spelare speltid, unga spelare som fördmoligen inte hade varit välkommen i många andra storklubbar.
Citera
2016-04-19, 13:48
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Det känns ju som att det är så de fostrar sina spelare, lägger nästan hela budgeten på startelvan så att man leder sina matcher med 3-0 eller mer och då kan byta in sina unga spelare speltid, unga spelare som fördmoligen inte hade varit välkommen i många andra storklubbar.

Jo, det är ju så. Men det märks den här säsongen att det är absolut inte gångbart att en eller flera nyckelspelare tappar formen. Sker det samtidigt står Barcelona där med väldigt lite möjligheter att göra annat än ge spelarna en "good luck, lads!" i halvtidssnacket a la FM.

Det är ju något som man kanske inte riktigt reflekterat över då man trott att Barcelona inte tappar formen, men helt plötsligt när typ februari blev mars så gick Barcelona in i en trög period, och när spelet inte gav den utdelningen går det rätt fort att faktiskt tappa säsongen. Nu gick man in i en formsvacka vid den mest kritiska delen av en säsong och vips, har man slagits ut ur CL redan i kvarten och är på vippen att tappa ligan vid ett poängtapp till.

Undrar om LE får sitta kvar om man faktiskt tappar ligan också. Dock vet jag inte om det är hans huvud som ska rulla eller om det är en del styrelsemedlemmars. LE har ju faktiskt velat ha ett antal spelare till och väl demonstrativt vägrat att göra byten för att visa på just detta. Fånigt måhända, men det lär nog hända en del grejer i Barcelona i sommar.
Citera
2016-04-19, 22:53
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Har inte Neymar gått ner sig rejält sedan typ nyår?

Det + allt jävla fiffel med hans agenter, pappa + varumärkesskit samt Brasilien gör att jag får en fadd smak i munnen och är fan skeptisk till om Barcelona borde behålla honom på sikt. Kanske är mer värt att casha in på honom då han kan inbringa helt enorma pengar.

Stör mig på hans uppsyn dessutom.

Det vore otroligt idiotiskt att sälja Neymar. Varför ska man sälja världens bästa spelare bortsett från Messi och CR7? Och vem ska man ersätta honom med? Det går inte. Alla vet hur bra Neymar är och han var tom världens bäste innan nyår. Man gör inte sig av med en sån spelare, utan man ser till att få honom på banan igen. Dessutom är han väldigt ung, ser man till att behålla och utveckla honom så har man en jävligt bra (troligen framtidens bästa) spelare att bygga sitt lag runt i väldigt många år framöver.
Citera
2016-04-20, 12:40
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SHH88
Han har haft en liten skada men verkar vara på gång igen.
Tycker han varken är bra eller dålig. Men bra speed har han verkligen.
Har svårt att tro att han kommer bli en given startspelare..

Citat:
Ja det är absurt att Sergio Roberto får spela istället för Vidal.. Sergio Roberto är ju en bra komplement-spelare till de centrala-"offensiva"-mittfältspositionerna, Han är ju ingen högerback i ett Barca dock.. alldeles för dålig en mot en offensivt, utan massa alternativ till höger och vänster (som man har som innermitt..), plus att han har ingen aning vad han skall göra på inläggen..

Men Vidal är väl skadad antar jag..
Utelämnad från truppen - igen... till förmån för... *trumvirvel* LORD DOUGLAS...
Citera
2016-04-20, 12:51
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ja det är absurt att Sergio Roberto får spela istället för Vidal.. Sergio Roberto är ju en bra komplement-spelare till de centrala-"offensiva"-mittfältspositionerna, Han är ju ingen högerback i ett Barca dock.. alldeles för dålig en mot en offensivt, utan massa alternativ till höger och vänster (som man har som innermitt..), plus att han har ingen aning vad han skall göra på inläggen..

Men Vidal är väl skadad antar jag..

Sergi Roberto spelar för att han har förtjänat att soela baserat på sina prestationer. Högersidan brukar fungera bättre nuförtiden när Roberto spelar istället för Alves. Hans inlägg är mycket, mycket bättre än Alves inlägg som oftast far åt helvete.
Citera
2016-04-20, 15:16
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Sergi Roberto spelar för att han har förtjänat att soela baserat på sina prestationer. Högersidan brukar fungera bättre nuförtiden när Roberto spelar istället för Alves. Hans inlägg är mycket, mycket bättre än Alves inlägg som oftast far åt helvete.

Det är din åsikt.. jag har sett alla matcher för Barca och Sevilla förra året och att Vidal lärde sig spela högerback a la Spanien förra året.. väldigt bra överlapp, vet när han skall gå.. när han är isolerad 1 mot 1 vet han hur han skall ta sig förbi (som Alves har blivit sämre på de senaste åren på utsidan.. åldern, går ofta in i planen nuförtiden.)

Inget av detta har Sergio Roberto lärt sig.. och jag tvivlar på det för att hans instinkter är som en innermittfältare.. och han inte är och kommer aldrig att bli speciellt bra en mot en.. han har även svårt för positionspelet för at han har spelat innermitt.. och skulle då säkert hellre spela mittback som positionsspelsmässigt är mycket mer likt.. det kan kännas väldigt avigt att spela ytterback ibland när du är van att vara centralt och gå mot the action hela tiden.. och nu måste du tight hålla din position på ett sätt som kan kännas utanför/särskiljt från spelet..

Problemet med inlägg är ofta inte att de är dåliga, det är att du inte vet vem du skall träffa.. Sergio Roberto har ingen aning vem han skall sikta på, träffa eller han vet inte strukturen av hur du skapar chanser från kanten.. etc tidigt inlägg, långt ner på linjen, när han skall göra detta och han har det aldrig i ryggmärgen var Barcas spelare då är positionerande i boxen.. Som de är, antagligen exakt på samma strukturer, ner i La Masia också.. och som t.ex. Delefeou (ex Barca), i Everton har i ryggmärgen.

Nä han har mycket att lära... (som jag tror han inte kan, vill eller skall lära sig)

Roberto är dock väldigt bra som en komplement-spelare på "innermitten", hans rörelsemönster och hans instinkter skapar ofta en lite annorlunda dynamik då och rörelsen kan ibland bli bättre då.

I Barcas struktur är det ofta mycket lättare att "skola om" en "yttermitt" till ytterback än en innermitt.. att spela ytterback i Barca är ju något helt annat än vanligt.
Senast redigerad av foool13 2016-04-20 kl. 15:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in