2016-04-18, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Någon som vet varför inte Vidal får spela? Jag har sett varenda match han spelat och jag tycker inte han varit direkt dålig, han har bra speed och har gjort en hel del sjysta inlägg. Visst safear han diagonalt lite väl mycket istället för att utmana och ta sig förbi en gubbe - men det förväntar man ju sig nästan av alla nya barcaspelare, de vågar inte riktigt i början... Kan det ha varit nånting defensivt fatalt misstag som jag glömt bort?

Vad är era åsikter, han har väl bara typ 5 från start och kanske 12-13 totalt?

Han har haft en liten skada men verkar vara på gång igen.
Tycker han varken är bra eller dålig. Men bra speed har han verkligen.
Har svårt att tro att han kommer bli en given startspelare..
Citera
2016-04-18, 18:34
Medlem
foool13s avatar
Ja det är absurt att Sergio Roberto får spela istället för Vidal.. Sergio Roberto är ju en bra komplement-spelare till de centrala-"offensiva"-mittfältspositionerna, Han är ju ingen högerback i ett Barca dock.. alldeles för dålig en mot en offensivt, utan massa alternativ till höger och vänster (som man har som innermitt..), plus att han har ingen aning vad han skall göra på inläggen..

Men Vidal är väl skadad antar jag..
Citera
2016-04-18, 19:11
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Ja det är absurt att Sergio Roberto får spela istället för Vidal.. Sergio Roberto är ju en bra komplement-spelare till de centrala-"offensiva"-mittfältspositionerna, Han är ju ingen högerback i ett Barca dock.. alldeles för dålig en mot en offensivt, utan massa alternativ till höger och vänster (som man har som innermitt..), plus att han har ingen aning vad han skall göra på inläggen..

Men Vidal är väl skadad antar jag..

Nej han är inte skadad... Flera veckor irad var han bänkad, ibland exkluderad från truppen, sen blev han skadad på träning och var borta ett par veckor, har varit tillbaka en vecka men bänkas bara till förmån för bl.a Sergi Roberto
Citera
2016-04-18, 19:29
Medlem
Citat:
Nu ska vi inte överdriva

Eh, va? Neymar klappade till Barragáns bakhuvud, irrelevant om brassen tog i för kung och fosterland eller gjorde det milt.

Av nyfikenhetens skull, försvarar du Neymars agerande?

Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Ser väl snarare ut att Neymar klappar och hälsar på Parejo medan Barragán överreagerar och misstolkar.

Jag föreslår att du kollar på klippet en gång till i slowmotion, det var nämligen inte Parejos nacke som Neymar daskade till utan snarare Barragáns

https://streamable.com/z0h0
Citera
2016-04-18, 19:35
Medlem
Under presskonferensen efter matchen mellan Barcelona och Valencia, så utspelade denna konversation mellan journalisten Victor Malo och Luis Enrique.

Citat:
Diario Gol journalist Victor Malo asked a question about whether the physical preparation at the club is affecting their bad results.

And the coach replied by saying: "What was your surname?"

The journalist replied "Malo". And Luis Enrique said: "Correct, next question."

Malo, in Spanish, means bad.

http://www.sport-english.com/en/news/barca/luis-enrique-loses-with-another-journalist-after-question-5062536

https://streamable.com/geho
Citera
2016-04-18, 19:36
Medlem
Saxat från ett Barca-forum..

Citat:
Marca rapporterade vid midnatt att Neymar tydligen ska ha kastat en vattenflaska mot just Barragán i spelartunneln men lyckades inte träffa spanjoren.

Efter att vi mosade Gary Nevilles Valencia med 7-0 på Camp Nou under Copa del Rey, så sade Neymar till Barragán att han tjänade 10 gånger mer än spanjoren.

En av Valencia-spelarna (Santi Mina) hade en presskonferens idag när han fick frågan om incidenten när Neymar kastade vattenflaskan mot Barragán. Han berättade att ett föremål flög mot honom men lyckades ducka och klev sedan in i lagets omklädningsrum för att fira segern.
Citera
2016-04-18, 19:55
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Nej han är inte skadad... Flera veckor irad var han bänkad, ibland exkluderad från truppen, sen blev han skadad på träning och var borta ett par veckor, har varit tillbaka en vecka men bänkas bara till förmån för bl.a Sergi Roberto

Ja han var ju skadad mellan 4 april och 7-10 dagar fram iallafall enligt det här.

Citat:
He is expected to be out for approximately one week.
http://www.fcbarcelona.com/football/first-team/detail/article/fc-barcelona-s-aleix-vidal-suffers-an-injury-to-his-right-abductor
Citat:
10 days
http://www.transfermarkt.com/aleix-vidal/verletzungen/spieler/88490

Han kanske är rostig..
Nä det är nog någonting mer.
Citera
2016-04-18, 20:18
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Jag föreslår att du kollar på klippet en gång till i slowmotion, det var nämligen inte Parejos nacke som Neymar daskade till utan snarare Barragáns

https://streamable.com/z0h0

Jag skyller på mina dåliga ögon. Orkar inte Neymar av att Barragán tog bort Neymar från matchen?

Vidrigt beteende det du länkar om ovanför. Trodde ändå att Neymar var väluppfostrad.
Citera
2016-04-18, 20:48
Medlem
Tråkigt beteende från Neymar. Han har verkligen bara bidragit med dålig attityd under våren.
Från att ha varit världens bästa spelare i höst(i form).

Tror inte vi hade kollapsat om vi köpt Nolito i januarifönstret och roterat mer. Åkt ut CL var nog oundvikligt men inte tappat ligan.
Citera
2016-04-18, 21:13
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Jag skyller på mina dåliga ögon. Orkar inte Neymar av att Barragán tog bort Neymar från matchen?

Vidrigt beteende det du länkar om ovanför. Trodde ändå att Neymar var väluppfostrad.

Varför fick du för dig att Neymar skulle ha varit väluppfostrad?

Första gången jag det det som Neymar gjorde, storm i ett vattenglas säger jag.
Citera
2016-04-18, 21:25
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Har inte Neymar gått ner sig rejält sedan typ nyår?

Det + allt jävla fiffel med hans agenter, pappa + varumärkesskit samt Brasilien gör att jag får en fadd smak i munnen och är fan skeptisk till om Barcelona borde behålla honom på sikt. Kanske är mer värt att casha in på honom då han kan inbringa helt enorma pengar.

Stör mig på hans uppsyn dessutom.
Citera
2016-04-18, 21:28
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Varför fick du för dig att Neymar skulle ha varit väluppfostrad?

Första gången jag det det som Neymar gjorde, storm i ett vattenglas säger jag.

Ett är väl att han varit en PR-produkt större delen av sitt liv, brukar oftast visa en bra sida av och på-planen.

Kanske bara jag har så väldigt låga krav på spelare nuförtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in