2016-04-19, 18:32
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nr i FUP ÄR sammanfallande mellan metadata och FUP. Det enda fel är ett mailsvar från tekniker. Han har skrivit fel och knappast läst fel.
FUP:
Aivaras dator BG59707-1

Det står ju ABs datornr på bladet som anger flash på samma sätt som i FUP??
Ja, men i FUP är det IB/NB:s dator som har beslagsnummer BG59707-1 - och det är detta BH försöker rida på.
2016-04-19, 18:32
Medlem
Citat:
Jag ser det nu - jag skrev nyss jag tittar i meta (rådata).

Edit. Ordningen är återställd och AB satt vid datorn.

Japp. Nu är vi ikapp med varandra.
2016-04-19, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, men i FUP är det IB/NB:s dator som har beslagsnummer BG59707-1 - och det är detta BH försöker rida på.

Vi skriver om varandra, men nu verkar i alla fall du, jag och develi vara överens.
2016-04-19, 18:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, jag tittat som sagt i den viktiga källan (meta) och vände sen på teknikersvar. Men nu blir det ju ännu dummare från BH?
Råfakta att AB satt vid datorn och förklaring via tekniker?
2016-04-19, 18:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Vi skriver om varandra, men nu verkar i alla fall du, jag och develi vara överens.
Hahahahaha - det blir bra till slut.
2016-04-19, 18:37
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Men Hurtigs framställan syftar väl inte till att göra AB eller IB medskyldiga, utan till att göra NB mindre säkert skyldig och/eller möjligen skyldig till ett mindre allvarligt brott. De andra tjänar bara som medel för att underminera bevisningen mot NB. Men åklagaren kan ju aktivera utredningen gällande AB och IB, antar jag.

Förvisso. Men det är väl just genom frånvaron av spår , dels av NB på själva kroppen, och dels rörande AB. Det verkar jäkligt konstigt att man inte hittar spår av en byggjobbare på dennes arbetsplats. Jag skulle kunna förstå om man "sållar bort träffar" av någon som inte anses misstänkt. Men AB ansågs vara misstänkt (?), man bör dessutom samlat relativt brett när man inte helt klart har för sig exakt var hon togs "av daga".

Sedan är det väl begripligt i och för sig ifall någon inte vill vara den som anklagar sina släktingar (det kanske är än mer känsligt om man kommer från ett östland).
2016-04-19, 18:39
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Advokat sågar överklagandet i Lisa Holm-fallet

http://www.skovdenyheter.se/article/advokat-sagar-overklagandet-i-lisa-holmfallet/

Citat:
Lisa Holms familj var förvarnad om att domen skulle överklagas till även till Högsta domstolen.
– I och med att Nerijus fortsatt att neka så var det väntat att han skulle löpa hela linan ut, säger advokat Tore Brandtler.

Resonemanget liknar tydligt vad som förs av några i denna tråd:
Citat:
Familjens målsägandebiträde Tore Brandtler har läst igenom överklagandet och ger inte så mycket för Hurtigs argumentation.

– Det är mycket skrivet, men fortfarande så har inte Nerijus Bilevicius sagt något själv utan det här är teorier från hans advokat. Nerijus har fortfarande varken träffat, sett eller pratat med Lisa Holm. Om han gjort det borde han ha sagt det i överklagan, annars har han ingen chans till en nu prövning, menar advokat Tore Brandtler.
Senast redigerad av rotesau 2016-04-19 kl. 18:44.
2016-04-19, 18:43
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ja, jag tittat som sagt i den viktiga källan (meta) och vände sen på teknikersvar. Men nu blir det ju ännu dummare från BH?
Råfakta att AB satt vid datorn och förklaring via tekniker?
Javisst - och likaså råfakta att AB bör ha alibi för attacken mot LH - vilket NB helt saknar.

Fru J:s vittnesmål, som BH också tar upp, talar endast för att NB anlände till bostaden en andra gång för att visa upp sig och dricka en kopp kaffe på stående fot (eller om han kanske satte sig bredvid IB...); därefter begav han sig "strax efter sex" åter till ladan.
Senast redigerad av letsdoit 2016-04-19 kl. 18:48.
2016-04-19, 18:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
http://www.skovdenyheter.se/article/advokat-sagar-overklagandet-i-lisa-holmfallet/
Tack. Det är väl mycket av det som flertal "trådare" frågar/diskuterar kring. Vart är NBs erkännande, att det är väldigt mycket skrivet och att det mesta handlar om gammal bevisning:
Citat:
– Det är mycket skrivet, men fortfarande så har inte Nerijus Bilevicius sagt något själv utan det här är teorier från hans advokat. Nerijus har fortfarande varken träffat, sett eller pratat med Lisa Holm. Om han gjort det borde han ha sagt det i överklagan, annars har han ingen chans till en nu prövning, menar advokat Tore Brandtler.

Han säger att det Björn Hurtig gör gällande har med bevisningen att göra.
– Och bevismål tar HD inte upp, det ska finnas ett prejudikatintresse och det finns inte, inte heller några nya uppgifter som inte tidigare domstolar har fått ta del av.
2016-04-19, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Förvisso. Men det är väl just genom frånvaron av spår , dels av NB på själva kroppen, och dels rörande AB. Det verkar jäkligt konstigt att man inte hittar spår av en byggjobbare på dennes arbetsplats. Jag skulle kunna förstå om man "sållar bort träffar" av någon som inte anses misstänkt. Men AB ansågs vara misstänkt (?), man bör dessutom samlat relativt brett när man inte helt klart har för sig exakt var hon togs "av daga".

Sedan är det väl begripligt i och för sig ifall någon inte vill vara den som anklagar sina släktingar (det kanske är än mer känsligt om man kommer från ett östland).
Men det gör han ju, mänskligt att döma. Nämnda släktingar tycker säkert det. De hängs ut som misstänkta och kommer sannolikt aldrig att få tillfälle till att försvara sig. Så mycket är den hänsynen värd.
2016-04-19, 18:47
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Ni får skicka en rapport till HD, bifogande en faktura "I statens tjänst". Bra gjort.

Ni ska väl jobba ideellt för familjens skull? Familjen som trots förundörsökningssekretess ändå väljer målsägandebiträde med erfarenhet av aexualmål så att denne kan intyga att det inte finns något "mörkt" hos Lisa trots att karaktärsvittnesmål inte är tillåtet i Sverige.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-04-19 kl. 18:50.
2016-04-19, 18:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Javisst - och likaså råfakta att AB bör ha alibi för attacken mot LH - vilket NB helt saknar.
Fru J:s vittnesmål, som BH också tar upp, talar endast för att NB anlände till bostaden en andra gång för att visa upp sig och dricka en kopp kaffe på stående fot; därefter begav han sig "strax efter sex" åter till ladan.
Ja, det blir mer dumt som du säger. Flashspåret säger BH - ihop med Irinas (dravel) och Choni - ger synnerliga skäl för resning?

Det säger ju inte ett dugg så mycket som denna for fram och tillbaka och det är en restid på mindre än en minut till ladan..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in