Citat:
Ursprungligen postat av
ZOG77
Denna känns vass för mig. Börjar smått bli orolig och lite ängslig. Ingen nojja direkt. Avstod däremot eftermiddags dosen 54 mg metylfenidat om det kan vara orsaken? Mitt dilemma är ju att man jämnt tror man är med och medveten under drog rus vilket man egentligen inte är riktigt så man tror. Fumlade med medicin påsar och hittade inte dags dosen. Tog 4minuter tills jag såg att rullen bara var rullad så onsdags dosen överst. Trodde nån snott tisdagen. Vart tog den vägen. Herregud har en aning om att även dessa substanser kan bidra till neurologiska skador. Alla är ju olika personligheter så det går inte och säga hur det blir om det blir. Alla får ju inte cancer av rökning. Intog ungefär denna 20 mg om inte mer kl 12 idag och har hållt i sig. Skönt välmående och man vart fokuserad. Ingen kick eller eufori känsla på denna. Kände nu att jag ville fylla på. Men tog min natt medicin istället för bäst köra lugnt. Har ju tyvärr lite problem med psyket med ångest och sen ADHD och Autism. Så måste vara rädd om och sköta om sig själv. Sova riktigt och ta medicinerna man ordinerad. .inte glömma äta ordentligt med. Kan tänka ni här är minst 10 år yngre än mig och ha många år kvar. Det vore synd om ni skulle få skador för livet och leva med det. Vart själv inbiten hasch rökare när jag var 16. Bra kvalitet från christiania. Numera kan jag inte med rökat inte min grej längre. Så jag förstår hur man är som ung. Man tänker inte på hur det kan skada en. Det var trams i öronen för mig. Gick in och ut i andra örat. Tog ett djupt lungbloss av Spice och blev till akuten. Kände och såg allt som hände runt om men kunde inte röra kroppen eller tala. Var medvetslös ett par gånger under natten på akuten. Aldrig mer. Så man skall verkligen ha respekt för droger likt som man skall ha det för vapen. Skall testa lite i morgon igen och se hur det blir då. Tycker den här är värt priset iallafall. Sorry om inlägget blev lite rörigt. Va rädda om er små som stora.
Väl mött!
Denna informativa erfarenhetsbeskrivning (betonat av det drogrelaterade sammanhanget) är uppskattad och relativt igenkännbar, min käre medmänniska. Fem tummar upp
Men rent konkret... var det en negativ upplevelse för dig specifikt som diagnostiserats med ADHD/Autism, eller finns det i ditt fall någon närstående utan diagnoser (med ev. tillhörande mediciner) som haft samma upplevelse? Något att jämföra med?
Var det ett obehagligt rus?
Vill gärna veta om denna molekyl har krockat för flera andra i samband med medicinering. Eller är bara effekterna mestadels påfrestande?
Känns som om jag bangar på denna, men det sa jag om häxan/NiPP i början med...