2016-03-21, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Du jobbar på supporten med som du själv säger...
"jag kollar upp bokningsbekräftelser"
"men BOKNINGEN har vi inte hand om."
"Jag kan kolla upp alla bokningar men INTE genom Amadeus då vi har andra system."

Förstår du inte att du talar emot dig själv?

Och enda sättet att se om en bokning är konfirmerad med flygbolag eller hotell är genom GDS:en.
Du kan fejka vad du vill i vilket system du vill , men om du inte kommer åt GDS:en så kan du heller INTE verifiera en bokning.

Att sedan säga att man jobbar i 15 applikationer så är det att skjuta sitt egna företag i foten...
När man hur enkelt som helst i GDS:en slår upp en bokning och ser om den är verifierad eller inte.

Ja , jag har 20 års erfarenhet av Resebranschen och kan den utan och innan.
Jag har arbetat i Amadeus , Galileo , Sabre , Worldspan , Apollo o.s.v.

Och dina patetiska försök med att nu skriva
"lilla Sverige har med sina medlemmar en bråkdel"
är ju heller inte överenstämmande med ditt förra inlägg...
(FB) World Ventures Pyramidspel!(?)

"Ett kommande event går av stapeln i Rom Italien.Över 4000 tusen medlemmar ska dit varav nästan 500 svenskar..."

Du kanske börjar inse att du endast kommit till tråden och bara svammlat utan att ha något på fötterna...

Det skall även tilläggas att , om du jobbar för WV , absolut INTE är en tillgång till företaget när du inte kan komma med EN ENDA anledning till att man skall bli medlem!

För den frågan vägrar du konstant besvara!

Och att det inte finns något hos Domstolarna i Norge om din lögn
""IDAG fick jag info om att det kommer bli en ny rättegång i Norge i Augusti.Så kan vi säga att det är lagt på is din idiotx2""
kan du heller inte kommentera...

Just ja , du är en likadan MLM-Indoktrinerad sektmedlem som alla andra som försöker hoppa in i MLM trådarna och skönmåla "sitt företag"

Vem skjuter sig i foten??
Det finns en MASSA olika system att verifiera bokningar men det bör du veta
Sj använder jag Backoffice..Fortius..mm
Så 500 Svenskar är mycket för dig??
haha..Bryr mig inte om att ens kommentera det.
varför ska JAG svara på varför man ska vara medlem??
Jag jobbar som supportagent och inget annat.Jag bor inte ens i Sverige och i Fillipinerna är dom inte öppna än.Sen rekrytering och sälj sköter andra om så fråga dom.
jag sa vi väntar tills i Augusti sen kan vi ta snacket om Norge.
Du har inte en SUSNING om hur resor och Dreamtrips blir verifierade via Rovia så börja inte ens snacka om att man enkelt kan kolla upp.haha..
Tillgång för företaget??..haha...ENORM tillgång som alla kunder säger i Sverige
Citera
2016-03-21, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telperin
Vem skjuter sig i foten??
Det finns en MASSA olika system att verifiera bokningar men det bör du veta
Sj använder jag Backoffice..Fortius..mm
Så 500 Svenskar är mycket för dig??
haha..Bryr mig inte om att ens kommentera det.
varför ska JAG svara på varför man ska vara medlem??
Jag jobbar som supportagent och inget annat.Jag bor inte ens i Sverige och i Fillipinerna är dom inte öppna än.Sen rekrytering och sälj sköter andra om så fråga dom.
jag sa vi väntar tills i Augusti sen kan vi ta snacket om Norge.
Du har inte en SUSNING om hur resor och Dreamtrips blir verifierade via Rovia så börja inte ens snacka om att man enkelt kan kolla upp.haha..
Tillgång för företaget??..haha...ENORM tillgång som alla kunder säger i Sverige

Backoffice? Kan ligga vad som helst där - inte en GDS
Fortius? Kan ligga vad som helst där - inte en GDS

Inget som verifierar att en bokning är verifierad av Hotellet och/eller flygbolaget
Jag vet precis hur en bokning verifieras , och det är varken genom backoffice eller "Fortius".
Dessutom kan jag säga att om du jobbar i ett backoffice system , så skickas en bokning via GDS:en till backoffice via ett kommando i GDS:en.

Och arbetar man i ett Backoffice på ett resebolag så vet man vilken GDS som skickar datan till sitt egna backoffice system - och man behöver inte googla fram en gissning. (Eller springa och fråga kollegor.....)

Jag gissar inte hur man ser att en bokning är bekräftad hos flygbolag eller Hotell , jag vet precis hur det ser ut.
Oavsett om det är en BSP carrier eller LCC carrier (Om vi pratar flyg....)

500... Det var inte ens 500 svenskar som var i Rom.
Och nej , det är inte många inom resebranschen....

Och du är definitivt ingen tillgång för World Venture Bluff - eftersom du fortfarande
inte kommit med EN ENDA anledning till att man skall vara medlem.
Citera
2016-03-22, 00:18
Medlem
Backoffice brukar vara benämningen på allt som kunderna inte ser, tex en webshop ser ju inte kunderna bokföring, restordrar osv kanske. Dvs det är inte ett specifikt program.

Undra vad supporten utan tillgång till bokning ska göra?

varför är supporten i Srilanka för? med så "många nöjda svenska kunder" borde man väl kunna ha ett normalt kontor i Sverige?
Citera
2016-03-22, 09:27
Moderator
Gromguttens avatar
Eftersom Telperin inte klarat av att svara på mina ganska logiska føljdfrågor på nu fem veckor så sammanfattar jag dem, inklusive de konklusioner som kan dras av vad som kommit fram i tråden.

Citat:
Äntligen nån som kommer med konkreta frågor utan att blanda in personliga saker i det hela.

1.Säljarna har inget med resorna att göra utan allt är juh webbaserat och beställningarna sköts själv.www.dreamtrips.com.Dom säljarna du pratar om är säljare för dreamtrips medlemsskap.Det är det dom pratar om inte direkta resor.Nu har jag aldrig varit på ett säljmöte då jag tycker det är för långt från Manila..

Min ursprungliga obesvarade føljdfråga:

Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
1. Så de säljer inte resor alls utan bara medlemskap - och får betalt i førhållande till hur många som deras värvningar lyckas värva?

Det är inte så konstigt att Telperin inte kan svara på något om resorna, alltså produkten som man hänger upp pyramiden på, vilka system som används etc eftersom hen jobbar med att se till att pyramiden får betalt. Det är pyramidens kundservice hen jobbar i och därfør blir svaren om deras produkt, resorna, så värdeløsa.

Hade pyramidmedlemmarna också varit säljare av resor istället før säljare av pyramid så hade hen ju självklart kunnat svara på frågorna. Då hade ju processerna varit integrerade.

I svaret hittar vi också førklaringen till varfør WV blev førbjudet i Norge. Omsättningen som sker i Norge eller Sverige eller valfritt land är beroende på deras struktur bara en omsättning i medlemskap. Säljarna säljer ju inte resor. De säljer pyramid.

Jag tror att Lotteritilsynets estimat om att 95% av omsättningen, som var en av grunderna till att det nu är førbjudet før att det är ett pyramidspel, kom från medlemsvärvning var før låg.

Citat:
2.Nu vet jag inte riktigt hur du menar ansvar...Worldventures är baserat i USA men måste så klart följa svensk lagstiftning.

Citat:
2. Så där finns en resegaranti på samma sätt som før alla andra føretag som säljer resor i Sverige? WV har ingen relativ nackdel där?

Ingen resegaranti utställd menar Kommerskollegium vars ansvar det är att just hantera just dessa. Antingen är medlemspyramiden kopplad till resesäljet i landet och då måste man ha resegaranti eller så är det ett rent pyramidspel där medlemsvärvning och betalning uppåt i benen är frikopplade produkten. Man kan inte ha kakan och äta den.

Citat:
3.present kortet du pratar om är Dreamtrips poäng som kan användas för resor.Dvs du drar av dina dt poäng för en resa.Ex..en Dreamtrip kostar 400USD när du bokar resan så står det i bokningen att du kan använda 200 DT poäng.Vid betalningen så kostar då resan 200USD

Citat:
3. Så man får tillbaka pengarna om man inte använder dem? Annars är det ju ett "presentkort" - eller en voucher om du vill - som inte kan användas till annat än en senare resa. Någon i tråden skrev att de dessutom var giltiga bara en begränsad tid och det är ju en definitiv nackdel jämført med kontanter/pengar på ett bankkonto som ju är det vanligaste alternativet.

Det är ett presentkort, dessutom med klara begränsningar. Det kan inte inløsas om man inte kan eller vill utnyttja det, det kan dessutom inte utnyttjas till fullo vid ett tillfälle. Pengar är likvida, ett personligt presentkort är det inte. Detta är egentligen den størsta scamen før mig som kund eftersom man inte är tydlig i detta.

Citat:
4.Visst är det dyrt...har aldrig sagt nåt annat.Men folk vill ha ett paket och är villig att betala för detta sne kan man juh undra vilka vi är som idiotförklarar alla som är medlemmar. Sen är det så att om man hittar ett billigare alternativ så får man juh 150% tillbaka och får ändå behålla resan.

Citat:
4. Låt oss ta Madridresan som du lyfte fram som ett gott exempel tidigare, där hittade vi snabbt en alternativ med samma aktiviteter och hotell till nästan hälften av priset. Hur mycket skulle vi få tillbaka med prisgarantin? Før den skulle väl kvalificera før utbetalning?

Resegarantin är obefintlig, att uppfylla kraven låter sig inte gøras i verkligheten. Eller får vi till sist veta vad utbetalningen blir på exemplet med en resa till Madrid som Telperin lyfte fram - som sedan visade sig kosta 90% mer än vad google hittade på tio minuter?

----

Inläggen som detta är hämtat ur:

Madridexemplet:
Citera
2016-04-19, 10:43
Medlem
brevlunds avatar
Har bluffen dött ut nu?
Citera
2016-04-20, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brevlund
Har bluffen dött ut nu?

Här i Norden är det tvärdött.
Något enstaka klappmongo som fortfarande tror att det går att tjäna pengar på detta...

OBS! Norge fortfarande förbjudet och nerstängt
(Bevisat som Pyramidspel enligt Norska lagen)
och det har inte kommit in någonting om en förändring.

USA finns det sektmedlemmar kvar...

https://www.similarweb.com/website/worldventures.com#overview
Total Visits 288.80K
United States 41.16%
South Africa 6.31%
Australia 5.59%
Romania 3.80%
Taiwan 3.67%

https://www.similarweb.com/website/rovia.com#overview
Total Visits 39.40K
United States 46.36%
Australia 8.98%
South Africa 4.93%
Japan 4.71%
Singapore 3.67%

Vi kan jämföra Rovia.com (Som är World Venture bluff) , och skall vara GLOBAL! och har 39.40K besökare.... Med Apollo.se som är , i princip , svensk...

Total Visits 343.10K
Sweden 92.25%
Norway 2.59%
Denmark 1.12%
Uganda 0.47%
Finland 0.46%

Så dom är helt borta från Sverige , då svenskar insett att detta inte fungerar.
Citera
2016-04-26, 16:11
Medlem
Känns som om att jag gick på en nit här.
Var på träff i söndags utan att ha kollat upp detta i förväg. Tyckte det lät bra som signade upp mig på plats. Men inte utan att fråga om ångerrätten, vilken dom sa att den fanns i 14 dagar. Problemet verkar vara hur jag ska göra för att nyttja den.

Någon som vet o kan hjälpa?
Citera
2016-04-26, 19:45
Medlem
brevlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTim
Var på träff i söndags utan att ha kollat upp detta i förväg. Tyckte det lät bra som signade upp mig på plats. Men inte utan att fråga om ångerrätten, vilken dom sa att den fanns i 14 dagar. Problemet verkar vara hur jag ska göra för att nyttja den.

Han som basar för kundtjänsten brukar skriva här i tråden, trevlig kille. Han tar säkert gärna emot en reklamation.
Citera
2016-04-27, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTim

Ring oss på supporten så hjälper vi dig..inga problem
Citera
2016-04-27, 11:04
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ring oss på supporten så hjälper vi dig..inga problem

Vad tyckte du om min sammanfattning?

Citera
2016-04-28, 09:29
Medlem
[quote=Pellets|57024118]Här i Norden är det tvärdött.
Något enstaka klappmongo som fortfarande tror att det går att tjäna pengar på detta...

FEL FEL FEL
I Sverige har vi 11000 medlemmar varav ca 5000 aktiva
I Norge är det INTE nerstängt medlemmar finns fortfarande men det får inte förekomma nån försäljning
Så tvärdött??...knappast då vi har fått anställa 2 nya svenska agenter för volymen har ökat rejält
Ta reda på fakta och sitt inte och önska...
Citera
2016-04-28, 09:36
Moderator
Gromguttens avatar
[quote=Telperin|57102653]
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Här i Norden är det tvärdött.

FEL FEL FEL
I Sverige har vi 11000 medlemmar varav ca 5000 aktiva
I Norge är det INTE nerstängt medlemmar finns fortfarande men det får inte förekomma nån försäljning
Så tvärdött??...knappast då vi har fått anställa 2 nya svenska agenter för volymen har ökat rejält
Ta reda på fakta och sitt inte och önska...

Apropå:

Citat:
Vad tyckte du om min sammanfattning?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in