2016-04-18, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, jag menar nog det du skrev? Jag startade där hon kom ut på länsvägen från sin joggning och vek åt vänster (mot kopplingsstation). Hon har ju sprungit över vägen via grusvägen (fyndvägen) och joggat på den sida som hamnen är och sen ut tillbaka på länsvägen.

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

OK! Han hade i alla fall tid till några sista förberedelser. Sedan var ju kopplingsstationen innan dess förberedd med så lämpligt kvarglömt snöre.
Jag kan inte låta bli att tänka på Adriana. Springa 1,3 mil (Var det så?) på själva nationaldagen. Och så en mil dan därpå. Lite av ett spänstfenomen. "Ett segt fruntimmer" helt enkelt. Fan om han inte gått på pumpen där om han försökt nåt. Pungspark eller armbåge på näsan och så iväg med milakliven.
2016-04-18, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
När förväntas HD svara på Hurtigs brev? Är brevet en formell ansökan om resning eller måste Hurtig skriva mer?

Detta mål har "förtur" men kommer dra ut på tiden pga dess komplexitet.

Skjutet från höften.. Ett år? Halvår? När kommer beskedet?
Nu är jag lite ordpolis, men resning begär man för ett mål som vunnit laga kraft och det därefter framkommer uppgifter som kan vara skäl för resning.
Denna dom har inte vunnit laga kraft och advolaten ansöker om prövningstilstånd hos HD. Endast ca. 140 ansökningar av 5100 får PT.

Hur länge det tar innan beslut om/avslag till PT vet jag inte, men bör gå med förtur när personen sitter häktad.
Senast redigerad av Prudent 2016-04-18 kl. 23:44.
2016-04-18, 23:38
Medlem
Citat:
Hurtig är en förtortsadvokat utan känt track record. Inga mål av dignitet vad jag vet iaf. Han har sopat ihop bra men mycket är hårklyverier.

Fan man orkar inte läsa, massa upprepningar, tvingas läsa samma saker flera ggr, vi får se om HD orkar ta till sig det svamlet. Har Hurtig inte skrivit d-uppsats?

Det kanske va ett tag sen

Han ska ju skriva en fångande text så inte mottagaren orkar läsa bara, de ska också insupa texten och ta den till sig. Är han helt borta eller?

Upplägget som Hurtig serverar oss är ett hafsjobb. Jag vet inte vem man måste vara för att ta allt det svamlet till sig.
2016-04-18, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Nu är jag lite ordpolis, men resning begär man för ett mål som vunnit laga kraft och det därefter framkommer uppgifter som kan vara skäl för resning.
Denna dom har inte vunnit laga kraft och advolaten ansöker om prövningstilstånd hos HD. Endast ca. 140 ansökningar av 5100 får PT.

Tack! Är ingen lagbokskille men varför har domen inte vunnit laga kraft? Tar det inte typ 2 veckor bara?
2016-04-18, 23:41
Medlem
[quote=Prudent|57010686]Nu är jag lite ordpolis, men resning begär man för ett mål som vunnit laga kraft och det därefter framkommer uppgifter som kan vara skäl för resning.
Denna dom har inte vunnit laga kraft och advolaten ansöker om prövningstilstånd hos HD. Endast ca. 140 ansökningar av 5100 får PT.[/QUOT

Helt rätt, men advokaten verkar inte så noga i "sina" antaganden... Herregud säger jag bara ...
2016-04-18, 23:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ljusa hårtussar då, kommer de ifrån NB egna blondin eller en ljushårig iller eller en okammad ko?
Se där ja. Du fick mig att gäspa förra inlägget. Om det nu är analyserbart öht så vill jag ändå veta om du tycker detta hårstrå (med rot) är en kioskvältare i sig jämfört med resten?
Alltså - att jubla över att BH minsann gjort enorma fynd ser jag som patetiskt med tanke NBs DNA på hennes kläder och BP inkl snören. Utöver detta alibi som inte håller samt vittnesiakttagelser. Även Adriana ger en fingervisning om att det rakt inte handlar om AB.
Om nu detta hårstrå med rot är Irinas - anser du då själv att det styrker att hon mördat Lisa och anser du att det skapar så enormt tvivel att det ska intressera HD?
Eller pekar det ånyo mot NB själv?

För min del anser jag att han borde ansökt till riksåklagaren om en analys direkt - det torde varit möjligt? Eller?
Varför har inte detta skett? Varför kräver han beviljat PT dess innan. Rätta mig om jag har fel för all del..
Jag hade med glädje sett fram mot en analys med stor risk att det är Irinas eller NBs.
Samt att det vore katthår vid namn Truls.
2016-04-18, 23:47
Medlem
Citat:
Tack! Är ingen lagbokskille men varför har domen inte vunnit laga kraft? Tar det inte typ 2 veckor bara?
Den har inte vunnit laga kraft eftersom domen överklagats och prövning om PT ska ske.
Om PT ej medges kommer domen direkt efter beslut vinna laga kraft och NB får bege sig till fängelset.
2016-04-18, 23:48
Medlem
Haha Hurtig säger att "bevis om det o det kommer fram på bordet när ni beviljar pt"

-vem tror han att han är?

Tror Hurtig att han är hos den lokala torghandlaren i Borås och prutar på potatis?
2016-04-18, 23:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
OK! Han hade i alla fall tid till några sista förberedelser. Sedan var ju kopplingsstationen innan dess förberedd med så lämpligt kvarglömt snöre.
Jag kan inte låta bli att tänka på Adriana. Springa 1,3 mil (Var det så?) på själva nationaldagen. Och så en mil dan därpå. Lite av ett spänstfenomen. "Ett segt fruntimmer" helt enkelt. Fan om han inte gått på pumpen där om han försökt nåt. Pungspark eller armbåge på näsan och så iväg med milakliven.
Har tänkt det samma. Varenda jävla förövare vid överfall vore värd detta. Njuter som bara den när man läser om en man som gått på kvinnor som tränar kampsport.

... Men tyvärr är de flesta en liten Lisa. Snäll och tror gott. Vill hjälpa när nån ber om det och har inte fysiken att klara sig när det väl är försent.
2016-04-18, 23:52
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Hurtig är en förtortsadvokat utan känt track record. Inga mål av dignitet vad jag vet iaf. Han har sopat ihop bra men mycket är hårklyverier.

Fan man orkar inte läsa, massa upprepningar, tvingas läsa samma saker flera ggr, vi får se om HD orkar ta till sig det svamlet. Har Hurtig inte skrivit d-uppsats?

Det kanske va ett tag sen

Han har väl haft en del mål med dignitet, du kanske känner igen:

Julian Assange
Machiarini ( strupdoktorn)
Barnläkaren på Astrid Lindgren
ISIS-krigaren
2016-04-18, 23:53
Medlem
Allstå, men ursäkta, jag är ingen juridisk expert, MEN Ni som kan juridiken, snälla förklara för oss andra HUR tokig denna inlaga är. På ren svenska, så att alla fattar!
2016-04-18, 23:55
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Punkt 66.

"Det är av vikt att framhålla att N:s DNA inte har återfunnits på Lisa Holms BH, trosor eller på hennes kropp. Inte heller har hans DNA återfunnit på tejprullen, någon tejpbit/länga eller på snöret närmast halsen."

Nu glömmer Hurtig det viktiga skärpet. Han glömmer också tröjan och koftan.
Och vad var det för jackor och byxor som låg ovanför kroppen?

Det är mycket han glömmer: Ditt tvärsäkra påstående att Lisa aldrig har varit i ladan. Nerijus himself håller visst inte med dig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in