2016-04-18, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Taxx
Vad händer med fanskapet nu? Lät på honom själv som han nog skulle fortsätta kunna vara aktiv i MP. Ja, utan att vara riksdagsledamot. Vill MP verkligen ha med honom att göra? Kan bli en ännu tyngre ryggsäck än det redan är.

Det jävligaste är väl att han har pension resten av livet från Riksdagen?

Nämn en sak han har gjort bra så vi i någon mån kan tycka att han är värd sin pension. Som bostadsminister har jag svårt att tro att han gjort något av betydelse.
2485000kr är han ju garanterad i och med ministerposten eventuelllt 30-50 tusen till som avgångsvederlag.

Man får ju gratulera Han har ju gjort en bra sak och det var ju att ljuga i det sista och säga att han sa upp sig själv.

När han blev rakt av sparkad.
Varför skall det alltid hymlas , Löfwen nu tror jag några andra styr våran regering.

Begär ut kaplands alla mappar angående hans befattning.

Ring regeringskansliet och fråga om denne ministers otroliga arbete för att säkerställa bostäder till de Svenska studenterna som läser långa utbildningar för att slippa bo med kaplands vänner i vuxen ålder.
Citera
2016-04-18, 23:32
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Vem ska man rösta på nu?
Jag har ingen tro på något politiskt parti i Sverige. Kaplans dragning åt sunni har jag aldrig gillat. Kommer aldrig rösta på MP igen. Helt ärligt är det nog läge för ett muslimskt parti nu, ett demokratiskt shiainriktat parti skulle kunna få många röster och lätt ta sig in i riksdagen iallafall.
Citera
2016-04-18, 23:32
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuuaa
Ja, det får dem. Men inte på grund av Kaplan utan deras väljare kommer lämna dem pga migrationsöverenskommelsen och dra till V istället. Kaplan och islamism har de inte mycket emot. Man ryser vid tanken att Åsa Romsom och Fridolin är "pragmatikerna" i det partiet..

Angående Kaplan så är det givetvis så att man som vanlig medborgare inte bör belastas för hårt för vem man umgås med eller diskuterar politik med. Att en minister som potentiellt sitter inne på statshemligheter äter middag med en organisation som utfört hundratals politiska mord sedan 60-talet i Turkiet, det är något helt annat det. Det tangerar sådant som spioneri och landsförräderi att ens befinna sig i samma rum som sådana personligheter. Ännu allvarligare blir det om ministern i fråga råkar vara landsman till dessa personer och samtidigt vid flera olika tillfällen uttryckt uppskattning för jihadism eller försvarat ungdomar som åker och krigar för IS.

Sätt SÄPO på Mehmet och dra igång ett drev tills regeringskrisen är ett faktum.
Det värsta är dock att han är agent för turkiska regeringen vilket Vimur avslöjade redan 2014 och som SVT "avslöjat" idag. Något liknande har aldrig tidigare förekommit i svensk politik. En del spekulerar i att mordet på Palme föregicks av misstankar om något liknande, men att Palme var agent har aldrig bevisats.

Kaplan-skandalen är den största politiska skandalen i min livstid, och om vi inte slutar att göra utlänningar till ministrar så kommer vi få se betydligt mer av den varan i framtiden.
Citera
2016-04-18, 23:34
Medlem
wuuaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Är det inte så att vi för första gången någonsin har bevittnat FB delaktighet i en ministeravgång?

Grymt jobbat Vimur! MSM kommer aldrig att credda dig för detta, men vi som har följt denna och Islamisttråden vet vem som har gjort scoopet, research och sammanställt massmedias "avslöjande" ang Kaplan. Avslöjandet gjordes av dig, hatten av

Att Kaplan ens blev minister från första början övergick mitt förstånd. Det krävdes tillslut att ett dukat silverfat ställdes fram till MSM innan de kände sig trygga nog att kritisera honom. Horribelt.

Det som skrämmer inför framtiden är alla islamister i MP som står i kulisserna och är redo att ta förtroendeuppdrag. Flera namn har redan luftats i denna och den andra tråden. Men förhoppningsvis blir det det som sänker det här skitpartiet för gott till slut.
Förhoppningsvis är man nu rejält stukade för en lång tid framåt. Kaplan måste tidigare varit rätt självsäker med tanke på att han öppet jämfört IS-krigare med frivilliga svenskar i finska vinterkriget så måste han utgått från att kritiken inte skulle få fart. Nu har de förmodligen lärt sig att inte gå för långt och kommer nog få hålla en betydligt lägre profil i fortsättningen. Risken är dock att de lär sig att bli mer sluga, att säga det som förväntas och sedan gå full fart framåt med den egna agendan när helst tillfälle ges.

Samtidigt är situationen skrämmande. Först Mustafa Omar i S partistyrelse och Kaplan som minister. Antalet radikala muslimer bara växer och de verkar ta det som självklart att politiska positioner tillhör dem. Lyckligtvis så försvann både Omar och Kaplan även om det är sjukt att de kommit så nära toppen i de två nuvarande regeringspartierna. Tänk då alla maktrelationer och kontakter mellan S/MP och islamister som inte nystats upp...
Citera
2016-04-18, 23:36
Medlem
locknlolls avatar
Och plötsligt en dag så blev sk PK media helt okey, nu och för alltid ?
Citera
2016-04-18, 23:40
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Muslimska Brödraskapets ungdomsförbund, Sveriges Unga Muslimer, kör den väntade linjen:

https://www.facebook.com/ungamuslimer/posts/1130983610302773

Kanske svensk media kan komma till insikt hur och varför MB använder hittepåbegreppet "islamofobi", efter att de nu beskylls för att utgöra en islamofobisk mobb.

Kommentarerna i den tråden har ett visst underhållningsvärde där även Omar Mustafa går i försvarsställning.

/Provokatör
Citera
2016-04-18, 23:40
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Kaplan är också i gott sällskap med Macciarini. Att det tjatas om förtroende och god utstrålning är bara blindhet inför fakta. Det hela viftas bort med att det handlar om en middag, men det är så mycket mer.

Jag saknar vassa reportrar. När Fridolin står och säger att han VET att Kaplan talar sanning så borde reporterns följdfråga vara: Hur kan du veta att Kaplan inte ljuger?

Det KAN inte Fridolin veta, och fakta pekar på att Kaplan gör just det, blåljuger. Det är detta som stör mig allra mest, Fridolins och Romsons övertygelse om sin egna odiskutabla omnipotens. Det finns inte en tillstymmelse till ödmjukhet eller självrannsakan hos språkrören och det är det verkligt skrämmande. De talar som fanatiska sektmedlemmar, oförmögna att konfronteras med sanningsenliga fakta. Omvärlden har fel, sekten har alltid rätt.

och i sammanhanget ska väl inte han Refat med doktorshatten glömmas bort eller alla de anhöriga till mördare som som uttalat sig om att den skylde har varit så snäll och trevlig i hela sitt liv
Fridolin likt alla andra MP muppar kan aldrig VETA eller garantera vad Kaplan är för person och att han talar sanning eller vinklar den så att den passar hans agenda.
Håller med dig om att de uttalanden som gjorts i dag från MP mycket påminner om en sekt , mycket obehagligt
Citera
2016-04-18, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Jag har ingen tro på något politiskt parti i Sverige. Kaplans dragning åt sunni har jag aldrig gillat. Kommer aldrig rösta på MP igen. Helt ärligt är det nog läge för ett muslimskt parti nu, ett demokratiskt shiainriktat parti skulle kunna få många röster och lätt ta sig in i riksdagen iallafall.
Kommer aldrig hända lilla du! Vi vill inte ha såna smutspartier i Sverige. Varför flyttar du inte till ett land där dessa smutsreligioner finns?
Citera
2016-04-18, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Snickesnack, vi ska inte ha något muslimskt parti i Sverige öht, eftersom islam inte är förenligt med svensk demokrati. Punkt. Och dessutom är det övervägande sunnimuslimer i Sv och de kommer f-n inte rösta på shia. Iranier, som är shia, vill inte ha med islam att göra. Så glöm.

Kaplan är kanske början till slutet för islamiseringen av våra svenska riksdagspartier. Tror att muslimer fr o m nu måste bevisa att de inte är aktivt troende inom islam, annars - kört. Lojaliteten måste ligga hos Sverige, svenskarna, svensk demokrati och inte kontamineras av någon islamistisk "dubbelagenda". Usch och fy.
Citera
2016-04-18, 23:45
Bannlyst
Har Kaplan tilldelats någon säkerhetsklass i egenskap av bostads och IT-minister? Kan han ha haft tillgång till uppgifter rörande rikets säkerhet, och eventuellt läckt information till främmande makt i någon form?
Citera
2016-04-18, 23:49
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
och i sammanhanget ska väl inte han Refat med doktorshatten glömmas bort eller alla de anhöriga till mördare som som uttalat sig om att den skylde har varit så snäll och trevlig i hela sitt liv
Fridolin likt alla andra MP muppar kan aldrig VETA eller garantera vad Kaplan är för person och att han talar sanning eller vinklar den så att den passar hans agenda.
Håller med dig om att de uttalanden som gjorts i dag från MP mycket påminner om en sekt , mycket obehagligt

Psykopaters duperingsförmåga är väl känd:

"Vad är det som gör att vissa luras duperas så lätt

För att psykopater är trevliga. Trevligare än genomsnittsmänniskan. De framstår också lätt som säkra och helgjutna människor eftersom de inte förstår hur det funkar människor emellan. De har inget av den sociala osäkerhet som vi andra dras med, blir aldrig generade eller osäkra i andras sällskap.
- Jag brukar säga att en sann psykopat, han samtalar inte - han håller presskonferens.
Konfrontationer och tillrättavisningar stör inte psykopaten det minsta, de bara rinner av utan att lämna något spår. Om inte situationen blir hotfull:
- Då kan han vända på en femöring och all charm är plötsligt som bortblåst."

http://www.comunicera.se/fragor/1-comunicerase/57-psykopati#fraga_329
Citera
2016-04-18, 23:51
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Är det inte så att vi för första gången någonsin har bevittnat FB delaktighet i en ministeravgång?
.

Jag kan ha fel, men jag vill minnas att SD-skandalen när Frievalds tvingade Säpo att se till att SD:s hemsida släktes också hade med FB-skribenter att göra till viss del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in