2016-04-18, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Jag fattar det. Tolkar det som att hon va i skåpet och kunde med viss ansträngning lirkas ut därifrån. Omvänt, hade hon varit bankad in eller mosad in i det skåpet hade man kanske flyttat väggarna för att plocka ut allt i befintligt skick, nu gick det lirka ut.
Ja, vi kan nog utgå från att teknikerna gjorde det de ansåg var bäst med hänsyn tagen till alla förutsättningar.
2016-04-18, 23:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
VAD frågar jag? Det låter kanon det du säger men kan du ge mig exempel på nåt som dels vore en kioskvältare versus den bevisning som finns (inklusive vittnen och avsaknad av alibi) som domslut är grundat på?
Utöver bevisning som ifrågasätts (inte HD nivå) så vill jag veta vad som antingen är prejudicerande, grovt rättegångsfel alternativt ny bevisning som innebär beviljat PT och resning.

Alltså - jag tar gärna del av detaljer till vad som grundar era åsikter. Sen kan vi diskutera (dissikera) del för del.

Allmänt svammel har aldrig legat mig varmt om hjärtat.
Outredda hår i trosan varav något kan härstamma ifrån ett djur är ju en intressant detalj, särskilt då det inte finns djur i LH bostad. Precis som BH påstår så kan det utvidga kretsen av möjliga gärningspersoner. Att NB tiger talar för en familjemedlem, AB eller IB vars DNA faktiskt hittades i trosan.

BH är mycket tydlig i sina påståenden. Vem hade den typ av porr i elektronisk form som många anser att NB är intresserad av? AB är den som bevisligen sparar på det som vissa bygger upp en story kring sexualsadisten NB med.

Spår på LH kläder kan mycket väl komma ifrån ett hanterande av kroppen, spåren talar knappast entydigt för att NB är mördaren.
2016-04-18, 23:18
Medlem
Citat:
Tack sköna du. Me like.
Ja, jag gick ju med gubben efter vägen och fort som satan hamnade jag vid kopplingsstation. Samt att det verkade vara relativt fri sikt att komma i bil och se henne komma joggande innan LV. Passera korsningen och henne innan hon viker ut mot vänster, mot Blomberg, mot kopplingsstation (alltså inte bli omkörd av honom öht).

Detta med Blomberg 10 och hans placering är skumt. Återigen i direkt anslutning till en arbetsplats.
Han kan dess innan ha sett bägge av dem passera hans hus i ett tidigare skede och fått "vittring".. Lisa passerade hans bostad och två vittnen hade sett honom på förmiddagen (trots att han påstår han sov till kl 14). Adriana startar sin joggingtur och springer förbi huset. Sen tar han kontakt med båda efter samma länsväg. Unga, blonda, vackra..
Det ter sig som ett mönster märkligt nog.
Varför inte utomsocknes? Källby, Medelplana osv.

När du fort som satan hamnade vid kopplingsstationen så kom du från caféet/ladan-håller?
2016-04-18, 23:19
Medlem
Var är Nerijus nu, vet ni det? Sitter han fortfarande och myser på något förortshäkte eller är han på Kumla och får saker uppkörda i röven?
2016-04-18, 23:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Outredda hår i trosan varav något kan härstamma ifrån ett djur är ju en intressant detalj, särskilt då det inte finns djur i LH bostad. Precis som BH påstår så kan det utvidga kretsen av möjliga gärningspersoner. Att NB tiger talar för en familjemedlem, AB eller IB vars DNA faktiskt hittades i trosan.
Inte det minsta. Snarare risk att det är NBs egen katt.
Utöver detta ladugård och slaktlokaler (hjort, rådjur, hare) med öppna dörrar - grävling, iller, gamla hår från kor i en forna ladugård.
Hur spännande är det på en skala?
Citat:
BH är mycket tydlig i sina påståenden. Vem hade den typ av porr i elektronisk form som många anser att NB är intresserad av? AB är den som bevisligen sparar på det som vissa bygger upp en story kring sexualsadisten NB med.
BH ska gå emot ett domslut. Ingenting gällande bevisning pratar om porr. Varken mot NB eller AB.
Motiv är inte av intresse - däremot är DNA det centrala.
Citat:
Spår på LH kläder kan mycket väl komma ifrån ett hanterande av kroppen, spåren talar knappast entydigt för att NB är mördaren.
Vilka spår?
Senast redigerad av develi 2016-04-18 kl. 23:23.
2016-04-18, 23:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
När du fort som satan hamnade vid kopplingsstationen så kom du från caféet/ladan-håller?
Nej, jag menar nog det du skrev? Jag startade där hon kom ut på länsvägen från sin joggning och vek åt vänster (mot kopplingsstation). Hon har ju sprungit över vägen via grusvägen (fyndvägen) och joggat på den sida som hamnen är och sen ut tillbaka på länsvägen.

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Senast redigerad av develi 2016-04-18 kl. 23:25.
2016-04-18, 23:25
Medlem
Citat:
Var är Nerijus nu, vet ni det? Sitter han fortfarande och myser på något förortshäkte eller är han på Kumla och får saker uppkörda i röven?

Han bor säkert kvar i sin lilla etta med sjöutsikt som han disponerat i snart ett år nu.
2016-04-18, 23:26
Medlem
När förväntas HD svara på Hurtigs brev? Är brevet en formell ansökan om resning eller måste Hurtig skriva mer?

Detta mål har "förtur" men kommer dra ut på tiden pga dess komplexitet.

Skjutet från höften.. Ett år? Halvår? När kommer beskedet?
2016-04-18, 23:28
Medlem
develis avatar
Citat:
När förväntas HD svara på Hurtigs brev? Är brevet en formell ansökan om resning eller måste Hurtig skriva mer?

Detta mål har "förtur" men kommer dra ut på tiden pga dess komplexitet.

Skjutet från höften.. Ett år? Halvår? När kommer beskedet?
Tog 3 v i trippel (större FUP, likartad dom, men dock mindre textmassa än Hurtigs ang ansökan PT).
2016-04-18, 23:29
Medlem
Citat:

I häkte, i väntan på att domen skall vinna laga kraft. Sedan skall att utvisas till hemlandet. Hur många som kommer att besöka honom där är väl oklart.

Lillbrodern och frugan har han skickat utför ättestupan.

Kanske Mamsen?
2016-04-18, 23:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Inte det minsta. Snarare risk att det är NBs egen katt.
Utöver detta ladugård och slaktlokaler (hjort, rådjur, hare) med öppna dörrar - grävling, iller, gamla hår från kor i en forna ladugård.
Hur spännande är det på en skala?

BH ska gå emot ett domslut. Ingenting gällande bevisning pratar om porr. Varken mot NB eller AB.
Motiv är inte av intresse - däremot är DNA det centrala.
Vilka spår?
Ljusa hårtussar då, kommer de ifrån NB egna blondin eller en ljushårig iller eller en okammad ko?

Man hittar främmande hår ifrån människa och djur i offrets trosa i ett fall som man misstänker är sexuellt betingat, varför undersöker man inte grundligt? Givetvis så betyder mänskligt hår i trosan att kretsen möjliga mördare ökar, särskilt när även IB DNA hittas i trosan. Mer talar för att NB inte har rört offrets trosa än att han gjorde det.
2016-04-18, 23:33
Medlem
Citat:
Tog 3 v i trippel (större FUP, likartad dom, men dock mindre textmassa än Hurtigs ang ansökan PT).

Hurtig är en förtortsadvokat utan känt track record. Inga mål av dignitet vad jag vet iaf. Han har sopat ihop bra men mycket är hårklyverier.

Fan man orkar inte läsa, massa upprepningar, tvingas läsa samma saker flera ggr, vi får se om HD orkar ta till sig det svamlet. Har Hurtig inte skrivit d-uppsats?

Det kanske va ett tag sen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in