2016-04-18, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Tycker du inte som Kris00tian att skåpet skulle skurits upp. Man har alltså försökt ta bort LH ur skåpet istället för att ta bort skåpet från LH

Ja, teknikernas slutsats var att det var bäst så, för att minimera skador på kroppen.
Tycker du det var fel och vet du bättre än erfarna tekniker och rättsläkare på plats?
2016-04-18, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Överklagandet
https://minfil.org/ed46m8bdba/HD_B_1131-16_Aktbil_4__1_.pdf

Tackar för detta. Mm, vad säger ni som kan detta, blir det resning med dessa argument?
2016-04-18, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Tycker du inte som Kris00tian att skåpet skulle skurits upp. Man har alltså försökt ta bort LH ur skåpet istället för att ta bort skåpet från LH

Inte bara försökt, utan dessutom lyckats. Bedömningen var korrekt mao.
2016-04-18, 22:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du har tillfört noll med dina fabler. Det har varit ett jävla sjå att korrigera dina inlägg snarare med sakfakta.

Det som Hurtig tillfört hittills är verkligen inte spännande. Det är TR/HovR nivå och inte minsta intressant - mer än att han ordagrant framställt NB som den fjant han är som nu skyller på brorsan och frun som ett halmstrå i sista minuten.
Det anmärkningsvärda är ju att underrätterna, åklagaren och polisen inte har utrett det som borde ha utretts inför förhandlingarna på de här nivåerna, dessutom så har förhastade slutsatser dragits. BH har inte fel i sak i någon del av överklagandet såvitt jag kan se. Istället för att såga BH med tyckande så borde hans påståenden bemötas sakligt tycker jag, mer läsvärt och spännande än smutskastning baserad på tycke, smak och prestige.
2016-04-18, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Givetvis skulle du ha lyssnat på TR-förhör med kriminaltekniker HA innan du uttalar dig så säkert.

Enligt henne övervägde man att såga ut kroppen, men avstod från det och valde att med fyra teknikers förenade krafter lyfta ut henne.

Japp jag är med på det. De menar väl ändå inte att man dragit och slitit i kroppen och därmed riskerat att tillfoga den ett enda extra märke någonstans. Om hon nu va inpackad där med kofot mer eller mindre med efterföljande benbrott här o där, då ser väl teknikerna till att inte dra ut henne med våld?! De lär ha använt poropover eller hydr domkraft o pressat isär de åtklämmande väggarna så hon kunde plockas ut i lugn o ro utan kraftpåläggning!

Gah! Vad korkade en del utger sig för att vara, allt för att få igång en diskussion -om ingenting!
2016-04-18, 22:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det anmärkningsvärda är ju att underrätterna, åklagaren och polisen inte har utrett det som borde ha utretts inför förhandlingarna på de är nivåerna, dessutom så har förhastade slutsatser dragits. BH har inte fel i sak i någon del av överklagandet såvitt jag kan se. Istället för att såga BH med tyckande så borde hans påståenden bemötas sakligt tycker jag, mer läsvärt och spännande än smutskastning baserad på tycke, smak och prestige.
VAD frågar jag? Det låter kanon det du säger men kan du ge mig exempel på nåt som dels vore en kioskvältare versus den bevisning som finns (inklusive vittnen och avsaknad av alibi) som domslut är grundat på?
Utöver bevisning som ifrågasätts (inte HD nivå) så vill jag veta vad som antingen är prejudicerande, grovt rättegångsfel alternativt ny bevisning som innebär beviljat PT och resning.

Alltså - jag tar gärna del av detaljer till vad som grundar era åsikter. Sen kan vi diskutera (dissikera) del för del.

Allmänt svammel har aldrig legat mig varmt om hjärtat.
Senast redigerad av develi 2016-04-18 kl. 22:57.
2016-04-18, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Tackar för detta. Mm, vad säger ni som kan detta, blir det resning med dessa argument?

Det är nog knappast aktuellt. Då får det lämnas in en överklagan med substans först.
Skev detta tidigare i kväll.
https://www.flashback.org/sp57007243
2016-04-18, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Japp jag är med på det. De menar väl ändå inte att man dragit och slitit i kroppen och därmed riskerat att tillfoga den ett enda extra märke någonstans. Om hon nu va inpackad där med kofot mer eller mindre med efterföljande benbrott här o där, då ser väl teknikerna till att inte dra ut henne med våld?! De lär ha använt poropover eller hydr domkraft o pressat isär de åtklämmande väggarna så hon kunde plockas ut i lugn o ro utan kraftpåläggning!

Gah! Vad korkade en del utger sig för att vara, allt för att få igång en diskussion -om ingenting!
Enligt tekniker på plats var de fyra personer som hjälptes åt för att så skonsamt som möjligt lyfta ut kroppen, men ja, vissa märken tillfogades kroppen, vilket noterades.

LH hade inga benbrott orsakade av inpackningen i skåpet. Var får du det ifrån?

Det finns bilder i FUP på skåpet efter kroppen lyfts ut. Det användes inga hydralverktyg.

Allt detta framgår av FUP och TR-förhör. Läs och lyssna själv istället för att tvärsäkert påstå rena felaktigheter om du tycker diskussionen är onödig.
2016-04-18, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Bra reflektioner.
Tråkigt om det skulle vara en förväxling. En miss i sig.
Datorn i sig är dock fullständigt ointressant som alibi och de facto skiter Hovrätten i detta - det är inte avgörande för målet vilket torde vara Hurtigs huvudfokus.

Mannen, myten, legenden.. Den leende hantverkaren.

Hur är det ställt nu när han offrar frugan?
Den fru, han via Rönnbäcks försorg, trodde skulle rädda honom i HovR och som nu får gå till slakt.
Det är ren bullshit i sig att tro att han inte är med i galoscherna. Hurtig ska ha med sig sin klient i överklagandet och att smygfisa bakom rätten att tiga är patetiskt.
Hurtig beter sig i denna fråga som om han är i Tingsrätten eller Hovrätten snarare och avrundar med sensationer:
Vill HD se bevisning så kommer det ske via godkännande av PT och resning i hela målet.

Vad är ny bevisning och kioskvältare som skulle öppna rättsfallet på nytt?

Att älta bevisning att BP i mjölkrummet och skita sonika i Lisas hårstrå? Att flytta BP till tejpen och tejprullen?
Att Lisa inte hade husdjur?
En dator som inte ger NB alibi?
En hårrot?

...Versus iakttagen av vittnen, Adrianas utpekande dagen innan där brorsan ratas, DNA från NB på Lisas kläder och inte minsta spår för övrigt från nån annan förutom hans fru.

Adrianas utpekande ja. Bara för dig har gubben företagit lite fältstudier dagen till ära. Det tar högst 20 s med bil att ta sig till gömslet vid kopplingsstationen från där "hamnvägen" ansluter till lv2714. Om man kommer springande tar det minst 1 min 40 s. Jag provsprang själv. Sikten är skymd en stor del av vägen så man måste komma nära för att uppfatta att nån ber om hjälp. (Sly som framgår av bilder sid 1682 i FUP är bortröjt nu.)
Om han skymtat Adriana i mellanrummen i slyhäcken söder om "hamnvägen" blir det 5 till 6 s till fram till gömslet. För den springande Adriana blir det 10 till 15 s mer löptid.
Sedan uppger aldrig Adriana att hon blir omkörd av bilen i fråga. Ingen annan tycks ha sett den. Den kan inte gärna förvandlats till en mycket tunn gas. Så ja just det Develi!! Nu förstod jag din fråga om vägen till Blomberg 10. Om han backar en dryg billängd och vrider ratten dikt åt vänster så är det bara att köra upp till Blomberg 10.
2016-04-18, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det är nog knappast aktuellt. Då får det lämnas in en överklagan med substans först.
Skev detta tidigare i kväll.
https://www.flashback.org/sp57007243

Du har en poäng där. Jag fick intryck av att Nerijus nu pekar ut ett annat ställe som mordplatsen. Hur kan han veta det nu plötsligt, varför har han öppnat munnen om just det här och tiger om allt annat?

Nej. Det blir nog inget tredje varv om Nerijus inte medverkar nu heller.

Fan ja trodde han skulle va lite mer desperat? Prata mer, berätta, visa, söka att bevisa. Men icke.
2016-04-18, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Enligt tekniker på plats var de fyra personer som hjälptes åt för att så skonsamt som möjligt lyfta ut kroppen, men ja, vissa märken tillfogades kroppen, vilket noterades.

LH hade inga benbrott orsakade av inpackningen i skåpet. Var får du det ifrån?

Det finns bilder i FUP på skåpet efter kroppen lyfts ut. Det användes inga hydralverktyg.

Allt detta framgår av FUP och TR-förhör. Läs och lyssna själv istället för att tvärsäkert påstå rena felaktigheter om du tycker diskussionen är onödig.

Jag fattar det. Tolkar det som att hon va i skåpet och kunde med viss ansträngning lirkas ut därifrån. Omvänt, hade hon varit bankad in eller mosad in i det skåpet hade man kanske flyttat väggarna för att plocka ut allt i befintligt skick, nu gick det lirka ut.
2016-04-18, 23:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Adrianas utpekande ja. Bara för dig har gubben företagit lite fältstudier dagen till ära. Det tar högst 20 s med bil att ta sig till gömslet vid kopplingsstationen från där "hamnvägen" ansluter till lv2714. Om man kommer springande tar det minst 1 min 40 s. Jag provsprang själv. Sikten är skymd en stor del av vägen så man måste komma nära för att uppfatta att nån ber om hjälp. (Sly som framgår av bilder sid 1682 i FUP är bortröjt nu.)
Om han skymtat Adriana i mellanrummen i slyhäcken söder om "hamnvägen" blir det 5 till 6 s till fram till gömslet. För den springande Adriana blir det 10 till 15 s mer löptid.
Sedan uppger aldrig Adriana att hon blir omkörd av bilen i fråga. Ingen annan tycks ha sett den. Den kan inte gärna förvandlats till en mycket tunn gas. Så ja just det Develi!! Nu förstod jag din fråga om vägen till Blomberg 10. Om han backar en dryg billängd och vrider ratten dikt åt vänster så är det bara att köra upp till Blomberg 10.
Tack sköna du. Me like.
Ja, jag gick ju med gubben efter vägen och fort som satan hamnade jag vid kopplingsstation. Samt att det verkade vara relativt fri sikt att komma i bil och se henne komma joggande innan LV. Passera korsningen och henne innan hon viker ut mot vänster, mot Blomberg, mot kopplingsstation (alltså inte bli omkörd av honom öht).

Detta med Blomberg 10 och hans placering är skumt. Återigen i direkt anslutning till en arbetsplats.
Han kan dess innan ha sett bägge av dem passera hans hus i ett tidigare skede och fått "vittring".. Lisa passerade hans bostad och två vittnen hade sett honom på förmiddagen (trots att han påstår han sov till kl 14). Adriana startar sin joggingtur och springer förbi huset. Sen tar han kontakt med båda efter samma länsväg. Unga, blonda, vackra..
Det ter sig som ett mönster märkligt nog.
Varför inte utomsocknes? Källby, Medelplana osv.
Senast redigerad av develi 2016-04-18 kl. 23:14.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in