Citat:
Ursprungligen postat av
X-pert
Adrianas utpekande ja. Bara för dig har gubben företagit lite fältstudier dagen till ära. Det tar högst 20 s med bil att ta sig till gömslet vid kopplingsstationen från där "hamnvägen" ansluter till lv2714. Om man kommer springande tar det minst 1 min 40 s. Jag provsprang själv. Sikten är skymd en stor del av vägen så man måste komma nära för att uppfatta att nån ber om hjälp. (Sly som framgår av bilder sid 1682 i FUP är bortröjt nu.)
Om han skymtat Adriana i mellanrummen i slyhäcken söder om "hamnvägen" blir det 5 till 6 s till fram till gömslet. För den springande Adriana blir det 10 till 15 s mer löptid.
Sedan uppger aldrig Adriana att hon blir omkörd av bilen i fråga. Ingen annan tycks ha sett den. Den kan inte gärna förvandlats till en mycket tunn gas. Så ja just det Develi!! Nu förstod jag din fråga om vägen till Blomberg 10. Om han backar en dryg billängd och vrider ratten dikt åt vänster så är det bara att köra upp till Blomberg 10.
Tack sköna du. Me like.
Ja, jag gick ju med gubben efter vägen och fort som satan hamnade jag vid kopplingsstation. Samt att det verkade vara relativt fri sikt att komma i bil och se henne komma joggande innan LV. Passera korsningen och henne innan hon viker ut mot vänster, mot Blomberg, mot kopplingsstation (alltså inte bli omkörd av honom öht).
Detta med Blomberg 10 och hans placering är skumt. Återigen i direkt anslutning till en arbetsplats.
Han kan dess innan ha sett bägge av dem passera hans hus i ett tidigare skede och fått "vittring".. Lisa passerade hans bostad och två vittnen hade sett honom på förmiddagen (trots att han påstår han sov till kl 14). Adriana startar sin joggingtur och springer förbi huset. Sen tar han kontakt med båda efter samma länsväg. Unga, blonda, vackra..
Det ter sig som ett mönster märkligt nog.
Varför inte utomsocknes? Källby, Medelplana osv.