2016-04-18, 22:02
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Mja, i ärlighetens namn sa Friddelin att han mötte Kaplan för ca 20 år sedan...Vi får ha i åtanke att Friddolin är ett politiskt underbarn, och om jag minns rätt den yngsta som någonsin suttit i en svensk riksdag. I början av sin karriär gjorde han en stor affär av att han skänkte en tredjedel av sin lön till välgörenhet, eftersom han ansåg att politiker tjänade för mycket. Men tydligen inte tillräckligt smart för att förutse detta Kaplan-magplask. Så går det när man flörtar med islam. Opålitligt skit.
På TV4 sa han uttryckligen att han arbetat med Kaplan i 20 år.
Den exakta transkriptionen:
"jag betvivlar inte för en sekund att Mehmet Kaplan är en demokrat och humanist jag har jobbat med honom i tjugo år"

TV4 inslaget på YouTube
Citera
2016-04-18, 22:04
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Mja, i ärlighetens namn sa Friddelin att han mötte Kaplan för ca 20 år sedan...Vi får ha i åtanke att Friddolin är ett politiskt underbarn, och om jag minns rätt den yngsta som någonsin suttit i en svensk riksdag. I början av sin karriär gjorde han en stor affär av att han skänkte en tredjedel av sin lön till välgörenhet, eftersom han ansåg att politiker tjänade för mycket. Men tydligen inte tillräckligt smart för att förutse detta Kaplan-magplask. Så går det när man flörtar med islam. Opålitligt skit.

Han har ändrat sig under dagen. I radions P1 påstod han att han arbetat med Kaplan i 20 år. Sen har troligen någon räknekunnig inom idiotpartiet upplyst Fridolin om att han var 12 år för 20 år sedan. Under kvällen snyggade Fridolin till sitt absurda påstående något.
Citera
2016-04-18, 22:05
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbeer
Länk? Vill se
Peter Eriksson måste ha varit berusad. Nästippen var lila och han sluddrade sig igenom sina argument. Björklund däremot var glasklar.

Aktuellt:
http://www.svtplay.se/video/7552052/aktuellt/aktuellt-18-apr-21-00

21.13 reportaget om Kaplans nära band med Turkiet (mycket bra). Det lyser "säkerhetsrisk" och "dubbla lojaliteter" mellan raderna. Några minuter senare äger diskussionen mellan Eriksson och Björklund rum.
Citera
2016-04-18, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Har tappat förtroendet för MP nu, droppen var nog en helt nedsupen Peter Eriksson i TV. Kommer aldrig få nån röst mer från mig. Kan man sitta kvar i regeringen? Nyval idag skulle nog V ta de flesta MP röster och S kan bilda regering med V.

Ja, där är det nedförsbacke nu!

Ändå gissar Lena Melin att Peter skulle kunna kliva in i regeringen och ha hand om infrastrukturfrågor
Citera
2016-04-18, 22:11
Medlem
xmzs avatar
Herr Kaplan är verkligen inte ute ur leken.
Det är nu, när han inte måste uppbåda all sin kraft för att hålla några spärrar, han blir riktigt farlig och inte alls rolig att ha som svensk medborgare när tusentals turkar, med fri passage till EU, kommer börja flöda in i Sverige efter den sorgliga överenskommelsen.
Citera
2016-04-18, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dark horse
På TV4 sa han uttryckligen att han arbetat med Kaplan i 20 år.
Den exakta transkriptionen:
"jag betvivlar inte för en sekund att Mehmet Kaplan är en demokrat och humanist jag har jobbat med honom i tjugo år"

TV4 inslaget på YouTube
Som sagt, Friddelin är ett politisk underbarn.

Minns ej om det var SVT eller Expressen, men reportern sa rakt ut att Kaplan har haft en "dubbel agenda" - Wallström har fört en utrikespolitik, medan Kaplan stöttat en annan; något i den stilen. Vad är skillnaden på det och en spion? Om han läckt hemliga uppgifter till turkarna, har han ju varit en fara för rikets säkerhet.
Citera
2016-04-18, 22:12
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:

Nej, det där är en korrigering av Fridolin. I eftermiddags så hade han Arbetat med Kapland i 20 år, sedan fick han ändra det efter några timmar när något MP-geni förmodligen räknat och kommit fram till att det inte var så trovärdigt.

EDIT; blev trea på pucken, nästan ordagrant som Månsan!
Senast redigerad av Y2W 2016-04-18 kl. 22:15.
Citera
2016-04-18, 22:13
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
För ovanlighetens skull håller jag med Lena Mellin i hela hennes ledare: "Löfven lät som en konflikträdd papegoja"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article22656628.ab
Nu brukar iofs Melin kunna kritisera ganska fritt men det är sådana här tider som de som navigerar med det fuktade fingret och vänder kappans efter vinden framträder som tydligast. Allas vår Måna är en mästarnas mästare i den grenen.
Citera
2016-04-18, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Kaplan är djupt insyltad i Muslimska brödraskapet och alla dess svenska förgreningar: http://www.sydsvenskan.se/opinion/signerat/mats-skogkar/en-minister-markligt-vag-om-islamister/

Han har suttit i styrelsen för Charta, en förening som försvarar muslimska terrorister och försöker få deras straff sänkta när de döms. Charta bjöd in Asim Qureshi, en av grundarna av Cage UK, till Sverige. Qureshi har uppmanat till jihad mot västerlänningar: http://www.evinbaksi.se/varfor-sarbehandlas-mehmet-kaplan-av-journalister/

Här talar Kaplan inför anhängare till Muslimska brödraskapet i Sverige (som styr Ibn Rushd, Sveriges Muslimska Råd, Unga Muslmer och i princip alla inflytelserika muslimska organisationer i Sverige): https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1168347063217836&set=a.649702218415 659.1073741827.100001276590346&type=3&theater

Muslimska brödraskapet fostrade mannen som blev IS ledare, och ligger bakom en mängd terrororganisationer: http://www.raymondibrahim.com/2014/10/15/new-revelation-isis-leader-originally-from-muslim-brotherhood/

Här håller Kaplan tal inför Milli Görüs: http://nyheteridag.se/har-haller-mehmet-kaplan-tal-med-terrormisstankt-islamistisk-organisation/

Middagen med Grå Vargarna var bara den sista droppen, och tyvärr innebär det nog att ingen mainstreamjournalist kommer att göra en djupgrävning i Kaplans islamistkopplingar. Varför är dokumenen kring Kaplans resor till Turkiet hemligstämplade, till exempel? Varför vägrar han svara på frågor om vad han gjort i Turkiet?

Mills Görüs kan vara det som får honom på fall. Hans turkiska connection går nog mest till de gröna systerpartiet i landet men varför skulle dom kontakterna vara hemligstämplade?
Citera
2016-04-18, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Peter Eriksson måste ha varit berusad. Nästippen var lila och han sluddrade sig igenom sina argument.
Peter Eriksson pratar alltid så där luddigt och flummigt, men han såg onekligen trött ut och hade en röd fläck i ena ögonvrån. Mer frustration än fylla gissar jag - är han verkligen på lyset en måndagskväll i SVT? Tja, vad vet man, så mycket självmål som MP gör kan det inte vara lätt för en av MP:s pionjärer att beskåda spektaklet. Eriksson pratade om att oppositionen "strödde salt i sår" osv, men snälla Peter: vi talar en minister som stödjer ISLAMISM. Det är liksom inte så att han struntat i att betala en parkeringsbot. Jag tycker oppositionen varit ovanlig mild - annat om Carl Bildt varit med i bilden. Då hade det inte varit salt, utan saltsyra som hällts i MP-såren. Btw, sår som de SJÄLVA orsakat genom sin genomidiotisktkorkade inställning till islam som "fredens religion"; alla ska med och hela den biten/skiten.
Citera
2016-04-18, 22:16
Medlem
Stones avatar
Fan vad många som försvarar Kaplan med att allt är misstag efter misstag efter misstag, ursäkter efter ursäkter. Säger man att Israel är 2000 talets nazister så menar man väl det. Det går ju inte att missuppfatta. Han umgås i det Turikiska civilsamhället och känner inte till vissa väldigt "viktiga" personer. Jag tror att Löfven och Fridolin kommer att få lida mycket av detta. Romson klarar sig som vanligt undan, kryper tillbaka under filten till nästa snedsteg. Det är bara Mona Sahlin som talar ut. Kanske har hon sett en skadeskjuten Löfven?
Citera
2016-04-18, 22:18
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbeer
Länk? Vill se
Vassego, du får välja mellan gobitarna.

http://www.svtplay.se/video/7552052/aktuellt/aktuellt-18-apr-21-00
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera