2016-04-18, 20:54
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Så här skrev resonerade jag tidigare om datorförväxlingen.

Citat:
Kan det vara så att misstaget som skett vid analysen är att beslagsnumren förväxlats när protokollet skrevs, men själva analysresultaten från respektive dator är inte ihopblandade?
Ja, det var precis så mina egna tankegångar gick när jag läste överklagan. Det skulle vara skönt att få det bekräftat om det är så.
2016-04-18, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Jag beklagar att du inte förstår hur du ska läsa Hurtigs överklagan. Inget av det du skriver finns angivet.

Enligt ansökan om PT har mordet skett i ladan av AB eller ev. IB och NB har därefter städat.
Tycker du BH tolkat fynden och utredningen rätt?
2016-04-18, 20:59
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Jag beklagar att du inte förstår hur du ska läsa Hurtigs överklagan. Inget av det du skriver finns angivet.
Vad är det du inte förstår som alla andra förstår?
Hela överklagan genomsyras av misstänkliggöranden mot Aivaras och Irina, hans "personkrets".
"Med tanke på den personkrets som borde ha utretts mer ingående väljer Nerijus att utnyttja sin rätt att tiga och han menar att tystnaden under dessa omständigheter inte får tolkas till hans nackdel."

Sen la Hurtig till en alldeles egen hypotes om att eftersom det var så lite DNA från Irina på Lisas trosor så måste det avsatts direkt från henne. Nåt sånt var det.
Vilken älskvärd människa han är din älsklingsbalt, värd all respekt.
Vad fint han behandlar sin kära fru och bror.

Så, vad tycker du om att han skyller på sin fru och bror, är det bra?
Senast redigerad av magiciadehex 2016-04-18 kl. 21:02.
2016-04-18, 21:01
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Enligt ansökan om PT har mordet skett i ladan av AB eller ev. IB och NB har därefter städat.
Tycker du BH tolkat fynden och utredningen rätt?
Det är NB som är den som står bakom överklagan. BH är endast advokat och måste således lyda order från klienten. Så allt som står i överklagan måste vara godkänt av NB. Vill bara göra det glasklart så att tom foliehattarna fattar.
2016-04-18, 21:05
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Det är det som är så konstigt bland er åklagarkramare. Ni misstänkliggör vissa poliser men kramar andra. Allt efter inställning till balter-främlingar.

Ja det finns ett "trådlöst" sätt att kommunicera med sin hund för en hundförare. En rätt bra beskrivning faktiskt.
Och ja - hundar blir exalterade när det är något som hänt. När det är en doftcirkus. Duktiga hundförare kan se med en gång - innan efterföljande tekniskt undersökning kommer fram till resultat - vad hunden har "sett".

Nu verkar du så där desperat igen .
Kan den duktiga hundföraren alltså se exakt på hunden vad som har hänt ?
Hur förmedlar hunden till hundföraren t.e.x om det är spår efter en eller två personer ?
Eller om det har förekommit en kamp mellan två personer ?
Ser hundföraren på hunden om en person som var på platsen för två timmar sedan
nyss hade dött eller om personen fortfarande var levande då ?
Menar du att hundföraren redan innan en teknisk undersökning har skett kan se på
hunden t.e.x att det var mördaren Nerijus som hade skitit i ladan ?
Hur visade hunden detta för hundföraren ? Spelade den död och höll för nosen ?
Sluta leka hundexpert för det här har du ingen som helst kläm på .
2016-04-18, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Min gissning: den omoderne Hurtig har skickat in ett papper eller rentav ett fax (eftersom han var sent ute) av ett papper. HD skickar så ut en scanning av detta (fax av ett) papper. (Jag blev tårögd, när jag läste, och började undra om jag blivit blödig...)

Jag blev också lite blödig

Om du har en laptop så prova att öppna luckan lite mer,
så att du tittar lite snett nerifrån och uppåt på skärmen,
några snäpp bättre blir det. Och,
jag är nykter
2016-04-18, 21:16
Medlem
Punkt 59.

"Vid besök hos NFC berättade den ansvarige handläggaren för mig att man vid säkrandet av spår på snörstumpar först fuktat ett område och därefter fört en tops fram och åter över det fuktade området. Därefter har topsen analyserats. Vid frågan om inte blandbilder kunnat skapas genom det uppgivna tillvägagångssättet svarade handläggaren att så givetvis var fallet. Det innebär att i de fall blandbilder säkrats genom nu angivet tillvägagångssätt, föreligger en risk att för att blandbilden skapats i efterhand. Genom ett sådant tillvägagångssätt kan en falsk blandbild ha skapats…."

Var kom det fram under de två långa rättsprocesserna? Där "blandbilder" gavs en framträdande och avgörande roll?
Senast redigerad av nopomil 2016-04-18 kl. 21:19.
2016-04-18, 21:18
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
Mest troligt är nog att HD beslutar att förundersökningen ska återupptas för att reda ut oklarheterna som Hurtig tog upp i överklagandet. Leder detta sedan till att tvivlen om att NB är gärningsman stärks så kan vi förvänta oss en ny rättegång. Om huvudhåren visar sig härröra från en annan person än NB och djurhåren inte kommer från hans katt så finns det plötsligt omständigheter som talar för en annan gärningsman vilket borde räcka för att rimligt tvivel ska anses föreligga.
"Mest troligt"...

Jag beklagar att jag får göra dig besviken men det är helt utsiktslöst att det ska bli något
återupptagande här. Det är sällan man kan vara så säker på ett avslag som här.

BH kan rada upp vad han vill, i tusen punkter om det så vore, den oantastliga tekniska
bevisningen kvarstår hur det än krumbuktas och skylls ifrån på andra.

Att man kan sitta och ta parti för en usling som är beredd att offra sin egen bror för
att slippa avtjäna straffet för sin egen skändliga illgärning är bortom det fattbara närmast.
2016-04-18, 21:21
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Punkt 51.

"I detta sammanhang måste framföras att jag inte funnit någon utredning i målet som indikerar smuts från röret på de snörbitar som analyserats. Det är rimligt att anta att en upphängning som innebär att repet skaver bort smuts från röret även innebär är att smuts avsätts på repet. Jag har emellertid inte lyckats finns någon sådan utredning."

Det tillhörde "fantasierna" att inte undersöka smutsen på snörbitarna. Tänk vad den undersökningen kunde ha visat. Nej, i den här utredningen har man valt att gå på magkänslan och inte på professionalitet och objektivitet.

Listiga Björne va ?
Det var inget rör , det var en slang som snöret satt runt .
Och magkänslan visade ju sig stämma perfekt .
Det är ju därför mördaren Nerijus sitter inburad för mord är dömd två gånger för detta .
Du måste väl hålla med att det verkar som om han är skyldig ?
2016-04-18, 21:21
Medlem
Undrar var Aivaras tagit vägen? Han kan ju inte vara nöjd att bli anklagad av ännu en advokat, om han ens vet det.
2016-04-18, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Varför är överklagandet så jäkla suddigt? Har alla fått ett suddigt ex eller finns det nån bättre kopia?

Var hittar jag detta överklagande??

Fan att ja skulle gå på tredje varvet i denna tråden.
2016-04-18, 21:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkmike
Mitt tips är att morsan skyller på Sverige som brutit ner sonen och att Irina ramlat omkull. Hoppas innerligt jag har fel.
Ja, nu skulle det vara intressant att höra tongångarna. Irina ÄR i (pannkaks)smeten nu och brorsan är offrad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in