2016-04-18, 20:59
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akzag
Här har vi en kille som vet, Ni tror att det här har med kaplan att göra..hahaha era jävla blinda får.
Vänta bara snart så kommer ni se den riktiga anledningen till varför det ville avsätta honom. Allt som pågår just nu är ren smutskastning av media. De har sin agenda mina vänner.

Vill du utveckla lite?

Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Det är affärer av den här kalibern som egentligen ligger bakom Kaplans "frivilliga" avgång idag. Mötet med vargarna och den gamla skåpmaten med nazireferenserna är bara svepskäl. SÄPO har viskat i Lofvens öra, och Löfven passade på nu när dessa pikanta skandaler kom upp i media.

Nu börjar grävet och vi kan förbereda oss på att få hela sanningen upprullad. Jag tror att den inte kommer vara vacker, och att media kommer löpa hela linan ut den här gången. Trots att det är en muslim som trampat i klaveret.

Vad får dig att tro det?

Min bästa gissning är ju i och för sig också SÄPO-spåret. Det (och FRA/MUST) är nog det enda som jag kan se skulle få Löfvén att fot:a en muslimsk minister. Inget annat, faktiskt.
Citera
2016-04-18, 21:02
Medlem
Lost-Souls avatar
Hur oroliga behöver vi vara egentligen? Kommer Mehmet att radikaliseras nu och detonera sitt bombbälte mitt i regeringskansliet eller på någon festival i sommar?

Ministerposten var hans enda hopp beträffande hans ondsinta planer att islamisera Svea rike, plötsligt drogs mattan bort under hans fötter.

Jag hoppas SÄPO håller ett vaktande öga. Kränkta, västhatande islamister är sannerligen inte att leka med.

Jag är rädd.
Citera
2016-04-18, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Miljöpartister i Örebro uttalar sig:

http://na.se/nyheter/orebro/1.3777439--extra-utsatt-for-han-ar-muslim-

"– Det är uppenbart att det finns de som är ute efter att smutskasta honom, säger Sara Richert (MP). Och jag tror han är lite extra utsatt som muslim.

Niclas Persson (MP) är inne på samma linje.
– Jag tycker mest det har spekulerats och insinuerats om honom. Det har varit en tydlig kampanj mot honom.

Har drevet varit för hårt?
– Jag tror vi ser ett resultat av vi har den första muslimska ministern, säger Niclas Persson. Det finns en stor grupp människor som gått in hårt för att skada honom på grund av hans bakgrund.

Niclas Persson menar att de avslöjanden som kommit fram om Mehmet Kaplan de senaste dagarna inte alls stämmer med den bild han har.
– Den Mehmet Kaplan jag känner är en person som kämpar för demokratin och som jobbar för att människor ska mötas."
Om jag säger Kapten Klänning, ringer det då en klocka? Googla "dubbelnatur".
Citera
2016-04-18, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MathiasVonCreme
Jag har arbetat på FRA och detta var något vi visste sedan länge. Finns en till politiker som sitter i knipa. Drevet kommer nå den personen också snart.

Vad visste ni? Om aktiviteten eller avslöjandet?

Hur kunde han bli minister?
Citera
2016-04-18, 21:06
Medlem
Trollmias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Om jag säger Kapten Klänning, ringer det då en klocka? Googla "dubbelnatur".

Jo jag vet vem det är. Och här har vi dock två stycken i mitt tycke en aning blåsta politiker. Här ska det hävdas att han avgick var för att han är muslim och inget annat. Ren skär "rasism" i deras ögon alltså.
Citera
2016-04-18, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Hur oroliga behöver vi vara egentligen? Kommer Mehmet att radikaliseras nu och detonera sitt bombbälte mitt i regeringskansliet eller på någon festival i sommar?

Ministerposten var hans enda hopp beträffande hans ondsinta planer att islamisera Svea rike, plötsligt drogs mattan bort under hans fötter.

Jag hoppas SÄPO håller ett vaktande öga. Kränkta, västhatande islamister är sannerligen inte att leka med.

Jag är rädd.
Rädd behöver du väl inte vara, då MP:s språkrör har fullt förtroende för sin sparkade minister? Seriöst, han vill han sin miljon-fallskärm o då måste han sköta sig. Han väntar tills denna affär har blåst bort och sen gör han en come-back, precis som Mona Muslim och andra har lyckats med. Vänta och se bara .
Citera
2016-04-18, 21:08
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Vad visste ni? Om aktiviteten eller avslöjandet?

Hur kunde han bli minister?

För att MP såg det som prestige att utse en muslim till minister/högt uppsatt till varje pris och okritiskt tyckte det var perfekt.
Citera
2016-04-18, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Jo jag vet vem det är. Och här har vi dock två stycken i mitt tycke en aning blåsta politiker. Här ska det hävdas att han avgick var för att han är muslim och inget annat. Ren skär "rasism" i deras ögon alltså.
Men muslim är väl inte det samma som islamist /högerextrem nationalist? För det är iaf vad MSM/vänsterpolitiker har predikat i årtionden .

Han var inte tillräcklig "moderat" muslim helt enkelt, därför fick han avgå. Hade han inte brytt sig så mycket om islams politiska agenda hade han suttit kvar på ministerposten.
Citera
2016-04-18, 21:11
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MathiasVonCreme
Jag har arbetat på FRA och detta var något vi visste sedan länge. Finns en till politiker som sitter i knipa. Drevet kommer nå den personen också snart.
Vet du om FRA informerade Löfven innan han blev minister?

Det här är den största politikerskandalen under min livstid. En agent för den turkiska regeringen blir minister i Sverige och får tillgång till alla möjliga hemliga uppgifter. Han är dessutom islamist och vill islamisera och förslava Europa.
Citera
2016-04-18, 21:11
Medlem
Trollmias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Men muslim är väl inte det samma som islamist /högerextrem nationalist? För det är iaf vad MSM/vänsterpolitiker har predikat i årtionden .

Han var inte tillräcklig "moderat" muslim helt enkelt, därför fick han avgå. Hade han inte brytt sig så mycket om islams politiska agenda hade han suttit kvar på ministerposten.

Hahaha.. jo det är sant det du säger.. men det är inte mig du ska övertyga.. Frågan är dock om dessa två miljöpartister överhuvudtaget fattar vad som har hänt?
Citera
2016-04-18, 21:13
Medlem
NegerGregerxDs avatar
En svart dag för det miljöpartistiska brödraskapet.. Skål på er mina vänner
Citera
2016-04-18, 21:14
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Vad får dig att tro det?

Min bästa gissning är ju i och för sig också SÄPO-spåret. Det (och FRA/MUST) är nog det enda som jag kan se skulle få Löfvén att fot:a en muslimsk minister. Inget annat, faktiskt.
Om man ska vara objektiv så är Kaplans klavertramp, som angavs som anledning till avgången, tämligen beskedliga. Han chillade med ett par turkpolare på ett av ett möte i en lång rad andra möten. "Jag visste inte vem som var på middagen" är en helt plausibel förklaring. Kaplan hade säkert varit på 100 andra möten samma vecka med turkar både stora och små, ja turkar ifrån topp till tå. Nazireferensen var från bronsåldern och känd för media sedan länge. De skulle ha kunnat dra fram den närsomhelst om de velat.

Nu kör tydligen TV4 redan hintar om värre skandaler, och media kommer nu att ta chansen att få bort stämpeln som en institution som mörkar skandaler och brottslighet till fördel för muslimer. Därför kommer man gå all-in i Kaplan-gate, även om det är en muslim som tabbat sig. Frågan är bara hur grovt han tabbat sig. Jag har en känsla av att det kommer rista ordentligt i den svenska politiken om ett par dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in