Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Vad får dig att tro det?
Min bästa gissning är ju i och för sig också SÄPO-spåret. Det (och FRA/MUST) är nog det enda som jag kan se skulle få Löfvén att fot:a en muslimsk minister. Inget annat, faktiskt.
Om man ska vara objektiv så är Kaplans klavertramp, som angavs som anledning till avgången, tämligen beskedliga. Han chillade med ett par turkpolare på ett av ett möte i en lång rad andra möten. "Jag visste inte vem som var på middagen" är en helt plausibel förklaring. Kaplan hade säkert varit på 100 andra möten samma vecka med turkar både stora och små, ja turkar ifrån topp till tå. Nazireferensen var från bronsåldern och känd för media sedan länge. De skulle ha kunnat dra fram den närsomhelst om de velat.
Nu kör tydligen TV4 redan hintar om värre skandaler, och media kommer nu att ta chansen att få bort stämpeln som en institution som mörkar skandaler och brottslighet till fördel för muslimer. Därför kommer man gå all-in i Kaplan-gate, även om det är en muslim som tabbat sig. Frågan är bara hur grovt han tabbat sig. Jag har en känsla av att det kommer rista ordentligt i den svenska politiken om ett par dagar.