2016-04-18, 16:31
Medlem
Gyrks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
För att förtydliga min poäng:
Flashbacks 'skägg'-grävare, med Vimur, i spetsen har fått en minister att avgå.

Flera MSM-kanaler har uppenbarligen hämtat information direkt från 'skägg-tråden', vilket är ett kvitto på att det digra arbetet där (at last) lönat sig.

Jag kan inte direkt säga att jag ser en uppenbar ljusning, men väljer ändå att se det som en framgång för FB, Sverige och svenska demokratiska värderingar. Därav blinkningen till Churchill.

Mod:
Måhända OT, sorry isf.
Jag förutsätter att du menar "slöj"- tråden, inte "skägg"
(FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige ("Slöjmisshandeln" i Farsta verkar falsk)
Citera
2016-04-18, 16:33
Medlem
Det är väl ett smart drag från MP/regeringen att MP stödjer Kaplan så att det ser ut som att det finns variation och olikheter. Konflikten hade sannolikt blivit mer islambetonad om Alla hade varit för hans avgång. I och med detta tonas händelsen ner utan uttalade vinnare och förlorare/offer.
Citera
2016-04-18, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
Det udda med det hela är egentligen hur noll-koll Löfven verkar ha, de hade inget emot Kaplan fast han nu i efterhand uppenbarligen har haft en hel lista med tveksamheter som borde stoppat vem som helst från att bli minister. Kaplan själv i sitt försvarstal anser inte att han gjort något fel eller tänker inte be om ursäkt för någonting. Romson och Fridolin anser att han är en sann demokrat, feminist, anti-rasist och partivän. Han är mer eller mindre politiker-jesus (eller mohammed) i deras ögon.

Det var inget fel med ingångvärdet (som Löfven älskade att prata om tidigare), inget fel har begåtts under tiden och efteråt var han en underbar och fantastisk individ. Ekvationen går bara inte ihop.

Hur stor var (eller är) Kaplan-bomben som höll på att brisera egentligen? Det är väl ända anledningen att stiga av i detta skede egentligen - innan den verkliga skandalen inträffar.

Håller med. Turkjäveln skulle inte ha avgått utan motstånd om det inte är så att det finns något riktigt sensationellt som snart kommer läcka ut. Att han egentligen är Erdogans agent, och arbetar för Turkiet är ju självskrivet, men har han aktivt stöttat IS?
Citera
2016-04-18, 16:35
Medlem
Kaplanfallet illustrerar en förvirring som präglat svensk debatt om Israel-Palestina en bra tid nu, i alla fall bland offentliga deltagare som politiker och journalister. Vem ska man egentligen sympatisera med som liberal respektive nationalkonservativ? Vem har ett ädelt syfte? Vem är mest/minst demokratisk?

SD och likasinnande är ju i princip Israelvänliga eftersom de i staten Israel uppfattar kärnan i det de älskar så mycket, idén om "ett folk, en kultur, ett land" osv. Så såg ju också redan de tidiga sionisterna på det. Jag har aldrig förstått de gamla svenska israelvännerna, varför är denna idé så bra? Leder den inte bara till eviga krig?

Men detta handlar förstås om inget mindre än hur man ska förstå mänsklighetens historia; i metafysiska termer (dvs nationalism och religion) eller som främst som en fråga om vardagliga praktiker och levda erfarenheter. Kanske går det inte alltid att skilja dessa två sidor åt, men ofta gör det faktiskt det. Själv tycker jag att identiteten är ett helvete. Den borde förbjudas. Eller åtminstone endast få praktiseras i tempel av olika slag.

Miljöpartiet är f ö inte den auktoritet jag helst skulle vända mig till för att få bilden klarare. Men inget annat parti eller ledarsida heller, kunskapsnivån är för låg helt enkelt. Bättre då good old Norman Finkelstein.
Citera
2016-04-18, 16:36
Medlem
tlcswes avatar
Finns det någon som vet om det går att hitta PK:n med Åkesson när Erik Almqvist skulle avgå, så man får höra skillnaderna. För medierna sa vid denna tidpunkt att SD skötte detta snyggt och var en av anledningarna att de ökade så mycket i opinionen.
Citera
Medlem
StigAllans avatar
Är det inte fler än mig som hatar vad trådämnet gillar och vill att Sverige ska vara svenskt?
Sparka ut samtliga med antisvensk agenda!
Citera
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyrk
Jag förutsätter att du menar "slöj"- tråden, inte "skägg"
(FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige ("Slöjmisshandeln" i Farsta verkar falsk)

Självklart är det så.

Även om merparten av tråden handlar om 'skägg' (främst av källarkaraktär), snarare än slöjor.
Citera
2016-04-18, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Det är väl ett smart drag från MP/regeringen att MP stödjer Kaplan så att det ser ut som att det finns variation och olikheter. Konflikten hade sannolikt blivit mer islambetonad om Alla hade varit för hans avgång. I och med detta tonas händelsen ner utan uttalade vinnare och förlorare/offer.
Håller inte alls med om att det var ett "smart drag" - pga det är svårt att försvara att man avsätter en minister SAMTIDIGT som man stödjer samma minister.
Leder bara til förvirring i väljarskarorna. Knappast till MP:s fördel.

Du skrev: "Konflikten hade sannolikt blivit mer islambetonad om Alla hade varit för hans avgång".

Begriper du inte att det är just PGA Kaplans islambakgrund som MP lägger locket på och vägrar prata klarspråk med media? Varför tror du att det är på det viset isf?
Citera
2016-04-18, 16:40
Medlem
ColaKexs avatar
Här ser vi två av landets största hycklare. Inte ett uns av kritik och bara en massa ursäkter till svar. Om man kokar ihop allt som avslöjats om Kaplan dom senaste dagarna och leker med tanken att det var en sverigedemokrat istället så hade tveklöst dessa två skrikit högst om hur skandalöst det hade varit.

Åsa Romson och Gustav Fridolin hyllar antisemiten Kaplan som träffat både fascister och högerextrema samt jämfört Israel med nazityskland:

https://www.youtube.com/watch?v=T8uV0A4Neyk
Citera
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Den här tweeten blir närmast odödlig nu:

https://twitter.com/emmlof/status/526463234162053120

Emma Bouvin är en riktig idiot, hon leker journalist men fattar inte att hon har ett scoop framför näsan.
Citera
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Ulf Bjereld är en vänstersosse som alltid tituleras "statsvetare" när det i själva verket oftast är hans personliga åsikter som förs fram.
Bjereld är en idiot, antisemit och smygislamist. Jag hoppas att i.o.m. sossarnas dramatiska omsvängning vad det gäller islamismen att professorns dagar som deras "statsvetare" och "expert" är över.
Citera
2016-04-18, 16:41
Medlem
Vimurs avatar
Nu skriver Svt om Kaplans samröre med Rafet Candemir som jag tog upp redan 2014.
Mitt inlägg:

Svts artikel:
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/kaplan-umgas-med-erdo-ans-man-i-sverige

Vad vore MSM utan Flashback?
Är detta början på en seriös granskning av islamister i Sverige så finns det stoff här - en masse!

Sedan kan man undra varför allt detta rullas upp just nu men strålande är det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in