2016-04-18, 16:13
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrilliantBaboon
Nämen nu är ni lite känsliga som låter honom avgå.

Det är bra, kasta ut trojanerna och låt dom istället bilda ett ett eget parti. Då får dom visa färg, istället för som nu, infiltrera övriga partier.
Citera
2016-04-18, 16:16
Medlem
valleros avatar
En glädjens dag! MP är nu helt ute i den politiska kylan - de kommer aldrig mer bjudas in till en koalitionsregering. Inte bara pga detta utan för att de visat sig vara odugliga. S trodde MP var stabilt och moget uppgiften. Det har de bittert fått ångra. Fridolin och Romson får sitta av sina resterande ministerår som "lame ducks". Löfven såg avslappnad ut idag. Och det betyder att han inte gjort några som helst eftergifter till MP - bort med Kaplan, in med två erfarna sossar. Inget tjafs.

MP har fått hela sin framtidsstrategi - att växa genom att bli muslimernas parti - skjuten i sank. Det har börjat gå upp för vänstern att deras vurmande för islamister inte på något vis är ömsesidigt. Snarare så avskyr islamister allt som vänstern står för utom möjligen hatet mot USA/Israel.

Och så islamisterna. Deras "sluga" planer att tyst infiltrera politiken och agera med dubbla agendor har nu än en gång havererat. Och i framtiden tror jag muslimer som värvas politiskt just för att de är muslimer kommer synas och granskas på ett helt annat sätt.
Bara för ett kort tag sedan var det i Sverige politiskt helt ok att stödja islamismen. Obegripligt, ja, men nu går det inte längre.
De kommer inte att försvinna naturligtvis, men deras utrymme kommer begränsas och de kommer inte kunna verka i "civilsamhället" (Kaplans favorituttryck) lika ostört längre.
Citera
2016-04-18, 16:17
Moderator
Siegfrids avatar
Den här tweeten blir närmast odödlig nu:

https://twitter.com/emmlof/status/526463234162053120

Citat:
Har pratat med Mehmet Kaplan om en video + spekulationer som spritts i helgen. Kommer inte skriva nån artikel, för det finns ingen nyhet.

Emma Bouvin ‏@emmlof 26 okt. 2014
Kaplan tyckte det var kul att se videon, han visste inte att den fanns. Den är från ett koranläsningsseminarium i Stockholm förra året.

Det arrangerades av Milli Görüs, den svenska delen av organisationen. Finns i Sverige sedan ett 20-tal år tillbaka.

Här kan man läsa om dem om man är intresserad: http://www.igmg.org/gemeinschaft/islamic-community-milli-goerues.html … I Tyskland har de anklagats för saker, men ingenting har hållit.

Det finns också bilder med personer bärande vapen, som hävdas vara Milli Görüs. Det ledde till en stämning från organisationen.

”Det enda jag kan göra är att vara uppriktig. För mig är det viktigt att ha en öppen dialog, jag välkomnar granskning”.
Citera
2016-04-18, 16:17
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
MP:s språkrör är helt jävla blåsta. Tror dessa idioter verkligen på islamisten Kaplan, denna "djupa demokrat", "feminist" och "antirasist"? Jag har inget förtroende för vår demokrati längre. Det är en chimär.

Nja, dom gör just nu sin grej. Miljötramset är dött och det vet trallrören som leder mupparna. Rösterna numera finns bland inkommande islamistfascister och deras kuvade hustrur och mormor och farfar och vuxna barn.

Vem annars röstar på Romson/Fridolin i dag?
Citera
2016-04-18, 16:19
Medlem
bongonickes avatar
Calle Schulman skriver i en tweet att han tycker SÄPO "borde sätta en gubbe på Kaplan nu".

Är Kaplan kapabel till att utföra grova terrorbrott tror ni?
Citera
2016-04-18, 16:19
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Med risk för att verka självgod inser jag att mitt inlägg i februari antagligen bidrog till Kaplans avgång.
(FB) Aydin Sevigin åtalad för förberedelse till terrorbrott - ville tillverka bomb

Ur ett större perspektiv är det ju en seger för Flashback som motvikt till MSM. Allt det där grävandet gav till slut resultat och har vi tur leder det här till en hårdare granskning av islamister generellt. Då finns ett helt uppslagsverk i islamisttråden producerat av mina eminenta medskribenter.
(FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige ("Slöjmisshandeln" i Farsta verkar falsk)

Oavsett känns det helt otroligt bra. One down!
Du mfl skall ha mycket cred, bra jobbat.
Citera
2016-04-18, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bongonicke
Calle Schulman skriver i en tweet att han tycker SÄPO "borde sätta en gubbe på Kaplan nu".

Min gissning är att han haft det sedan länge.
Jag är nyfiken på varför detta kreverar just nu, trots att inte mycket nytt framkommit som inte var känt för två år sedan.
Kanske har SÄPO något ytterligare i bakfickan och skött det här bakom kulisserna.
Citera
2016-04-18, 16:24
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Miljöpartiet var nog en bra bit in på vägen att bli ett muslimskt parti, men det har gått dåligt nu för miljöpartiet med all kompetensbrist och alla obekväma beslut/åsikter de har och den historik som de har stor del i som lett till dagens krissituation i Sverige.

Många känner nog att miljöpartiet är helt enkelt inte bra för Sverige.

Vart tar då alla muslimer vägen? De flesta röstar inte alls. Men jag kan tänka mig att det dyker upp lokala partier till att börja med i de städer där många muslimer bor. Sen om kanske 5-15 år att ett riksdagsparti dyker upp om massinvandringen fortsätter.

Alternativt så satsar miljöpartiet på muslimer som deras väljare och klamrar sig kvar i riksdagen i takt med att massinvandringen fortsätter. Men det blir ju mer och mer horribelt att kalla sig miljöpartiet så kanske en namnändring är på gång till muslimpartiet med krav på att alla medlemmar konverterar till islam.

Det är klart som korvspad att det kommer dyka upp ett islamitiskt parti vad det lider. Det är varken konstigt eller något att bli upprörd över. Det förefaller mig underligt om det inte sker inom en femårsperiod.

Den politiska kartan ritas om.

Allt leder till att vi kommer att få en sosse och moderat regering som kommer stå utan visioner och handlingskraft i framtiden. Dvs business as usual.
Citera
2016-04-18, 16:24
Medlem
Lifeisnows avatar
Undrar hur måånga miljoner han får nu..
http://www.gp.se/nyheter/sverige/mehmet-kaplan-avg%C3%A5r-1.192325
Citat:
Nu kan den avgående bostadsministern få avgångsarvode för det kommande året, skriver Aftonbladet. Det innebär att han har möjligheten att få en fallskärm på 1,5 miljoner kronor.
...sen får han säkert avgångsvederlag etc från MP
Citera
2016-04-18, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Undrar hur måånga miljoner han får nu..
http://www.gp.se/nyheter/sverige/mehmet-kaplan-avg%C3%A5r-1.192325
...sen får han säkert avgångsvederlag etc från MP

Hans boende lär vara värt mer än ynka en och en halv mille.
Citera
2016-04-18, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Är det sorgetider hos MP idag? Flagga på halvstång?
Är inte alls säker på det; egenkärlek kan lysa starkt och länge. I sin verklighetsfrånvända tillvaro så tänker MP:s ledning nog att MP kommer att vinna pluspoäng genom att ha lyssnat på massmedias vilja att avsätta en misshaglig minister (som de iofs ännu stöttar fullt ut), eftersom man respekterar "folkets/medias vilja", dvs MP "respekterar" folkstyre--> demokrati.

I Miljöpartiets ögon har Kaplan tydligen inte gjort något fel: mediadrevet som ledde till Kaplans avgång beror på "rasism"; och "ingen annan politiker hade behövt avgå enbart pga en middag"-retorik körs nu - förmodligen för att hålla partiandan uppe. Det är så oerhört patetiskt att lyssna på dessa bortförklaringar.

*Fattar inte Miljöpartiet att svenskarna är livrädda för islamister / högerextrem/islamistisk terrorism?
*Fattar inte Miljöpartiet att svenskarna sammankopplar M. Kaplan med islamister och ev terrorism?
*Fattar inte Miljöpartiet att svenskarna är LIVRÄDDA för att kallas för rasister, då de flesta faktiskt inte är det? Islam är t ex ingen RAS.
*Fattar inte Miljöpartier att svenskarna har börjat VAKNA UPP vad gäller islam, och börjar tvivla på att Islam verkligen är Fredens religion, såsom MP och MSM-politiker predikar?

Om Miljöpartiet inte fattar detta, då är undergången nära pga att de helt enkelt inte känner sin egen befolkning tillräckligt.
Citera
2016-04-18, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bongonicke

Han har nog en gubbe på sig redan, åtminstone sen något år tillbaka.
Nej jag tror inte Kaplan skulle delta i några terrorförberedelser ö.h.t. Terrorist är han inte.
Men det kan ju tänkas att han skulle vilja starta ett "muslimdemokratiskt" parti, i framtiden. D.v.s att han mest "övningskört" hos MP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in