2016-04-18, 12:48
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag märker det. Påfallande nära att passa bättre i andra tråden eftersom det är fjärran från ÅK gärningsbeskrivning och domslut/påföljd - strypt vid mopeden, NB inte vid sina sinnens fulla bruk, nekrofili, betydligt längre tidsspeglar - men det är AB som Hurtig snarare är ute efter med blåslampan.

Ja, och man kan fråga sig varför?
Därav ställer jag upp det lite i denna tråd, då det är här jag upplever objektiviteten finns. Men jag tänker inte offra husefriden för något jag bara är lite nyfiken på
Alla sitter på frågetecken om allt detta, inkl jag.

Hur Hurtig än försökt, kommer han behöva bråka med en bastant massa obestridliga egentligheter.
2016-04-18, 13:00
Medlem
Fanns det tillgång till rinnande vatten i ladan så att det gick att spola med slang i mjölkrummet? Det låg en slang på golvet och även två hinkar. Det fanns också en golvbrunn. Kan det vara därför ett hårstrå hade fastnat på väggen? Det fördes dit av vattenstrålen?
2016-04-18, 13:01
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Redan i TR var NB inne på IR:s linje om att AB kunde vara gm, dvs han sågade inte detta men intog en försiktig, mer diplomatisk attityd och sade sig inte veta; inte "vilja" tro. - Däremot, när det gällde IB, uteslöt han all inblandning. - NB tillförde sedan ny info i form av en i ungdomen knarkande AB som han vid flera tillfällen fått hjälpa. Härtill informerade NB om att föräldrarna haft problem med AB:s ljugerier, att AB haft svårigheter i skolan mm. - Han är också inne på avd. "slå in en dörr" - vilket möjligen kan vara ett litet förstadium till hjälphypotesen i LH-fallet.

NB:s nya info kom först i TR efter att han (förmodligen) fått höra vad brorsan sa om honom, misshandel av fruar, ofta i bråk osv. Kanske Nerijus hämnades på detta vis för att nedvärdera brodern. Några såta vänner verkar dom ju inte vara. Känslan är i mitt tycke att han vet att brodern inte är inblandad, bl a för att Irina ger brodern alibi ända från start och inte har ändrat sig.
2016-04-18, 13:03
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ja, och man kan fråga sig varför?
Därav ställer jag upp det lite i denna tråd, då det är här jag upplever objektiviteten finns. Men jag tänker inte offra husefriden för något jag bara är lite nyfiken på
Alla sitter på frågetecken om allt detta, inkl jag.

Hur Hurtig än försökt, kommer han behöva bråka med en bastant massa obestridliga egentligheter.

Så varför gör han det? Det verkar handla mer om Björne själv än att till varje pris fria en oskyldig.
Senast redigerad av hasselmuz 2016-04-18 kl. 13:10. Anledning: Tillägg
2016-04-18, 13:06
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Att sexualsadisten skulle misslyckas med att övermanna ett intet ont anande offer; mindre och svagare än honom själv, är i sig osannolikt. Skulle det ändå inträffa att sexualsadisten kommer av sig redan i början och det tänkta offret för hans fantasi avlider innan fantasierna hunnit sättas i verket, torde det finnas lika många olika scenarion som det finns sexualsadister. - Att t.ex reagera med aggressivitet är inte uteslutet, men att fortsätta som om ingenting hänt (och således fullfölja fantasin med ett avlidet offer) verkar inte så troligt: Kicken är ju då helt försvunnen.

Vad gör en heroinist som bespetsat sig på en spruta men finner att sprutan är tom..?

Ett desperat sök efter en ny. Hmmmm...
2016-04-18, 13:38
Medlem
CatTheHunters avatar
NB har ALDRIG träffat LH.

Har han plockat ner LH efter hennes död, har han träffat på henne och har han gömt henne ), så vad(istället för att ringa polisen som normala folk gör när man skulle hitta nån hängd person i ett snöre) är skälet till det? Varför skulle han sitta och skydda en annan GM? Pengar?

AB:s bror kan de avskriva direkt för han har sagt att han inte vill ha med NB att göra om denne utför mordet och har heller inte dragit tillbaka något om när NB bad dem ljuga om att han var hemma och tvätt. Han vidhåller det han sagt i det tysta då han dragit sig undan och antagligen är rädd som vanligt för NB.

NB:s och IB:s dator, lösen har de båda två, OM sånt överhuvudtaget användes av någon av dessa tre.
Att NB är borta hindrar ju inte att IB har varit inne i datorn, skypat med svärmor eller spelat spel eller kollat massmedia eller....... Hur tänker och resonerar BH? Det går aldrig bevisa vem som suttit vid datorn i alla fall av de tre i boendet och än mindre att en aktivitet skulle skvallra om vem som satt där!!!

Djur- och människohår i trosan. Jahaja, djur kan vara råtta som väl trivs i en obebodd byssja. Konstigt att inte man tagit DNA på människohåret tidigare, och för övrigt, vad gör det i trosan om inte det är LH:s själv. IB LÄMNAT DNA PÅ TROSAN. Är det IB som NB skyddar?
2016-04-18, 13:51
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Jag tolkar det som att LOE2 menar att LH med naglarna greppat/klöst mot den kring halsen hårt åtdragna snaran.

Borde det i så fall inte framgå av obduktionen och tagits upp vid rättegångarna? Det kan förvisso ha avhandlats i den sekretessbelagda delen men jag tycker inte att det klargjorts på något vis. Det finns ju inga klösmärken efter något sådant redovisat bland skadorna.
2016-04-18, 13:55
Medlem
Theforeigners avatar
Någon som vet hur det kommer sig att BHs överklagande till Högsta domstolen, i sin helhet, fortfarande inte kommit ut?
2016-04-18, 14:00
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Jag tolkar det som att LOE2 menar att LH med naglarna greppat/klöst mot den kring halsen hårt åtdragna snaran.

Ja så har jag också skrivit att jag tolkat det i tidigare inlägg och att LH försökt få bort snaran för att få luft. MYCKET logiskt när nån hänger en .......
2016-04-18, 14:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Någon som vet hur det kommer sig att BHs överklagande till Högsta domstolen, i sin helhet, fortfarande inte kommit ut?
För att det inte handlagts hos HD förrän imorse och att de ska väl se igenom och godkänna det antar jag.
2016-04-18, 14:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Intresset verkar vara svalt. Det är bara att kontakta HD men ingen verkar ha lust.
Jag har beställt men inget livstecken ännu. Bara mailbekräftelse att min förfrågan anlänt.
2016-04-18, 14:22
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har beställt men inget livstecken ännu. Bara mailbekräftelse att min förfrågan anlänt.
Härligt, hoppas de skickar det till dig senare idag då. Lär ju vara ett antal tidningar som står på kö också kan man tänka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in