2016-04-18, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Det allvarliga är ju att Löfven fortfarande lovordar Kaplan och önskar honom lycka till. Fy farao! En islamist vill man uppenbarligen inte göra upprörd eller "bränna". Jag har inget förtroende för denna "regering".
Frågan är vad Kaplan ska göra nu? Tycker också att det var olämpligt av Löfven att lyckönska Kaplan - han har ju ställt till med rejäl oreda pga extremt dåligt omdöme. Bättre att önska att han skärper till sig och börjar tänka först och agera sen. Tycker Löfven är en svag ledare som utstrålar....svaghet. S kommer rasa ännu mer efter detta, men mest kommer MP att rasa med ett så dåligt omdöme de har visat vad Kaplan beträffar.
Citera
2016-04-18, 12:41
Medlem
Sunimods avatar
Kaplan talar....
Kaplan beskriver sig som oskyldig

Han säger att han är stolt och har förtroende av många.
Men att han ifrågasätts och då verkar han syfta på Stefan Löfven.

Kaplan vägrar erkänna någon skuld.
MP har fullt förtroende för Kaplan

Stefan Löfven går ut som förlorare.
Hur ska han överhuvudtaget fortsätta en regering ihop med MP.???
Citera
2016-04-18, 12:42
Medlem
Så Kaplan har alltså fortsatt stöd från MP och kommer att fortsätta arbeta inom partiet, och han avfärdar alla anklagelser. Är det här på riktigt? Tror Kaplan på allvar att han bara kan fortsätta som vanligt? Vad i hela helvete håller MP och språkrören på med?
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Fin kniv i ryggen på språkrören. Mehmet Kaplan säger att han har haft deras stora stöd de senaste dagarna.

Därmed finns all anledning att fortsätta fråga Fridolin/Romson hur det kan komma sig.
Citera
Medlem
HC47s avatar
Lite kul att Löfven och Kaplan ser själva ifrågasättandet som problemet, och inte det som kommit fram.
Citera
Medlem
ragingcows avatar
Fan där försvann min chans att få bostad.
Citera
Medlem
TimeShifters avatar
Kaplan avgår, men han förnekar att han gjort något fel i presskonferensen, snarare ett försvarstal än ett avgångstal...

Hur är denna man funtad? Han verkar ju inte förstå att det han gjort är fel.
Citera
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Där gick dom ut. Nästa gång jag ser Kaplan hoppas jag det är bilder från när Säpo tar honom.
Citera
Medlem
kattungas avatar
Välkommen till demokratin Sverige, där statsminister duckar från frågor och där avgående ministern rusar ut efter sitt propagandatal.
Citera
Medlem
acerblazerlols avatar
Det låter lite som att det är alla andras fel
Citera
Medlem
Y2Ws avatar
Föga förvånande så menade ju Kapland att han inte gjort något fel.
Citera
2016-04-18, 12:43
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grasuggan99
Regeringens granskningsverktyg kring utredningen av ministrar borde allvarligt ses över, då Mehmets Kaplans aktiviteter och umgänge var vida känt över hela internet.
Ja alltså, man kan ju undra om Säpo verkligen har gjort sitt jobb, eller om berörda parter bara slätade över det. Han borde inte fått blivit minister från första början.

Jag menar, får en Moderat minister gå pga obetald tv-avgift, så borde ju Kaplan inte ens fått komma på tanke till minister. Ens politiker. Det passar att syna politiker, bara de är på högerkanten.

Edit: Förtydligande.
Senast redigerad av Avva66 2016-04-18 kl. 13:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in