2016-04-17, 20:57
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
(...)
Man kan fundera vilken kvinna i NBs liv som Lisa fick "klä skott" för?

Mitt snabba svar är Adriana från dagen innan. Kanske GM lackade helt efter denna miss, tänkte på det hela kvällen och det blev en fix idé?
Hela fallet luktar fix idé, åtminstone om det är NB.
2016-04-17, 20:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag delar din uppfattning att även det aggressiva avslutet ingått i hans sexuella fantasi. Där han äger all kontroll och makt, en brutal sista förnedring.
Han verkar dock ha satsat på soffan om man tittar på släpspåren - de är halvt på väg in i det rummet ser det ut som (s 848-849. Se främst bild 6 och " Närbild av område på golvet i rummet intill")
Ditåt går ju teknikern också i tron om att hon är där. Minns inte om hon sa nåt om att det redan låg fullproppat med saker i denna redan.
2016-04-17, 21:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Skulle ett hårstrå vid ett rör två meter upp kvalificera till "en av de värsta mördarna i Sverige"...hur tänker du då... folk tappar ca 100 hårstrån per dag normalt utan något som helst våld. Hårstrån kan sedan lätt virvla om kring i luften och färsta på något med statisk elekricitet (beroende av hårkvalitet och/eller väderförhållanden).
Men SNÄLLA DU.
Hur FAN har Lisas hårstrå hamnat två meter upp på väggen vid röret - om Hurtig tänker flytta brottsplatsen till porten?
Därför kommentaren om hennes hårstrå.
Citat:
Själva hårstrået i sig säger väl inget om vare sig offrets presumtiva försvarslöshet eller hur pass plågsamt eller utdraget döden är för offret, och det är väl de aspekterna man tänker på om man ska rangordna "värsta mördarna".
Häng med på vad som diskuteras.
Senast redigerad av develi 2016-04-17 kl. 21:03.
2016-04-17, 21:05
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men SNÄLLA DU.
Hur FAN har Lisas hårstrå hamnat två meter upp på väggen vid röret - om Hurtig tänker flytta brottsplatsen till porten?
Därför kommentaren om hennes hårstrå.

Kommentaren AHORNYLAD gjorde om "en snabb strypning" var ju till rankningen av NB till att vara bland de värsta mördarna i Sverige. Och du kommer med ett hårstrå...som om man nu stiger ned till din nivå ett tag ändå (för det verkar som att du är den som inte riktigt hänger med)...inte alls behöver finnas där det finns på grund av att detta skulle vara mordplatsen.
2016-04-17, 21:06
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau

Lite från sittande uppe i helikoptern, kikande på vilken sinnesstämning Hurtig uppträtt med över tid:

19 Februari
http://www.expressen.se/gt/advokaten-om-forsta-motet-med-bilevicius/

15 april
http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/lisa-holm-mordet-%C3%B6verklagat-till-hd-1.191062

Tonläget är relativt stor skillnad på, iaf i mina ögon.
Jag tycker det verkar så tunt så det hade varit bättre att inte lämna in det alls. Nu borde ju alla inse vilken lögnhals NB är när han anklagar IB och AB för mord. Här blir det till att virka dukar ett bra tag på sina 4m2.
2016-04-17, 21:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Kommentaren AHORNYLAD gjorde om "en snabb strypning" var ju till rankningen av NB till att vara bland de värsta mördarna i Sverige. Och du kommdr med ett hårstrå...som om mam nu stiger ned till din nivå ett tag ändå....inte alls behöver finnas där det finns på grund av att detta skulle vara mordplatsen.
EXAKT. Jag fortsätter sen och frågar om hur hårstrået från Lisa hamnar i mjölkrummet oavsett snabb strypning i norra delen och lägger till hårstrået som en reminder ihop med Hurtigs senaste kommentar.

Du börjar då prata om om hårstrån som flyger runt?!
2016-04-17, 21:18
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Jag delar din uppfattning att även det aggressiva avslutet ingått i hans sexuella fantasi. Där han äger all kontroll och makt, en brutal sista förnedring.

Man kan fundera vilken kvinna i NBs liv som Lisa fick "klä skott" för?
Tror nog det är mamman, den förnekande mamman som inte ens hälsar på sin "oskyldige" son, som inte ens var med på rättegångarna för att visa sitt stöd. Måste vara många år av helvete som trängt in i honom och gett dessa sjuka drifter han har. Förödmjukelser, bestraffningar, kränkningar, psykisk misshandel, att bli bortvald o.s.v
Det här är ju rena gissningar men nog känns det som att allt inte riktigt är som det ska med den familjen.

Skulle ju kunna vara x-frun också, som försvunnit med deras gemensamma dotter och brutit kontakten helt, men jag tror mer på modern, att det är i hans barndom och uppväxt som problem uppstått.
2016-04-17, 21:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Och du kommer med ett hårstrå...som om man nu stiger ned till din nivå ett tag ändå (för det verkar som att du är den som inte riktigt hänger med)...inte alls behöver finnas där det finns på grund av att detta skulle vara mordplatsen.
För övrig kan väl kanske du på din höga tron som torde ge överskådlighet i rättsfallet berätta om Hurtigs senaste kommentar att BP är i norra delen med tanke på virvlande hårstrån som du gjorde affär om:
Citat:
Björn Hurtig har i arbetet med överklagan begärt ut information från Nationellt forensiskt centrum och en mätning av olika avstånd i ladan. Han ifrågasätter att mjölkrummet faktiskt är mordplatsen.
Jag tror att hon mördades i andra änden av ladan.
http://www.expressen.se/gt/lisa-holms-mordare-overklagar-till-hd/
Ja - det är väldigt signifikant att Lisas hårstrå finns uppe på väggen i mjölkrummet och inte fan har det virvlat bort till mjölkrummet om han ska ha brottsplatsen i andra änden:
Genom dörren till stalldelen, genom hela stalldelen och genom en svängdörr.
Senast redigerad av develi 2016-04-17 kl. 21:29.
2016-04-17, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Tror nog det är mamman, den förnekande mamman som inte ens hälsar på sin "oskyldige" son, som inte ens var med på rättegångarna för att visa sitt stöd. Måste vara många år av helvete som trängt in i honom och gett dessa sjuka drifter han har. Förödmjukelser, bestraffningar, kränkningar, psykisk misshandel, att bli bortvald o.s.v
Det här är ju rena gissningar men nog känns det som att allt inte riktigt är som det ska med den familjen.

Skulle ju kunna vara x-frun också, som försvunnit med deras gemensamma dotter och brutit kontakten helt, men jag tror mer på modern, att det är i hans barndom och uppväxt som problem uppstått.

Och Moderns nära ankomst i tid misstänker jag var en trigger, spänningen som byggdes upp inom honom som bara måste få ett utlopp.

Det kanske är här den stora Skammen ligger som resulterat i förnekandet och tystnaden. Spekulationer givetvis.
2016-04-17, 21:33
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ja, inte vet jag vad det är - det får de förklara själva.
Jag köper dock inte att man dels skriver nedvärderande syfte med invektiv ("sexualsadist fanatikerna etc etc etc) dels sitter och gör vantolkningar samt påstår att det är falsarier och fantasier från skribenterna. Rent jävla trams.

Det är med i utredningen och rättegången, det är ett sakfaktaämne, NLs hänvisade forskning finns i bil 89 och det finns ett sexuellt motiv enligt ÅK.

Inte ett dugg märkvärdigt som ämne och de uppenbart (ofta rent aggressiva och nedlåtande) överdrivna reaktionerna (påhopp) mot skribenter som diskuterar ämnet tillför inte ett skit i tråden.
En förklaring kan vara att det helt enkelt kommer för nära.
Man upprättar avstånd till företeelsen därför att det hör andra länder till. Inte i lilla Sverige
får sånt ske som detta. Det är en ondska i sin mest utstuderade och brutala form
och den vill man inte kännas vid att den kan utövas så här inpå knutarna.
Det går utanpå vad man är beredd att acceptera som möjligt.
Därför bryta och bända på skeendet så att det ska berätta om något annat inträffat, nåt
mindre svårsmält.
Men dessvärre låter sig ingen annan berättelse ta form om vad som hände Lisa Holm.
Det hon blev utsatt för är så obevekligt tydligt. Det blir därför bara meningslöst med
alla ansträngningar att få in en annan motivbild.

Ett extremt brutalt sexualsadistiskt mord i en svensk landsbygdsidyll är något helt
overkligt givetvis men här blev det tyvärr bara alltför verkligt för drygt ett år sedan.

"Det kan inte vara nåt sånt. Det är nåt annat det handlar om."

Och så blir det att man går till offensiven och beskyller somliga för att själva
ha sexualsadistiska fantasier och att de är fanatiker och allt vad det nu är för något.

Sanningen är inte så lätt att umgås med alla gånger. Jaga iväg den går dock inte.
Senast redigerad av Grandioso 2016-04-17 kl. 21:51.
2016-04-17, 21:40
Medlem
Citat:
För övrig kan väl kanske du på din höga tron som torde ge överskådlighet i rättsfallet berätta om Hurtigs senaste kommentar att BP är i norra delen med tanke på virvlande hårstrån som du gjorde affär om:

Ja - det är väldigt signifikant att Lisas hårstrå finns uppe på väggen i mjölkrummet och inte fan har det virvlat bort till mjölkrummet om han ska ha brottsplatsen i andra änden:
Mitt inpass - här säger Hurtig faktiskt:
Jag tror att hon mördades i andra änden av ladan.

Vi diskuterade huruvida han skulle kunna framföra en sådan teori utan att den vore NB:s. Nu är ju inte Hurtig något under av exakthet, men nog borde han väl ha sagt vi, om det vore så. Eftersom det väl formellt är NB, som inger överklagandet, så skulle jag inte bli förvånad om just detta påstående saknas i inlagan. Ska bli intressant att se.
2016-04-17, 21:40
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Ja - det är väldigt signifikant att Lisas hårstrå finns uppe på väggen i mjölkrummet och inte fan har det virvlat bort till mjölkrummet om han ska ha brottsplatsen i andra änden:
Nej, men hon kan redan ha varit död när hängdes upp. - BH:s medarbetare JO reagerade t.ex. mot avsaknaden av spår på väggen intill röret.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in