Citat:
Ursprungligen postat av
LuktenUtavBajs
Du tycks ha glömt att Sverige styrts av Alliansen i 8 år. En Allians som drivit en massinvandringslinje som fört Sverige bortom möjligheten att överleva som nation, samt en bolånelinje som inneburit att Svenne Banan nu ägs av bankerna. Men det kanske också var Hjalmar Brantings fel?
Nu talade jag om ekonomi. Det som skiljer Nordkorea från Sydkorea. Det har stor betydelse. Antalet utlandsfödda ser ut att på sin höjd ha marginell betydelse. Singapore har ca 47% utlandsfödda medan Sydkorea har väldigt få. Båda dundrar på med kraftig tillväxt. Och båda har nyliberal/kapitalistisk ekonomi. Hade antalet utlandsfödda haft betydelse så hade man kunnat se det.
* Alliansen satt i 4 år med egen majoritet. De resterande 4 åren var de bara en expeditionsministär.
* Utlänningslagen beslöts under Göran Perssons tid. Vill du antyda att Göran Persson och (S) tog order av Alliansen när det var (S) som bestämde? Det är inte riktigt nyktert. Detta har jag pekat på tidigare. Men folk på Flashback verkar ha extremt svårt att ta in information, som inte råkar överensstämma med de egna känslorna.
Det Reinfeldt kunde göra då var att dämpa vansinnet som (V) drev. Priset var att Alliansen inte kunde riva upp beslutet efteråt.
* Jag har i en tidigare tråd beräknat beviljade uppehållstillstånd som andel av asylsökande i Europa. Den kvoten har knappt förändrats alls under iaf 15 år. Inflödet är alltså inte beroende av div Riksdags/Regeringsbeslut under 2000-talet.
Och det är hårda fakta som många här knappast klarar av att ta in. Helt plötsligt skulle det inte gå att skylla på Reinfeldt. Så i valet mellan fakta och förvirrade föreställningar kommer många att välja att krama de förvirrade föreställningarna.
Eller hur?
Men nu fladdrar du iväg från trådens ämne. Det handlar om ifall Spotify ska kunna rekrytera folk i Sverige eller inte.
* För att det ska fungera behöver man ta bort hyresregleringen så att det går att skaffa bostad med kort varsel.
* Personaloptioner beskattas som vanlig kapitalinkomst på inkomst som faktiskt uppstått (och inte av (S) ihopfantiserad).
Har du något problem med det?
Eller vill du hellre ha det 30-tals scenario jag beskrev?