2016-04-17, 09:08
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Blaj. Många läkare tex, forskar och kommer fram till viktiga resultat. Inte fan har de börjat studera innan de började grundskolan och de har inga särskilda gener heller.

Du har absolut noll koll.

1) Du kan också forska hemma i ditt garage och komma fram till "viktiga resultat".

2) Tänk dig att du är huvudansvarig för den avdelning som forskar fram nya känsliga material som används i kärnreaktorer typ saker som exploderar om du blandar dem i fel proportioner. Tror du det räcker med att man går några år på KTH för det?

Citat:
Påstå vad du vill. Mina föräldrar är astronauter. Vad betyder det?

Psykiatri, pediatrik mm är inga enkla saker. Skärp dig. Psykiatri är oerhört komplicerat och ett enormt omfattande område.

Pediatrik, psykiatri, dermatologi räknas som de lätta specialiteterna i medicin. Det är därför som kvinnor väljer dem.

Citat:
Eftersom män enligt din åsikt INTE bör arbeta (de bör ha en kvinna som slavar åt dem och försörjer dem), hur hade du tänkt att samhället ska gå runt? Kvinnor är enligt dig dumma i huvudet, ändå lyckas de bli läkare, vetenskapsmän, astronauter, fysiker osv.

1) Nej kvinnor lyckas inte bli "läkare, vetenskapsmän, astronauter, fysiker" kvinnor är sekreterare som får samma titel och lön som männen och alla låtsas att kvinnorna gör samma saker som männen.

2) Det behövs bara en liten grupp män som är chefer sen kan kvinnor göra allt "grov jobb". Resten av männen kan sitta hemma och chilla.

Citat:
Vem är det som tar hand om dig när ligger på sjukhus? Grannens katt kanske? Jag vet ju att du trollar men dina påståenden är inte logiska och hänger inte ihop alls. Du blandar hejvilt rasistiska påståenden, idiotiska dumheter ochrent nonsens. Ditt snack om gener får dig mer ett framstå som en nazist från rasbiologiska institutet än som en knegare.

1) Talang för naturvetenskap är genetiskt och ärftligt. Det är slöseri med tid och resurser att utbilda folk som saknar talang + motivation.

2) Anta att det blir något fel på en kärnreaktor vem vill du skicka dit för att fixa det? "Anders som har gått på KTH och spenderat helgen med att dricka öl och spela Playstation" eller "Bengt som har studerat fysik sedan han var 10 år gammal och spenderar all sin lediga tid med läsa mer fysik"?

Citat:
Ursprungligen postat av Aron
siffrorna kanske är annorlunda i andra länders universitet

1) Ja självklart. Till exempel i UK skulle jag säga att det är nästan garanterat att du får ligga om du försöker. I Sverige är det garanterat att du inte får ligga oavsett hur mycket du försöker.

2) Sen beror det mycket på vad du läser flum utbildningar har de snyggaste tjejerna "fancy" utbildningar har de feta och fittiga.
Citera
2016-04-17, 09:42
Medlem
Arons avatar
alltså flum räknas väl studier som: genus,mänskliga rättigheter, star trek studier och dylikt, inte kan man hitta de snyggaste tjejerna där
Citera
2016-04-17, 10:02
Medlem
Varför räknas mänskliga rättigheter som flum om man nu skulle kunna jobba inom det?
Citera
2016-04-17, 11:23
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Vilken tid studerade du?

För jag tror problemet med den här inställningen TS har började på sent 90-tal ungefär när alla dem American Pie och tonårsfilmerna slog igenom och förändrade uppenbarligen en hel generation. Bland annat 90-talisterna.

Förr studerade man på Universitet för studiernas skull. Nu idag är det för studierna och träffa folk och ha en upplevelse som man aldrig kommer ha senare i livet. Sen så är du en kvinna också. Killar kommer alltid stå i kö för t. ex dig om du ser hyfsat bra ut.

Skrevs in 2004 och blev klar med min examen 2009. Men i motsats till TS upplevde jag tiden som mycket positiv. Inte klok så mycket konstiga kommentarer som tillverkats på denna tråd. Undrar just hur många av kommentatorerna som i verkligheten studerat vid universitet.
Citera
2016-04-17, 11:40
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
alltså flum räknas väl studier som: genus,mänskliga rättigheter, star trek studier och dylikt, inte kan man hitta de snyggaste tjejerna där

Jag menar inte flummigt, jag menar allt som har med kultur att göra i princip.
Citera
2016-04-17, 11:54
Medlem
Alltså, Universitetet är ju i största allmänhet inte särskilt annorlunda mot det "vanliga" livet. Majoriteten av studenterna lever INTE ett studentliv. De flesta går till föreläsningar, seminarier, pluggar osv, sen går de hem och lever sitt vanliga liv.

Vill man ligga, så är det bara att gå på någon större studentfest, bli riktigt full och gå in på dansgolvet klockan 02.30. Det är typ så de flesta får ligga på universitetet. Det handlar mest om att det finns många människor som inte är festvana och nu dricker för mycket.
Citera
2016-04-17, 13:45
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Du kan också forska hemma i ditt garage och komma fram till "viktiga resultat".

2) Tänk dig att du är huvudansvarig för den avdelning som forskar fram nya känsliga material som används i kärnreaktorer typ saker som exploderar om du blandar dem i fel proportioner. Tror du det räcker med att man går några år på KTH för det?

Pediatrik, psykiatri, dermatologi räknas som de lätta specialiteterna i medicin. Det är därför som kvinnor väljer dem.

1) Nej kvinnor lyckas inte bli "läkare, vetenskapsmän, astronauter, fysiker" kvinnor är sekreterare som får samma titel och lön som männen och alla låtsas att kvinnorna gör samma saker som männen.

2) Det behövs bara en liten grupp män som är chefer sen kan kvinnor göra allt "grov jobb". Resten av männen kan sitta hemma och chilla.

1) Talang för naturvetenskap är genetiskt och ärftligt. Det är slöseri med tid och resurser att utbilda folk som saknar talang + motivation.

2) Anta att det blir något fel på en kärnreaktor vem vill du skicka dit för att fixa det? "Anders som har gått på KTH och spenderat helgen med att dricka öl och spela Playstation" eller "Bengt som har studerat fysik sedan han var 10 år gammal och spenderar all sin lediga tid med läsa mer fysik"?

1) Ja självklart. Till exempel i UK skulle jag säga att det är nästan garanterat att du får ligga om du försöker. I Sverige är det garanterat att du inte får ligga oavsett hur mycket du försöker.

2) Sen beror det mycket på vad du läser flum utbildningar har de snyggaste tjejerna "fancy" utbildningar har de feta och fittiga.

Pinsamt dålig koll. Dermatologi är ett mycket stort och komplicerat område. Huden är människans största organ.
Nej, kvinnliga läkare är inte sekreterare.
Lycka till med att byta ut alla brandmän mot kvinnor eller alla manliga poliser mot kvinnliga dito. Eller varför inte pensionera alla vägarbetare, skogshuggare och alla möjlia hantverkare och ersätta dem med fysiskt svagare kvinnor. Lycka till.

Massa nonsens i vanlig ordning.
Citera
2016-04-17, 14:19
Medlem
thedarkenemy, kolla min senaste tråd om att hyra ut inneboende för sex i R&S, det funkar för alla så länge du inte är fet. Du kan också välja hur snygg tjej du vill knulla.
Citera
2016-04-17, 14:24
Bannlyst
Började du studera i syfte att få fitta?
Citera
2016-04-17, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManfredRichthofen
Började du studera i syfte att få fitta?
Folk målar alltid upp studentlivet som att man får bada i fitta, men självklart är det inte så om man inte är snygg, alltså dvs under en 5a i betygsskalan.
Citera
2016-04-17, 15:19
Medlem
zebraonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkenemy
Nu i sommar är det tänkt att jag tar min examen. Tre år har nämligen gått och är det något som jag lärt mig så är det att "Går du på uni så får du liggggaaaa" är en enda stor fet myt.

Känns som att du har slösat bort en hel del pengar och tid på att lära dig saker vi kunde ha sagt till dig gratis här på Flashback. Ha det gott med studieskulderna.
Citera
2016-04-17, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brad-Pitt
Folk målar alltid upp studentlivet som att man får bada i fitta, men självklart är det inte så om man inte är snygg, alltså dvs under en 5a i betygsskalan.

Det är väl som samhället i övrigt? Varför denna besvikelse? Trodde du att även fula individer per automatik blir attraktiva i universitetsmiljö?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in