Citat:
Ursprungligen postat av
nopomil
Först vid 11 förhöret, jag betonar vid 11:e av 13 förhör har polisen orkat lyfta bakarna och kontrollera det som NB har talat om från början bla fönsterblecket.
NL:
Först vill jag börja i den ändan att vi har kontrollerat upp en del av dom uppgifterna
som du har lämnat till oss, och kontrollerat att det stämmer i många avseenden, bland
annat så har vi vart ute på plats i Gum, och där har vi konstaterat att eh, eh, du har
vart och att eh,
Det gäller även deras uppgifter om den kaffemedmölkfärgade bilen.
Äh, sen har vi också kontrollerat utifrån att både du och Irina har i förhör pratat om en
bil som stod utanför kaféet, och att det var nån jeep liknande bil som stod på
parkeringen, äh, på Källbysidan om kaféet........ så där stämmer dina iakttagelser bra, eh,
Det gäller även skypesamtalet under söndagen. Polisen har skitit högaktningsfullt skitit att kontrollera det och istället höftart med det svajiga flummiga vittnesmålet för att kunna klämma dit NB. Det är skandal
Ur förhöret sid 1582.
Nej, jag kan säga då att om du tror att vi har, har dödsstraff så har vi det inte. Det är
avskaffats sen länge, utan påföljden är fängelse i tio år, eller livstids fängelse, det är så
lagtexten säger, äh…
Jag har ju frågat dig tidigare äh, eller berättat för dig tidigare så att säga att Aivaras
och Irina inte eh, säger som dom sa från början att du var hemma klockan 18.
Vi har ju hållit långa förhör med dom som också har spelats in, det kan va svårt och
rycka ut ett ställe ur ett förhör för att påvisa vad dom har sagt i sin helhet, det är ju
givetvis flera timmars förhör med dom, man jag har försökt och, klippa ut tre bitar för
att du själv ska få höra deras röst, vad dom berättar, gällande när du hem.
Hur kan det s, vara så här om jag började prata med Skype halv åtta? Han såg ju inte ens mig
för han har aldrig lämnat sitt rum men om jag, fem minuter säger han om jag började prata
Skype halv åtta …
Hm, äh, 19:35 var du med all sannolikhet hemma, det håller jag med om.
Då började jag prata skype
Det här sättet att förhöra borde sätta en viss Fhl inom lås och bom och för alltid förbjuda honom att utföra ett enda förhör till under sin livstid.
Informationen/vittnesuppgifterna i mitt inlägg sträcker sig från
strax innan 18 till närmare 19.30
Både Tingsrätten och Hovrätten har fäst vikt vid samtliga dessa uppgifter.
Den tidsramen som Hurtig alltså verkar vilja placera NB hemma vid sin dator.
Vad du skriver om, som skett vid 19.35 i form av Skype-samtal, är vederlagt sedan länge.
Eller är det detta fönsterbleck - kontruktions-kvalité/inpassning ej värdigt ens forna Öst, monterat med två random skruv -
pang-pang-jätteprydligt, som du ser alibit i:
http://s3.netdialog.se/9_20160122113352_f%C3%B6nster.JPG
Förhör i frågan, 2015-07-10 - Sid.1578, vilket var det sjätte förhöret med NB, inte det elfte.