2016-04-17, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramona Fransson
Herr Pihlblad har samma fötroendekapital som Kaplan i mina ögon. Det vill säga noll och intet ...

Han har precis som MP tolkat Kaplans falskhet som värme. Efter att Kaplan med sådan "värme" började tala om nykterhetsrörelsen och fredsrörelsen när han utfrågades om sitt umgänge med fascister och islamister i Aktuellt så tycker man att polletten borde trillat ner. Men uppenbarligen icke.
Citera
2016-04-17, 09:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Anders Pihlblad på TV4 i nyhetsmorgon just nu menar att Kaplan är en sådan varm människa som gillar att prata med alla vilket gjort att han hamnat i detta sammanhang.

Ovanligt många som bedyrar att Kaplan är såååå trevlig, enligt dem är det otänkbart att han är en bedragare. Snacka om att överskatta sin egen omdömesförmåga och att vara blind för fakta.

Macciarini tog livet av folk, ansvariga blundade. Det är helt enkelt förödande för samhället när sådana människor får makt. Att en politiker i svenska regeringen arbetar för jihadism och sharialagar är inget mindre än en skandal.

Kaplans makt kan få katastrofala konsekvenser, han är även IT-minister och den posten högg han straxt EFTER bostadsministertillsättningen. Hur det gick till är höljt i dunkel. Varför frågar sig inte media hur det kan komma sig att han så ivrigt ville ha hand om dessa frågor? Normalt är det infrastrukturministerns bord.

Mehmet Kaplans bror är IT-expert.

Efter Kaplan behövs det en haverikommission där även säkerhetsrutiner ses över, detta för att undvika att nya nissar som vurmar för jihadism infiltrerar höga maktposter i landet (läs Yasri Khan till exempel).
Senast redigerad av Passepartout 2016-04-17 kl. 09:23.
Citera
2016-04-17, 09:28
Moderator
Tinuviels avatar
Expressen skriver en artikel under rubriken Mehmet Kaplans nya klavertramp. Intet nytt framkommer, men Mohamed Omar kommer till tals.
Citat:
Mohamed Eddie Omar valde 2011 att lämna islam. Han bad också om ursäkt för sina tidigare antisionistiska uttalanden. Han tycker att Mehmet Kaplan inte varit tillräckligt öppen i var han egentligen står i frågor som rör islam.
– Jag skulle vilja fråga honom om sharia, och om han erkänner det armeniska folkmordet. Jag skulle fråga honom "vad i Koranen tycker du att man ska följa och vad ska man inte följa". Jag skulle fråga djupare frågor. Och han kan säga att "jag tar avstånd från sharia och piskning", men då vill ju veta varför, eftersom det står i Koranen och den ska man följa. Varför ska man följa vissa saker i Koranen men inte andra, undrar Mohamed Eddie Omar.
Han går så långt att han menar att Mehmet Kaplan har fört Miljöpartiet bakom ljuset.
– Ja, och hela det svenska folket, eftersom han inte säger vad han tror på. Om han gillar sharia men inte säger det, så tycker jag att han har lurat folk, speciellt om han inte sätter Miljöpartiets politik främst.
– Egentligen har han kanske en annan agenda. Att han skulle vara miljöpartist tror jag inte på, säger Mohamed Eddie Omar.
http://www.expressen.se/nyheter/dokument/mehmet-kaplans-nya-klavertramp/
Citera
2016-04-17, 09:36
Medlem
19 av 21 Mp-distrikt uttalade sitt stöd för Kaplan. De var ju snabba på den bollen i alla fall. Vad är det som gör just Kaplan så populär inom Mp? Drar han många invandrarröster åt Mp? Hur värderar Mp situationen, den egna väljarkåren versus den svaga ställningen i regeringen?
Citera
2016-04-17, 10:12
Medlem
kato85s avatar
Kaplan är början på en politisk tid i Sverige där muslimskt drivna politiker blir kvoterade in till de annars sekulariserade partierna, eftersom man vill locka den alltmer ökande muslimska befolkningens röster, med den obönhörliga konsekvensen att partierna dras åt ett religiöst och politiskt håll till en mera islamvänlig miljö.
Citera
2016-04-17, 10:13
Medlem
Om man läser tidningar och ser vad som skrivs här så kan jag inte se det som annat än att man som vanligt gör en vendetta av något som hänt flera månader tidigare. Det är bara en massa tyckande
och spekulationer som inte har mycket sanningsbäring. Visst är de mobbning?
Citera
2016-04-17, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volta1745
19 av 21 Mp-distrikt uttalade sitt stöd för Kaplan. De var ju snabba på den bollen i alla fall. Vad är det som gör just Kaplan så populär inom Mp? Drar han många invandrarröster åt Mp? Hur värderar Mp situationen, den egna väljarkåren versus den svaga ställningen i regeringen?

Här är en bra sammanställning över Kaplans förehavanden. Även ett svar på din fråga.

"Gävles moské utfärdade en fatwa inför valet 2014 som uppmanar muslimer att antingen rösta på Miljöpartiet eller Vänsterpartiet."

http://www.morpheusblogg.se/2016/04/16/dags-for-mehmet-kaplan-att-avga/
Citera
2016-04-17, 10:27
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volta1745
Det är klart att han drar in invandrarröster, mycket viktiga för MP.
Jag för min del skulle aldig rösta på ett parti som har en minister med hustrun inslagen i burka, förlåt, hijab. Säger allt. Medeltid.
Citera
2016-04-17, 10:29
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helalf
Om man läser tidningar och ser vad som skrivs här så kan jag inte se det som annat än att man som vanligt gör en vendetta av något som hänt flera månader tidigare. Det är bara en massa tyckande
Nej det är det verkligen inte. En minister ska synas i alla sömmar, med förstoringsglas. Forska lite i vad denne muslim och i smyg IS-kramare har sagt och gjort för tabbar tidigare.
Citera
2016-04-17, 10:30
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helalf
Vad exakt av det som framkommit har inte "mycket sanningsbäring"?
Senast redigerad av Tinuviel 2016-04-17 kl. 10:53.
Citera
2016-04-17, 10:50
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Jag har länge dragit likhetstecken mellan olika högerextrema rörelser och religiösa fundamentalister. Här har vi väl ett bevis på detta.De där tomtarna är väl både religiösa fundamentalister och höger? Samma skit - olika benämning!
Citera
2016-04-17, 11:01
Medlem
Är det bara jag som undrar vad/vem värden är som bjuder in dessa extremister??
Det handlar inte bara om Kaplan i detta fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in