Citat:
Ursprungligen postat av
glajarn
Vilken tur att du själv är fel fri. Grattis till det. Känner du Svartenbrant? Hur gammal är du?Jag tror faktiskt inte han är värre än någon annan som tar droger eller annat skit. Kan tänka mig att han gjorde mycket dumt när han hade droger eller alkohol i kroppen, visst det är ingen ursäkt. Jag försvarar inte det han har gjort. Men det du skriver att du ska pissa på hans grav och skända hans gravsten är så förbannat omoget skrivet. Så du är ju inte direkt bättre än svartenbrant. Du har ju tydligen ilska själv i kroppen och det hade väl svartenbrant också. Så du är tydligen inte felfri. 😎
Den som är fel fri kan ju kasta första stenen.
Man behöver inte vara "felfri" för att tycka illa om en av Sveriges värsta återfallsförbrytare..
Du skriver att du "kan tänka dig" att Svartenbrandt gjorde "dumma saker" när han tog droger. Men läs på om du inte har en aning..
Han gjorde dumma saker under hela sitt liv. Sket i andra människors hälsa in i det sista. Skaffade en massa ungar - men tog inte hand om ett enda av dem. Att skriva snyfthistorier från fängelset och på det sättet "uppfostra" sina barn räknas inte..
Han har aldrig gjort något för samhället, men ansåg att samhället skulle göra en massa för honom. Hans fru och även Jackie tycks hysa liknande åsikter.
Jag kan tänka mig att den som direkt är drabbad av honom mycket väl kan känna en enorm ilska. Tänker på poliser som har blivit skjutna på jobbet, deras ungar/fruar/föräldrar. Samt brottsoffer som Svartenbrandt har knivskurit svårt.