Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-11, 06:38
  #13
Avstängd
Barry_bs avatar
Suttit med det några dagar och gillar det skarpt, men det blir nog en ratt till min PS4:a. Dock har jag inte förstått hur/varför tiderna inte sparas, mina personliga bästa-tider alltså. Sen om jag kör en bana och vill jämföra mig med andra online-spelare så (trots att min tid skulle platsa) så dyker den inte upp när jag väljer att trycka på R1 (find me), kanske något jag missat.
Citera
2016-04-14, 10:46
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barry_b
Suttit med det några dagar och gillar det skarpt, men det blir nog en ratt till min PS4:a. Dock har jag inte förstått hur/varför tiderna inte sparas, mina personliga bästa-tider alltså. Sen om jag kör en bana och vill jämföra mig med andra online-spelare så (trots att min tid skulle platsa) så dyker den inte upp när jag väljer att trycka på R1 (find me), kanske något jag missat.

Ja visst är de grymt! Bästa bilspel jag kört
Det låter skumt för mig funkar det :/

Jag köpte en ratt (thrustmaster t150) och sen ett par pedaler med koppling och en växellåda, helt galet bra känsla
Citera
2016-04-14, 12:15
  #15
Medlem
Big Bosss avatar
När jag spelat detta lite på PC med Xbox One Elite controller, så inser jag hur dålig jag är på rallyspel. Med alla assists på så hamnar jag cirka 2 minuter efter ettan i racet med en trasig bil. Förstår inte hur man ska kunna vinna ett race med handkontroll.
Citera
2016-04-14, 13:33
  #16
Medlem
Verkar omtyckt. Jag köpte dirt 3(pc), men tyckte det var alldeles för få banor.
finns det mycket banor i rally?
kommer det att komma fler?
Citera
2016-04-14, 13:37
  #17
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Verkar omtyckt. Jag köpte dirt 3(pc), men tyckte det var alldeles för få banor.
finns det mycket banor i rally?
kommer det att komma fler?

"On release, the game features 17 cars, 36 stages from three real world locations—Baumholder, Powys and Argolis—and asynchronous multiplayer. Subsequent updates added three more locations in the form of Jämsä, Monte Carlo and Värmland"

Kul med Värmland
Citera
2016-04-14, 14:36
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
När jag spelat detta lite på PC med Xbox One Elite controller, så inser jag hur dålig jag är på rallyspel. Med alla assists på så hamnar jag cirka 2 minuter efter ettan i racet med en trasig bil. Förstår inte hur man ska kunna vinna ett race med handkontroll.

I gamla Collin McRae, så fick man lära sig nöta banor och efter lite vana, så uppskattar man också kartläsaren. Sedan börjar det gå fortare.
Citera
2016-04-14, 14:55
  #19
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
I gamla Collin McRae, så fick man lära sig nöta banor och efter lite vana, så uppskattar man också kartläsaren. Sedan börjar det gå fortare.

Jag får konstant fullt ställ eller sladd hela tiden när jag kör snabbt, snuddar knappt vid ratten o ändå ställer sig bilen på sidan eller utanför banan.
Citera
2016-04-14, 22:58
  #20
Medlem
boonies avatar
Har kört lite till ps4an måste säga att det är ett ruggigt bra bilspel men oj vad svårt det är att hålla sig på banan i Värmland
Citera
2016-04-16, 09:19
  #21
Medlem
Tampiss avatar
Någon som kör med ratt till PS4 och kan komma med ett omdöme?

Är sjukt sugen på Dirt Rally men vill inte köra med handkontroll, och min erfarenhet av rattar är att de känns för "mekaniska" eller hur man ska säga (dock många år sen jag senast använde ratt till konsol, därför jag undrar hur det känns nu).
Citera
2016-04-16, 09:43
  #22
Medlem
spajdamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Någon som kör med ratt till PS4 och kan komma med ett omdöme?

Är sjukt sugen på Dirt Rally men vill inte köra med handkontroll, och min erfarenhet av rattar är att de känns för "mekaniska" eller hur man ska säga (dock många år sen jag senast använde ratt till konsol, därför jag undrar hur det känns nu).

Gillar du rallyspel är detta det bästa utan konkurrens till ps4 enligt min åsikt.
Ratt är ett absolut måste. Jag köpte den dyraste thrustmaster, kommer inte ihåg modellnamnet tyvärr, men pyntade runt tre lax för den. Det är absolut värt det, att spela utan måste vara sjukt svårt och rätt trist.
Om budgeten räcker skulle jag verkligen rekommendera en racingstol också. Det gör nästan lika mycket för körkänslan som en ratt. Problemet jag haft innan är att man suttit lite för rakt, och med pedalerna rakt under, vilket blir sjukt obekvämt efter ett tag. Med en racingstol är det inga problem att köra fem timmar i stöten.
Citera
2016-04-16, 12:20
  #23
Medlem
Tampiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spajdaman
Gillar du rallyspel är detta det bästa utan konkurrens till ps4 enligt min åsikt.
Ratt är ett absolut måste. Jag köpte den dyraste thrustmaster, kommer inte ihåg modellnamnet tyvärr, men pyntade runt tre lax för den. Det är absolut värt det, att spela utan måste vara sjukt svårt och rätt trist.
Om budgeten räcker skulle jag verkligen rekommendera en racingstol också. Det gör nästan lika mycket för körkänslan som en ratt. Problemet jag haft innan är att man suttit lite för rakt, och med pedalerna rakt under, vilket blir sjukt obekvämt efter ett tag. Med en racingstol är det inga problem att köra fem timmar i stöten.

Kan tänka mig att en stol gör mycket för körkänslan och bekvämligheten! Körde med ratt till X-Box 360 och det var fan inte skoj att sitta i soffan, tog tyvärr bort mycket av känslan.

Går stolen att förvara på nåt snyggt sätt, eller är det en stor helgjuten klump?

Jag tror att jag diggar racingspel Jag körde Forza Horizon som fan (gillade framförallt att man kunde brumma runt hur som helst i en Open World-miljö för att testa bilen), jag har haft svinskoj med Need For Speed: Rivals (känslan när man är tre - fyra poliser som glider runt på rad för att sen få span på en racer man börjar jaga!), och har kört hur många race som helst i GTA Online, och så vidare.

Men samtidigt har jag inte fastnat för varken Project CARS eller Driveclub. Tror det kan ha att göra med att jag kört med handkontroll, plus avsaknad av Open World. Förstår även att spelen jag nämner först är mer "arkad" än vad CARS och D-Club är.

Men jag tror att en ratt kommer väga upp avsaknaden av Open World om jag ger mig på Dirt Rally. Det ser nämligen sinnessjukt roligt ut. Ser även framemot att verkligen ge mig i kast med det lite mer realistiska.
Citera
2016-04-16, 20:01
  #24
Medlem
Lurigfaxs avatar
Beställt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback