2016-04-16, 18:54
  #127945
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det här signalerar månne att Hurtig tror på sin klient:

http://www.expressen.se/gt/lisa-holms-mordare-overklagar-till-hd/

Annars är det ju ett vågspel.

I många notiser står, att Hurtig i brev till TT redovisar uppgifter som NB lagt fram. Det är lite som att han inte tar ansvar själv för teoriena. Nå, nå, om det nu är NB som styr försvaret så är väl hårstrån och datatrafik det minst intressanta och den nya mordplatsen istället det centrala. Har NB sagt att det skedde där, men inget mer? Kan försvaret bevisa eller trovärdigt belägga det, kanske det räcker till PT. Det gör nog inte djurhår eller datatrafik. Men det senare kan tala för, att IB vittnade sant i TR, när hon sa att de spelade League of Angels tillsammans vid tiden för mordet.
Advokater får inte ljuga så det är ju därför de ofta uttalar sig i form av spekulationer. IR uttalade sig däremot tvärsäkert om att NB var oskyldig och att åklagaren "missade sanningen". Så antingen tror IR på hennes egna konspirationsteorier eller så ljuger hon och borde bli av med advokatlicensen.
2016-04-16, 19:24
  #127946
Medlem
Tänker på NB:s mamma dessa dagar. Tar hon fram gamla fotoalbum från dagis, skola och sitter och tänker hur kunde det bli så här? Jag är övertygad om att det har funnits tecken längre tillbaka på att hennes son inte var som sina jämnåriga. Djurplågeri? Misshandlat flickvänner/stryptag "på skoj"? "Snälla..anmäl inte honom han är bara barn/tonåring. Han visste inte vad han gjorde"!
Stackars mamma. Jag är övertygad om att hon bär mörka hemligheter inom sig.
2016-04-16, 19:33
  #127947
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY
Tänker på NB:s mamma dessa dagar. Tar hon fram gamla fotoalbum från dagis, skola och sitter och tänker hur kunde det bli så här? Jag är övertygad om att det har funnits tecken längre tillbaka på att hennes son inte var som sina jämnåriga. Djurplågeri? Misshandlat flickvänner/stryptag "på skoj"? "Snälla..anmäl inte honom han är bara barn/tonåring. Han visste inte vad han gjorde"!
Stackars mamma. Jag är övertygad om att hon bär mörka hemligheter inom sig.

Vad du sitter o fantiserar!
Du vet inget om varken NBs mor, eller hur NB varit som barn, detta är ju löjligt, att sitta o läsa sånt här skit!
Hade du så taskig barndom själv? Som har son livlig fantasi, detta är ju skrämmande!
2016-04-16, 19:38
  #127948
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Vad du sitter o fantiserar!
Du vet inget om varken NBs mor, eller hur NB varit som barn, detta är ju löjligt, att sitta o läsa sånt här skit!
Hade du så taskig barndom själv? Som har son livlig fantasi, detta är ju skrämmande!


Snarare du som drar förhastade slutsatser, förstod du inte hur han menade med sitt inlägg så är det bättre att knipa igen.

För den delen, klart som FAN att det inte står rätt till i huvudet på NB. Knappast att han levt ett normalt liv och bara fick en impulsidé med Lisa.. Big no.
__________________
Senast redigerad av Moffisen 2016-04-16 kl. 19:42.
2016-04-16, 19:40
  #127949
Medlem
Citat:
Tore Brandtler, juridiskt ombud till Lisa Holms familj, är tveksam till de nya uppgifter som Nerijus Bilevicius åberopar i sin överklagan till Högsta domstolen.
– Det räcker inte med att han ändrar sin berättelse. Man måste plocka fram bevisning och vad det skulle vara har jag inte fantasi nog för att komma på, säger Brandtler till P4 Skaraborg.

Citat:
Då pekar du mot att brodern kan vara en alternativ gärningsman?
– Det kan inte uteslutas. Absolut inte. De alternativa gärningsmän som min inlaga pekar mot är personer i hans närmaste krets, och det gör att han (Bilevicius) väljer att inte uttala sig själv. Alla människor i Sverige har rätt att inte yttra sig om sina närståendes eventuella inblandningar i brott, säger Björn Hurtig.

http://www.expressen.se/gt/brandtler-man-maste-plocka-fram-bevisning/
2016-04-16, 19:59
  #127950
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Så en beställning av lite soppa kan vara ett spår som "leder UPPÅT i samhället?
Man tror knappt sina ögon när man läser all skit som producerats i denna arma tråd.
Det är fan inte bra alls att ha utvecklat en sån pass paranoid läggning som du av allt
att döma har gjort.
Titta på snubben i Onsala. Vad hans paranoia ledde honom till att göra med sin
barndomsvän och några grannar.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22638526.ab

Ja, så var det med detta spår i detta fall, det framgår mycket väl om du läser FUP.
2016-04-16, 19:59
  #127951
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det här signalerar månne att Hurtig tror på sin klient:
http://www.expressen.se/gt/lisa-holms-mordare-overklagar-till-hd/
Annars är det ju ett vågspel.
Eller ett rävspel vilket likaväl är advokatgöra: Hitta på en massa saker som då kallas alternativa gärningshandlingar för att s.as. skapa tvivel - för att försöka få klienten friad.
Vilket snarare gör att man i flertal fall skakar på huvudet åt stolligheterna. Det skiljer sig väl från att alternativteoretikern inte får en nickel och advokaten har 2000:-/tim..
Till och med utan att direkt förta sig via tips från fb kanske?
Nej, de behöver inte tro på sin klient - det är deras jobb att försvara. Däremot får de inte hitta på saker som går stick i stäv med klientens åsikt eller påverka denna. Sistnämnda går de väl runt via ordval och frågor som då ska "väcka" klienten om vilket spår han vill in på.
"Men tror inte att du ändå..?" " Är det inte möjligt att...?" "Kanske det kan..?"
Citat:
I många notiser står, att Hurtig i brev till TT redovisar uppgifter som NB lagt fram. Det är lite som att han inte tar ansvar själv för teoriena
.
I Aftonbladet som jag citerade igår ser jag detta ordval:
Citat:
ett antal omständigheter som Nerijus uppges ha berättat
Tidigare påstår väl NB att han varit hemma sen kl 18.
Detta med brottsplatser är BHs egna påhitt och för övrigt är det väl inte så mycket mer som kan komma från NB..
Citat:
– Jag tror att hon mördades i andra änden av ladan.
2016-04-16, 20:14
  #127952
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.expressen.se/gt/brandtler-man-maste-plocka-fram-bevisning/


Precis man kan inte vara mer enig med Brandtler då det verkar som att Hurtig inte har fattat det här med vad HD kräver då det gäller PT. Hurtig får nu sina minuter i rampljuset då han skickar mail till TT.
Det kan ju inte vara så att andra alternativa gärningsmän är uteslutna säger Hurtig. Men snälla nån det är liksom en instans för sent för det resonemanget. Och hans klient kommer inte anses trovärdig det är väldigt enkelt.

En hårrot säger inget om man inte kan få fram DNA, och ett hårstrå följer med lite överallt, så det beviset säger ju inget i sig. Lika lite som brorsans dna på en tejpbit.
Pinsamt, skämskudde, ointressant. Nåväl överklagan har ju tydligen lämnats in efter stängningsdags, så idioten kan leka med media hela helgen, men det är snart måndag, så kan alla läsa och skratta lite.
2016-04-16, 20:15
  #127953
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
(...)
Detta med brottsplatser är BHs egna påhitt och för övrigt är det väl inte så mycket mer som kan komma från NB..

Hur vet du det?
2016-04-16, 20:17
  #127954
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Hur vet du det?
Ordvalet givetvis och vad skulle NB tillföra i den frågan?
Citat:
Jag tror att hon mördades i andra änden av ladan.
.. Samma sak i ordval som forna "min hypotes" vill säga.
2016-04-16, 20:51
  #127955
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ordvalet givetvis och vad skulle NB tillföra i den frågan?

.. Samma sak i ordval som forna "min hypotes" vill säga.

Kopplar inte riktigt men det gäller som du sa:
Citat:
ett antal omständigheter som Nerijus uppges ha berättat
Det kan ju i så fall tolkas som att Nerijus berättat något, inte bara om datatrafik och djurhår, utan om mordplatsen också. Det är dit jag vill komma. Men vi får väl se på måndag...
2016-04-16, 20:56
  #127956
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ordvalet givetvis och vad skulle NB tillföra i den frågan?

.. Samma sak i ordval som forna "min hypotes" vill säga.

Eftersom BH inte verkar ha med sig sin klient, kör BH ett eget race.

Men han verkar har lärt sig att inte inkludera NB i sina uttalanden.

Skulle inte tro han gillar dementier ...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in